Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hij vond het heel snel geen leuk spelletje meer om mij te bijten. Helaas bijt hij nog wel soms in de hond haha
(zoals katten ook naar elkaar doen als de andere klaar met spelen is). Nu heeft ze een vriendje die ze kan vervelen
Ik had hem achteraf gezien natuurlijk ook langer in het nest gelaten; de eigenaar zei in de advertentie dat de kittens vanaf xx-xx-xxxx opgehaald mochten worden, dus daar hebben we ons wel aan gehouden. (alsnog te vroeg natuurlijk, I know) Bij een volgende kitten zal ik zeker rekening hiermee houden!lifaya schreef:Betreft het bijten, ook dit deed mijn poes Ginger. Tijdens spelen kon ze zeer wild worden en blijven aanvallen op een agressieve manier. Ik heb haar op een gegeven moment geleerd dat "auw!" betekent dat het klaar is. Ze stopt er dan ook meteen mee. Anders kreeg ze een mep(zoals katten ook naar elkaar doen als de andere klaar met spelen is).
Net een ontspoorde leeuw was ze dan. De "auw" is zeg maar de waarschuwing, dat ze de grens is overgegaan.
Je zou voor nu een extra bakje kunnen neerzetten met grind erin (bijvoorbeeld voor het gemak nu gewoon even een oude ovenschaal of plastic bak die je verder niet gaat gebruiken) op een andere plek. Sommige katten hebben behoefte aan twee bakken. Is je huidige bak open of gesloten (deksel / klepje )?
Aan de voorkant zit nu een kartonnetje, dus er past nu meer grind in zonder dat het er over heen gaat. Dionnetjuuh schreef:Zo'n tikje werkt de ene keer wel, dan is ie echt even beduusd, zo van 'wacht, wat?' en dan loopt ie weg :p De andere keer wordt ie er juist wat agressief van, dan wil ie toch nog graag laten zien dat hij een tijger is; hij bespringt je dan ook echt, dus dan is het heel gauw afgelopen en wordt ie uit de kamer gezet.
Aggressief, dominant, etc. Ga het eens als een kitten zien, die gewoon wilt spelen en die jouw tikje als verdere uitdaging ziet, dus houd op met een kitten slaan.. WildWings schreef:Dionnetjuuh schreef:Zo'n tikje werkt de ene keer wel, dan is ie echt even beduusd, zo van 'wacht, wat?' en dan loopt ie weg :p De andere keer wordt ie er juist wat agressief van, dan wil ie toch nog graag laten zien dat hij een tijger is; hij bespringt je dan ook echt, dus dan is het heel gauw afgelopen en wordt ie uit de kamer gezet.
Je doet alsof de kitten een tijger isAggressief, dominant, etc. Ga het eens als een kitten zien, die gewoon wilt spelen en die jouw tikje als verdere uitdaging ziet, dus houd op met een kitten slaan..
Ruby1995 schreef:He lifaya, wat jij benoemd over dat agressief om de arm springen na correctie doet Sammie nog steeds (1 jaar en 6 kg). Hij kan zeer fel reageren wat soms gewoon echt pijn doet met 6 kg aan je arm. Hoe heb je dit afgeleerd??!!
, maar ook 'lief' als ik dat tegen haar zeg dan gaat ze (nog harder) spinnen
) Gaan ze dan door? Tikje op het hoofd met een vinger. Daarna liefst weglopen en negeren. Als je gewoon consequent blijft leren ze heeeel snel dat bijten niet leuk is, want dan houd het spelletje dus op.