Overleden huisdier voelen, horen of zien.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silverwind

Overleden huisdier voelen, horen of zien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:02

Beste bokkers.

9 oktober heb ik de moeilijke keuze moeten maken om onze, bijna 18 jarige, kat te laten inslapen.
Het gemis is groot, ondanks de hond die hier in huis rondloopt.
Ik heb de kat vanaf kitten gehad en sinds we hier 12 jaar geleden kwamen wonen was ze hier in huis.

Nu heb ik haar op de avond dat ze overleden was gehoord, ik hoorde haar boven niezen.
Ze was de laatste tijd erg verkouden en dit niezen was typerend voor haar.
Het voelde fijn om haar te horen met de gedachte dat ze toch nog bij ons was.
Maar nu heb ik haar gisteravond voor het eerst weer gezien..en ik ben daar flink van geschrokken.
Ik liep de trap op en ik zag achter me een zwarte kleine "waas" door de woonkamer gaan,hetzelfde tempo zoals zij altijd liep, ik ben nog gaan kijken maar natuurlijk niks aparts gezien ( enorm grote spin ofzo :o )
Het was 100% haar...dat voelde ik gelijk.

Ik weet niet zo goed om hier mee om te gaan, en wat ik nog meer kan verwachten.
Het zal wel raar klinken maar ben een beetje bang dat ze het me kwalijk neemt dat ik haar heb laten gaan en dat ze zich daarom laat "zien".

Hebben jullie iets soortgelijks meegemaakt en hoe ga je daar mee om?

purny

Re: Overleden huisdier voelen, horen of zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:05

Ik heb meer dan 5 jaar geleden mijn hondje in moeten laten slapen. Een aantal jaar nadat ze was overleden heb ik haar samen met m'n opa gezien die ook was overleden. Ik lag in bed en ik zag ze letterlijk voor m'n neus langslopen. Koester die momenten die je meemaakt ze zijn erg bijzonder.
En natuurlijk nog sterkte met het verlies

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:12

Ik ben op gegroeid met twee lapjes katten, Rissa en Masja. Vanaf dat wij verhuisd zijn naar Frankrijk begon ik mij bewust te worden van huisdieren, lieve dieren waar ik heel veel van hield.

De eerste, Masja, is overleden toen ze 18 was, en nog twee drie jaar na haar overlijden kwam ze naar mij toe in mijn dromen (klinkt heel raar) om mij te laten weten dat alles goed ging en dat ze gelukkig was ... Na zulke dromen was ik de dag daarna ook van slag, alles leek zo reel.

Rissa, haar zusje, is een jaar later overleden op 19 jarige leeftijd, zij is ook nog een keertje bij mij gekomen in mijn slaap.

Tegenwoordig droom ik daar niet meer van natuurlijk (ben er nu wel van overtuigd dat het het beste was voor hun tweetjes).

Ik geloof wel dat als je een hele sterke band met een dier hebt gehad dat je ze nog wel om je heen voelt, en ik denk niet dat ze je het kwalijk neemt, als ze veel pijn leed dan was dit het beste en misschien wil ze je dit nog even laten zien ..

Sterkte in ieder geval. Toen onze twee katten zijn overleden heb ik beide keren twee dagen niet kunnen eten, zij waren het soort katten die naast mij op de stoel kwamen zitten aan tafel, dus toen was het daarna wel even wennen dat ik geen kat meer naast mij had die op mijn bord zat te loeren haha.

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:19

volgens mij is dat om te laten weten dat het goed is en dat ze altijd bij je in de buurt zal blijven
ik heb dat ook met mijn caaf die hoor ik ook af en toe nog piepen daar had ik een hele sterke band mee
en ik weet zeker dat ie mij af en toe laat weten dat ie nog in me buurt is

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:58

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:03

Mijn 19 jarige eerste poes die voel ik nog steeds regelmatig op mijn bed springen, terwijl er niks is en ze al jaren dood is.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 14:37

wat herkenbaar. Ook mijn man en ik hebben toen onze oude kat net dood was hem weleens op het bed voelen springen. Echt bizar. Naar ons idee ligt hij ook weleens op zijn favoriete plekje op de bank. De andere katten kijken dan altijd heer verbaasd naar die plek alsof ze daar een andere kat zien zitten.
Meneer zelf ligt overigens in de voortuin begraven. Daar zien of voelen wij hem nooit. Altijd op de bank of op het bed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:28

Ik heb regelmatig 3 katten op m'n bed liggen terwijl ik er 2 heb.
Ik weet dat de 3e kat mijn eerste kat is, die in 2012 is overleden en waar ik een ontzettend sterke band mee had (we werden oa klit & band of mag & neet genoemd: waar de een was, was de ander altijd in de buurt).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:30

Niet bang zijn :n dat is echt niet nodig. Het kan ook zijn dat dit over een poosje weer verdwijnt. Mensen en/of dieren voel je vaak nog letterlijk een poosje om je heen. Mijn ervaring is dat het vanzelf weggaat. Ikzelf denk dat je het zelf ook wat in stand kunt houden tot je letterlijk zegt dat het goed is dat ze gaan. Of je kunt uitnodigen om nog een poosje te blijven. Niet bang worden, het is nog precies dezelfde energie als toen ze nog leefde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:33

Omdat je zo gewoon bent dat ze er zijn of het nou een huisdier is of een overleden mens en het zulke ingesleten patronen zijn in je gedachten, denk je soms nog dat huisdier of diegene te horen/zien/voelen.
Helaas.. bedriegen onze hersenen ons een beetje, maar aan de andere kant, niets fijner dan dat ze in gedachten altijd bij je blijven.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:34

Ongeveer 3 jaar geleden is een poesje op een hele narr manier overleden. Ik heb haar nooit gezien, maar nog heel lang haar aanwezigheid gevoeld en soms haar ( toen) piepende adem gehoord.
Ik merkte het ook heel erg dat mijn andere kat haar heel erg voelde. Hij had nog nooit een speeltje aangeraakt en kwam nu constant haar speeltjes brengen en maar mauwen! Heel bijzonder!
Ze is gecremeerd en heeft nog steeds een plekje in huis en ondanks dat mijn andere kat nu een fijn nieuw maatje heeft geaccepteerd, vertoont hij het gedrag regelmatig nog steeds.
Ik heb het geaccepteerd. Ziggy dwaalt hier nog een beetje rond en ik zou dolgraag willen weten wat zij en Muppet mij proberen te vertellen. Dus als iemand een goede telepaat hiervoor weet ......misschien kom ik er dan ook achter wat er in godsnaam met haar is gebeurd.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:36

O en ik heb haar inderdaad verteld dat ze mocht gaan ( bij de arts) en ook thuis ( met moeite).