Hamster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Hamster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 14:24

.
Laatst bijgewerkt door miramii op 02-02-22 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Najoveh

Re: Hamster met extreem bol oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:26

Hier zou ik als de donder mee naar een dierenarts gaan... Dit kan vanalles zijn, het meest waarschijnlijke is dat er vanbinnen iets op het oogje drukt... Kan behandelbaar zijn, maar je moet er echt neit lang mee wachten...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:26

Zo, die moet een flinke koppijn hebben. Vind beide ogen er absurd uitzien. DA zou nu echt mijn eerste prioriteit zijn!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:31

Eh, ik vind beide ogen er niet normaal uitzien? := Snel naar de DA zou ik inderdaad zeggen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:34

Zo snel mogelijk naar de dierenarts. Het lijkt wel alsof iets van binnen uit zijn ogen naar buiten probeert te drukken.
Nu meteen de dierenarts bellen en vandaag nog langs gaan!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:34

ah dat hadden wij ook! mijn moeder vond het eigenlijk niet nodig om naar een dieren arts te gaan, omdat de DA kosten al 3 keer zo duur zijn als het beestje zelf.. mocht hij hele erge pijn hebben gehad waren we wel gegaan. hamstertje schuifelde rustig door en leek zelfs heel vrolijk.. na een aantal dagen viel zn oogje er uit (denken we) en nu heeft ie een spleetje, maar verder is het nog een heel vrolijk beestje hoor ! en we houden het goed in de gaten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:35

Misschien toch maar even de dierenarts bellen? In de week dat je diertje dit heeft had je dat toch zelf ook wel kunnen bedenken? Neem tenminste aan dat je zelf ook niet een week rondloopt met een bol raar oog? Ik denk altijd maar zo "waar ik mee naar een HA zou gaan, is bij mijn dieren ook reden om mee naar een DA te gaan" :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:36

donjalover13 schreef:
ah dat hadden wij ook! mijn moeder vond het eigenlijk niet nodig om naar een dieren arts te gaan, omdat de DA kosten al 3 keer zo duur zijn als het beestje zelf.. mocht hij hele erge pijn hebben gehad waren we wel gegaan. hamstertje schuifelde rustig door en leek zelfs heel vrolijk.. na een aantal dagen viel zn oogje er uit (denken we) en nu heeft ie een spleetje, maar verder is het nog een heel vrolijk beestje hoor ! en we houden het goed in de gaten.

Serieus? -O- Dus je onthoud een dier medische zorg omdat de aanschafprijs lager was dan de dierenartskosten kunnen zijn? Schandalig...
Ga er maar vanuit dat het arme dier wel degelijk pijn had. Een oog valt er niet 'zomaar' uit...

Ik heb een vogel die me 50 euro heeft gekost bij de aankoop, maar al ruim 1500 euro aan dierenartskosten.
Daar kies je voor wanneer je een dier aanschaft.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-11-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:38

donjalover13 schreef:

Dus jij denkt dat je oog er uitvallen pijnloos gaat? Dat vind ik wel een erg bekrompen gedachte...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:39

donjalover13 schreef:

Say what?! :oo

Want als jouw oog eruit valt is dat ook heel normaal? Had hem dan gewoon in laten slapen als je geen medische kosten wilde. Kost ook wel geld, maar dan weet je zeker dat je daarna geen kosten meer hebt.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:41

Ga alsjeblieft naar de dierenarts. Dat diertje heeft vast pijn. :(

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:42

als het aan mij lag was ik ook naar de DA gegaan. maar ik betaal de da kosten niet dus als mijn ouders zo beslissen dan beslissen ze zo. of jullie het daar mee eens zijn of niet. mocht ik later mijn eigen dieren hebben zou ik het zelf ook op een andere manier doen. maar dit was nu dus niet het geval.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:43

Oei...zeer kwalijke zaak, donjalover.
Hopelijk denken ze zo niet over zelfgemaakte kindertjes :=

Rap de dierenarts bellen, ts!
Ziet er pijnlijk uit!

jorika1986

Ik zou niet te lang achten met een bezoekje aan de DA.
Het zijn prooidieren, die laten niet zien dat ze pijn hebben!!!
Dit moet ongetwijfeld pijn doen!

its_daantjee

Leffroi schreef:
donjalover13 schreef:

Dus jij denkt dat je oog er uitvallen pijnloos gaat? Dat vind ik wel een erg bekrompen gedachte...

ik denk zeker niet dat het pijnlops ging. maar de hamster leek er geen problemen mee te hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:44

donjalover13 schreef:

komop zeg.. mijn paard kreeg ik gratis. Dan ga ik ook maar niet ermee naar dierenarts of hoefsmid, want de aanschafprijs was lager... Tuurlijk joh am beestje. Je hebt nu eenmaal dierenmensen en je hebt mensne met dieren (die beter geen dier zouden hebben)

Gnome

Ik heb altijd zo'n medelijden met hamsters. Ze zijn goedkoop dus mogen lekker lijden als ze wat mankeren. Wordt echt zo boos van dit soort topics. Zn ogen puilen uit, daar is iets ernstig mis. Dierenarts! En snel ook.

Cayenne

donjalover13 schreef:
ik denk zeker niet dat het pijnlops ging. maar de hamster leek er geen problemen mee te hebben.

Een hamster kan dan ook niet praten... en uit gedrag valt niet alles op te maken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:45

Donjalover wat had ie moeten doen om aan te tonen dat ie het niet zo prettig vond dat zn oog eruit viel dan? Hij kan moeilijk een bordje omhoog houden dacht ik zo.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:46

nog erger dat ik er op aangevallen word door jullie :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:47

mensen hou je lekker bezig met iets waar de TS wat aan heeft en hou je commemtaar op mij lekker voor je! hamster is verder prima gezond nu en er is niks mis mee behalve dat hij een spleetoogje heeft.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:52

donjalover13 schreef:
mensen hou je lekker bezig met oets waar de TS wat aan heeft en hou je commemtaar op mij lekker voor je! hamster is verder prima gezond nu en er is niks mis mee behalve dat hij een spleetoogje heeft.

Aangezien jij tegen de TS zegt dat t wel mee zal vallen lijkt het mij niet verkeerd om ook jou even aan te geven dat dit echt niet kan naar een dier toe.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:54

donjalover13 schreef:

Dierenmishandeling, echt letterlijk dierenmishandeling

:r

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:05

SindyKaya schreef:
donjalover13 schreef:

Dierenmishandeling, echt letterlijk dierenmishandeling

:r

er word hier heel goed voor de beestjes gezorgd, dus om meteen iemand uit te maken voor mishandelaar slaat ook helemaal nergens op!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:06

donjalover13 schreef:
er word hier heel goed voor de beestjes gezorgd, dus om meteen iemand uit te maken voor mishandelaar slaat ook helemaal nergens op!

Een hamster medische zorg onthouden waarna zijn oog eruit valt, is absoluut geen goede zorg...
En ja, dat valt inderdaad onder mishandeling, waar jij overigens niets aan kunt doen omdat je minderjarig bent.
Maar dat maakt het niet minder erg.

TS, hoe gaat het nu? :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-11-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt