9 oktober heb ik de moeilijke keuze moeten maken om onze, bijna 18 jarige, kat te laten inslapen.
Het gemis is groot, ondanks de hond die hier in huis rondloopt.
Ik heb de kat vanaf kitten gehad en sinds we hier 12 jaar geleden kwamen wonen was ze hier in huis.
Nu heb ik haar op de avond dat ze overleden was gehoord, ik hoorde haar boven niezen.
Ze was de laatste tijd erg verkouden en dit niezen was typerend voor haar.
Het voelde fijn om haar te horen met de gedachte dat ze toch nog bij ons was.
Maar nu heb ik haar gisteravond voor het eerst weer gezien..en ik ben daar flink van geschrokken.
Ik liep de trap op en ik zag achter me een zwarte kleine "waas" door de woonkamer gaan,hetzelfde tempo zoals zij altijd liep, ik ben nog gaan kijken maar natuurlijk niks aparts gezien ( enorm grote spin ofzo
)Het was 100% haar...dat voelde ik gelijk.
Ik weet niet zo goed om hier mee om te gaan, en wat ik nog meer kan verwachten.
Het zal wel raar klinken maar ben een beetje bang dat ze het me kwalijk neemt dat ik haar heb laten gaan en dat ze zich daarom laat "zien".
Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt en hoe ga je daar mee om?
dat is echt niet nodig. Het kan ook zijn dat dit over een poosje weer verdwijnt. Mensen en/of dieren voel je vaak nog letterlijk een poosje om je heen. Mijn ervaring is dat het vanzelf weggaat. Ikzelf denk dat je het zelf ook wat in stand kunt houden tot je letterlijk zegt dat het goed is dat ze gaan. Of je kunt uitnodigen om nog een poosje te blijven. Niet bang worden, het is nog precies dezelfde energie als toen ze nog leefde.