Volwassen ratten koppelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MagicMuffin

Volwassen ratten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 18:28

Hallo!

Ik zal even bij het begin beginnen. Ik heb een rat. Hij komt weg bij de dierenwinkel en hij zat daar sinds de zomervakantie al, alleen, in een te klein glazen bakje. Ik heb hem nu zo'n 4 weken in huis en ik ben verlieft geworden <3 Het is nooit mijn bedoeling geweest om een rat te nemen maar ik kon hem daar niet laten zitten. (ik loop stage bij deze dierenwinkel, had hem een paar keer in handen gehad en het vaste personeel was bang van hem).
Hij zit nu in mijn 'extra' caviakooi. Gelukkig is hij volwassen en past hij niet door de tralies heen. Nu het probleem: Hij is alleen. Ook ga ik binnenkort op blokstage. Tot nu toe heb ik hem er elke dag 3x uitgehaald, aandacht gegeven en hem laten lopen ed. en dat lukt straks niet meer. Hij moet gewoon een vriendje hebben. Maar hoe doe ik dat? Ik heb werkelijk geen idee hoe hij op andere ratten reageert. Nu kan ik morgen een andere volwassen man ophalen maar hoe moet ik ze koppelen? (gewoon samen een uurtje in de badkamer zetten dan daarna de schone kooi in?) Ik heb geen extra kooi meer en op internet kan ik alleen het koppelen van rittens vinden. Dus hoe loopt dit met 2 volwassen ratten? Is er uberhaupt wel een kans van slagen? Ik ben namelijk best bang dat het straks vechten word en dat een van de twee in de problemen zit en ik hem geen veilige plek kan aanbieden.

xMarieke

Re: Volwassen ratten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:40

Volwassenen ratten koppelen kan best. Zoals je voorstelt kan best
Heb ik ook gedaan. Ik zou wel een grotere kooi zoeken.

MagicMuffin

Re: Volwassen ratten koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:18

Dat stelt me al heel wat gerust. Hij zit in een dubbele caviakooi, 1m x 50 cm en dan 2 verdiepingen :)