Hond heeft dooie muis op.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Hond heeft dooie muis op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:42

Althans....dat denk ik
Een uurtje geleden was ik mijn 7 maanden oude pup aan het uitlaten en ineens pakte ze wat grijs op uit het veld met iets langs eraan, ik wilde het uit dr mond halen, maar in een slik weg. Nu denk ik dat het een dooie muis is geweest.
Maar wie weet was het was het wat anders.
Ik ga wel naar de dierenarts om haar te laten braken...moet even wachten tot ze zo weer open zijn.

Maar ik las ook dat het met waterstof peroxide kan en mosterd....

Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Idd ook naar de da om te laten braken?

Tillie20

Re: Hond heeft dooie muis op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:43

Het is een hond, honden eten doorgaans vlees. Ik zou helemaal niks doen en gewoon kijken of de hond zich normaal gedraagt. Zeker niet zelf aanklooien.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:45

Ik zal maar niet zeggen wat de honden hier allemaal eten............. Ratten, muizen, konijnen en zelfs 3 kippen............ Mocht het verkeerd vallen, dan spuugt hij het vanzelf uit, niet teveel zorgen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:45

Niet met mosterd en waterstofperoxide aan de gang gaan in ieder geval.
1 van mijn honden eet wel vaker iets onderweg, o.a ook 2x een dode muis, deze heeft hij zelf weer uitgekotst. Ik zou er ook niet mee heen gaan, tenzij de kans groot is dat de muis bijvoorbeeld gif gegeten heeft.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:46

Dat is pas vers vlees. :P

Ik zou het ook even aankijken. Wil je toch wat doen, bel even de DA en hoor wat die zegt

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:46

Niets aan doen, wat mijn honden al wel niet allemaal gegeten hebben qua gevangen beesten :+ Als het verkeerd valt gaat ze uit zichzelf wel braken en mocht ze dat niet doen zou ik het lekker laten. Ze kunnen wel wat hebben, zeker op het gebied van vlees.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:47

Het is in een woonwijk op een bouwveld, niet op een afgelegen stuk ergens, dus is de kans groter dat de muis eventueel vergiftigd is ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:47

Jeetje, het is een vleeseter hoor ;)
Zou je niet al te druk maken. Tenzij je echt bang bent voor evt gif.
Maar niet zelf gaan klooien.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:48

Ja dat ben ik dus, bang voor het gif eventueel, omdat het in een woonwijk is....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:49

En ik weet niet eens zeker of het een muis was, misschien wel gebakken spons...( jaaa ik maak me snel zorgen als het om dieren gaat. ) iig moet ik om kwart over 6 bij de da zijn al zeiden die ook ff aankijken, maar ik heb terug gebeld dat ik voor de zekerheid toch wil laten braken, was geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:49

Cinnepin schreef:
Ja dat ben ik dus, bang voor het gif eventueel, omdat het in een woonwijk is....

Dan zou ik hem, voor je eigen gemoedsrust laten braken bij de DA als hij het zelf dan nog niet gedaan heeft.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:49

Niets aan doen, sowieso heeft laten braken bij de DA "als deze weer open is" (morgen ochtend dus) geen enkele zin.
Waterstofperoxide en mosterd zullen je hond alleen maar ziek maken. Een hond is een vlees eter, en kan dus prima tegen een muisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:51

Jes schreef:
Niets aan doen, sowieso heeft laten braken bij de DA "als deze weer open is" (morgen ochtend dus) geen enkele zin.
Waterstofperoxide en mosterd zullen je hond alleen maar ziek maken. Een hond is een vlees eter, en kan dus prima tegen een muisje.

De DA is straks weer open zegt ze, dus niet pas morgenochtend..
Dat honden prima een muis kunnen hebben klopt niet altijd, mijn honden eten vers vlees maar van een dode muis gaat de mijne toch echt over z'n nek..

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:52

Persoonlijk zou ik me er niet heel erg druk om maken.
Maar als jij twijfelt of angst hebt, dan is er toch niets mis mee om even te overleggen met de DA? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 17:52

Ik ga dus idd toch er even heen zo, al is het maar voor me gemoedsrust.....

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:55

Gezien je in een woonwijk woont is de kans groot dat de muis aan gif is overleden. Heel vervelend dat je niet precies weet wat hij gegeten heeft. Vanuit dat perspectief zou ik ook voor braken kiezen en eventueel als hij een muis uitkotst, een behandeling met antigif (in het geval van muizengif meestal een injectie met vit. K)
Sterkte zo dadelijk.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:59

Uh, die muis kan ook gewoon gegrepen zijn door een kat die hem vervolgens heeft achter gelaten omdat ie toch niet zo lekker was.
Vind hier geregeld grijze muizen om het huis heen, omdat ze dood niet interessant meer zijn voor de katten.

Ben benieuwd wat ie uitspuugd straks.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:22

Uitgaande van een muis die een natuurlijke dood gestorven is, zou ik enkel even opletten dat de volgende ontwormingsronde ook lintworm pakt, want daar kan muis nog wel eens mee vol zitten. Dicht bij huizen etc. snap ik best dat je even bij je DA langs gaat, maar afgezien van wormen zou een muis geen problemen moeten opleveren voor een hond.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:31

Vaak is de hoeveelheid muizengif wat in een overleden muis zit niet dodelijk/schadelijk voor een hond.. weet niet hoeveel kilo je hond is?

doorgaans lijkt me peroxide schadelijker voor je hond dan een muizenlijkje :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 18:34

Eigenlijk nergens om je over druk te maken. Katten eten muizen op en mijn fretjes aten ook altijd muizen. Tenzij je hond opeens ander gedrag vertoond dan zou ik wel even langs de dierenarts gaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 18:54

Nou ik ben toch gegaan :) ook omdat ik niet helemaal zeker was of het een muis was.
Maar idd er lag een compleet muisje in haar braaksel. Ben toch blij dat het eruit is :)

Bedankt allemaal voor de reacties

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:03

Dat geeft toch een fijn gevoel dat het muisje er uit is? Ik had hetzelfde gedaan. Je weet nooit waar die muis aan doodgegaan is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:05

Goed dat je gegaan bent!! heb dit ook gehad bij een jonge hond en doordat het heel door geslikt was, zijn de botjes blijven steken in het darmkanaal. Kan je zeggen wat een ellende......

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 19:18

Wilawander schreef:
Goed dat je gegaan bent!! heb dit ook gehad bij een jonge hond en doordat het heel door geslikt was, zijn de botjes blijven steken in het darmkanaal. Kan je zeggen wat een ellende......

Oja, daar had ik nog niet eens aan gedacht...

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:07

Wilawander schreef:

Daar zou ik met mijn honden niet zo bang voor zijn geweest, die eten vers en ook karkassen.

Fijn dat het muisje er uit is, je weet niet of hij wel of geen gif in zijn lijfje had.