Bokkers met Boerboel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Bokkers met Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 10:51

Wie heeft er allemaal een Boerboel of mix.

Omdat dit ras nog niet enorm bekend is in Nederland was ik wel erg benieuwd wie er allemaal deze grote, vriendelijke reus als schoothondje heeft :+
Dit ras heeft zowel een goede als een slechte naam, hopelijk kunnen wij als Boerboel Bokkers, de naam in goede eer houden! Samen gezellig kletsen over onze avonturen en ervaringen delen met elkaar.

ongeveer 6 jaar geleden kwam ik in contact met dit bijzondere ras, de kracht en de rust wat het dier uitstraalde, gaven mij hartjes in mijn ogen. Na mijn studie en het verliezen van mijn paard heb ik besloten om rond te gaan informeren en zoveel mogelijk te komen weten over dit ras. Hoe meer ik te weten kwam, hoe moeilijker de verleiding werd. Na een halfjaar overwegen ben ik fokkers gaan bezoeken en de keuringen af geweest. En daar was ze dan, een prachtige teef en de fokkers oo zulke fijne mensen. De reu woonde echter niet bij de fokker (zij gebruikte reuen van buitenaf). Dus hup hup naar verweggiestan de reu bekijken. Ik was compleet in love <3

En toen werd het afwachten!! Met 4 weken tijd mocht ik komen kijken naar de pups, daar was die dan!!
Zo klein en zo kwetsbaar. <3 Ik ben iedere week gaan kijken tot hij 9 weken oud was en toen mocht meneertje eindelijk mee naar huis <3 Ik was en ben alleen nog maar meer verliefd geworden op het ras
gedurende de tijd samen met mijn beste vriend.

maar dit herkennen BB eigenaren vast wel :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 10:56

Yep hier ook een boerboel liefhebber, al van de tijd dat ze nog niet zo bekend waren...
Ik wil nooit een ander ras meer dan de boerboel.... Hebben afgelopen jaar een nestje gefokt maar de moeder (en daarmee de beste hond die we ooit gehad hebben) is overleden aan een maagtorsie, de pups waren toen 3 weken... |( we missen haar nog steeds, maar haar dochter maakt het verlies iets makkelijker, ze lijkt ontzettend veel op haar moeder qua doen en laten...

PinkPrincess

Re: Bokkers met Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:03

OO wat een verhaal zeg. hoelang heb je haar gehad?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:10

we hebben haar in totaal 6 jaar gehad, eerst bij mijn vader, maar laatste jaar echt bij ons thuis... Gouden hond was t!

Waar heb je jouw BB vandaan? :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:21

Uit Tiel bij BJ-Boerboels.
O:)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:28

Zal vanavond eens kijken, ben niet meer zo thuis in het echte fokkerswereldje :)
Onze storm wordt in januari 1 jaar, voorlopig houden we het daar even bij (hebben nog meer honden dus druk genoeg, beetje uit de hand gelopen "opvang" :') )
Maar als ik ooit de kans krijg om een zwarte BB te kopen, dan is de keus niet zo moeilijk haha

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:34

haha, heb er eentje gezien in afrika (op FB dan) giga gaaf, echter gaat er nu wel een enorme discussie om wegens kleuren en fokken van de BB. Zo schijnen bepaalde kleuren geen raszuiveren te zijn waaronder zwart. Vet jammer, daar kan niet meer mee gefokt worden. Ze zijn niet te min wel enorm gaaf om te zien en enorm indrukwekkend.

Mijn kereltje is nu 14 maanden. <3

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:36

Een vriendin van me heeft inderdaad, een bonte, mag ook niet meer mee gefokt worden...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:40

De jouwe is met masker?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:41

ja bruin / geel met zwart masker, en een klein wit vlekje op dr neus... <3

We zijn hier overigens de enige BB liefhebbers denk ik :')

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:44

Volgens mij ook :')

Wouw van al die miljoenen bokkers 2 BB, is wel erg weinig _O- Had verwacht er minstens 4 te vinden haha

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:46

*\o/* :')

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:47

Wellicht staat dit topic verkeerd, en hoort deze in HK _O-

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:51

ik dacht eigenlijk dat er ook meer bokkers waren, ik kan me nog een topic herinneren van iemand die een pup bij een oude BB wilde zetten, voor als de oude zou overlijden, maar deze overleed al eerder geloof ik...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:53

Fijn verhaal ;(

Er zijn wel veel verhalen dat veel BB Lymfklier kanker krijgen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:56

ja dat heeft onze eerste boerboel gehad, hebben we in 2009 in laten slapen...

Mijn vader heeft er al een heel aantal gehad, meestal komen daar de boerboels met een slechte naam terecht via fokkers... vaak honden waar mensen niks meer mee kunnen door slechte opvoeding, en het zijn wel echte werkhonden, daar worden ze bij ons ook voor gebruikt, bewaking van het terrein... zitten vaak honden tussen welke echt geen lieverdjes zijn... daar blijf ik ook bij uit de buurt eerlijk gezegd...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:02

Ja die verhalen ken ik ook wel.

natuurlijk zijn ze wel voor 1 ding gefokt, in een land waar de levensomstandigheden niet super zijn en de hond zich heeft aangepast aan gevaren waar wij in NL niet mee te maken krijgen. Echter reageert de hond ook in NL wel op prikkels alsof het deze gevaren uit Afrika zijn.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:05

Zelf geen BB, maar een paar jaar terug hadden we zowaar een heel Boerboel-clubje bij ons op de hondentraining :') Verder vond ik het leuke honden, echt van die onhandige lobbessen :+

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:06

Ik heb er ook een.
ze is nu 6 jaar en een echte schat.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:07

Wouw dat kom je ook niet snel tegen een heel clubje BB!!

Welkom!! Jeeeeej een member extra :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:30

Ik heb kennissen met twee fantastische Boerboels en vrienden met ook een super lieve BB.

Zelf geen Boerboel, maar paste vroeger regelmatig op de teef van mijn zwager en schoonzus.
Toen ze haar kregen als pup, gingen ze vrijwel direct voor 3 maanden op reis en werd de pup bij ons gedumpt (en bedankt...) na die periode is ze naar mijn schoonfamilie terug gegaan.
Mijn man en ik hebben nooit problemen met haar gehad. Ze was erg dominant maar had altijd enorm veel respect voor ons en onze honden.
Toen ze terugging naar mijn zwager en schoonzus had ze voor andere mensen en dieren dit respect na een tijdje totaal niet meer.
Er zijn verschillende (bijt)incidenten geweest met volwassenen, kinderen en honden. Altijd viel ze vanuit het niets aan.
Mijn schoonzus heeft ons zelfs eens in paniek opgebeld omdat de hond haar wilde aanvallen toen ze een botje had.
Toen onze zoon werd geboren was ze bij ons thuis niet meer welkom, hoewel ze voor mij, mijn man en onze honden nog altijd poeslief was.

Ik ben er van overtuigd dat wanneer de hond bij ons was gebleven, haar leven en gedrag er een stuk anders had uitgezien. Helaas is ze in een hectisch en instabiel huishouden terecht gekomen, zonder duidelijke regels. Ik heb de Boerboel leren kennen als een hond die duidelijk leiding nodig heeft. Kan je dit bieden, heb je een fantastische hond. Ben je zelf instabiel en inconsequent, heb je een potentiële moordenaar in huis.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 30-10-15 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:32

Heb je goed gezien Saskia

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:40

Zo is het precies Saskia! Die van ons begint ook te puberen, en ik weet dat ze niet de makkelijkste vader heb, dus die houden we al van begin af aan vrij kort...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:46

Hier ook hoor, erg streng zijn wij niet, maar wel correct en consequent. Hij heeft enorm veel regelmaat nodig en behoefte aan de 3 R-tjes. Zolang ik daar aan voldoe blijft hij de regelmaat houden.

Echter is hij wel enorm sterk en dat begint hij langzaam aan door te krijgen. Andere honden (behalve eigen) Gaat ook niet meer enorm goed, hij plet ze (gaat er letterlijk op zitten) :Y)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:08

ik zou willen dat die van ons het bij erop zitten hield... wij hebben van "ellende" nog een extra poort gezet zodat ze niet tegen de honden van mn vader tekeer kan gaan... ze trekt ze door de gaas heen als de kans krijgt... (komt overigens ook nooit van het terrein af, enkel met auto naar afgesloten prive landgoed om daar te wandelen) en tegen onze eigen honden is het de liefste schat