Hond poept en plast in huis....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Hond poept en plast in huis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:22

Onze hond poept en piest nu al bijna 2 weken elke dag in huis. Ik kan de vinger er maar niet op leggen waarom en hoe voorkom ik dit?

Ik heb een Duitse dog, teefje wordt eind december 5. Niet gesteriliseerd, krijgt al jaren dezelfde brok. Pas loops geweest. Poep is niks abnormaals aan, plas ook niet. Ook niks in huis veranderd.
Het gebeurt altijd in de nacht, nooit als ik weg ben.
Als ze in huis iets heeft gedaan dan negeer ik het, mag ze in de achtertuin rondlopen en ruim ik het op. Dweil ik alles met schoonmaakazijn zodat de geur niet blijft hangen maar dat lijkt niks uit te maken. Ook als ze buiten geplast of gepoept heeft beloon ik haar met een goedzo en een aai over de bol.

Ik ben ten einde raad wat ik moet doen, heb al zoveel geprobeerd, van boos worden tot alleen goed gedrag belonen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:26

Heb je ook al geprobeerd langs de dierenarts te gaan?
Dat boos worden niets uithaalt heb je gelukkig zelf al gemerkt.

fannetje

Re: Hond poept en plast in huis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:30

Hoe laat laat je haar voor het laatst uit? En wat doet ze dan die ronde?
Drinkt ze extreem veel? Is ze al nagekeken door een DA?
Als er niets afwijkend gevonden wordt, dan de laatste ronde net voor het slapen doen en zorgen dat ze alles gedaan heeft, dan wordt de kans iig kleiner.

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:36

Oh ik ken dat gevoel dat je radeloos bent. mijn duitse dog teefje heeft dit ook lang gedaan zij is wel gesteriliseerd nu krijgt ze sinds een half jaar medicijnen hiervoor en het is helemaal weg. Gewoon naar je dierenarts gaan. nadat ik begon met de medicijnen heeft ze het maar 2 keer gedaan achteraf had ik veel eerder moeten gaan. succes

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:38

Laatste keer meestal tussen half 9 en half 10. En voordat ik naar bed ga mag ze de achtertuin in, daar heb ik een apart stukje waarop ze d'r behoefte mag doen(zo heb ik haar zindelijk leren maken toen ze pup was). Ze kan ook heel goed aangeven als ze naar buiten wil, dan zeg ik plasje doen? en rent ze naar de achterdeur dan mag ze altijd naar buiten om daar d'r behoefte te doen.

Ze drinkt niet meer als normaal, wel vind ik dat ze na haar loopsheid enorm aan het schooien is om eten en dat ze erg gefixeerd is op eten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:52

Persoonlijk zou ik even langs de dierenarts gaan, wellicht is een blaasontsteking gaande..
neem gelijk even urine mee..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:42

Lastig.
Ik zou proberen haar later uit te laten.
En dan 's ochtends ook weer op tijd.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:45

Misschien s'nachts maar even rond een uur of 2 uit laten en langzaam weer afbouwen.
Of even s'nachts in de tuin gooien, als je niet een blokje om wil lopen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:50

Ik zou er ook mee naar de da gaan.

Maarrr ik weet niet of je een oplossing krijgt.
1 van onze honden is nooit 100% zindelijk geweest.
Het is een jack russell en we zijn er mee naar de da geweest en naar wageningen en alsnog kan niemand zeggen hoe en waarom.
Het is verder een heerlijk hondje en we zullen haar er ook zeker niet om weg doen maar ik vermoed dat ze dit haar hele leven zal houden.
Dan kunnen nog een tijd want ze is 1, ha ha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:55

Waarom geef je geen antwoord op iedereens vraag of je langs de dierenarts bent gegaan?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 13:03

Er wordt nergens letterlijk gevraagd of ik naar de DA ben geweest. Het wordt gezegd dat het misschien een goed idee is. Maargoed als je het wilt weten moet vanavond naar de dierenarts, heb gisteren een afspraak gemaakt. Ik zit niet 24/7 op bokt, heb nog zoiets als een leven.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:08

Misschien is ze schijnzwanger. Krijgt ze een opgeblazen buik? worden de tepels dikker? Extra aanhalig? Spullen verslepen?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 14:34

Ze is wel een paar keer schijnzwanger geweest na de loopsheid, lijkt of dat deze keer niet zo is, wel lijkt het of ze meer honger heeft als anders na de loopsheid. Ze heeft wel dikke tepels maar dat heeft ze al sinds haar eerste loopsheid. De voorste tepels zijn nog wel klein.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 20:39

Nou ben bij de dierenarts geweest, had zowel urine als poep meegenomen en ze hebben de urine nagekeken maar geen blaasontsteking of andere rare dingen. Ook de poep zag er zo normaal uit, dit gaan ze nog verder onderzoeken.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:05

Ben benieuwd wat ze gaan aanraden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:24

Hier ook z'n teefje
Gaat voor het laatst tussen half12 en 12 uur uit en doet dan meestal niets uitzonderingen daar gelaten

En idd enkel Snachts
Op een gegeven moment heb ik d'r voor de nacht in de benche gedaan hier slaapt ze altijd graag in ook overdag
Maar nu dus voor de nacht met t gaas dicht (n grote travel box van canvas)
En jawel ook daar doet ze plasjes soms kleine maar meestal een halve zee

Dierenartsen kunnen hun vinger d'r niet op leggen
Nu gaat op hun advies savonds rond half11 11uur de water bak weg
Smorgens rond 7 uur krijgt ze deze weer en drinkt dan een gewone normale hoeveelheid

Sinds die tijd heeft ze het nog 2xgedaan in nu pakweg 4 maanden

Misschien werkt dat?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 07:04

plast ze overdag ook veel, misschien een over aktieve blaas?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:38

Wat wordt er zoal met haar gedaan overdag of in de avond?

Ik heb een teef van 7 jaar en plastte en poepte ook veel binnen. Alleen als ze los lag. In de bench deed ze niets.

Sinds een week heb ik iemand die mij helpt bij het trainen van haar en moet vooral aan de slag met hersenwerken. Veel speuren en zulke spellen.

Ze ligt nu 4 dagen los, zowel in de nacht als overdag en in die 4 dagen tijd 1 klein plasje gehad!

Ik merk aan haar sinds ik meer met haar bezig ben qua spelletjes dat ze veel meer 'voldaan' is.

Ik had bij haar het idee dat het binnen plassen enz een soort opstandigheid was.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:51

Als ik moet werken wordt er weinig gedaan dan uitlaten en soms spelen als ze daar zin in heeft.

Probeer haar nieuwe dingen aan te leren en zeker als er dan koekjes zijn is ze heel enthousiast. Ook voordat ze iets lekkers krijgt geef ik allerlei commando's zodat ze er wat voor moet. Als ik niet hoef te werken dan wandel ik sowieso 1x per dag 3 kwartier tot een uur in de peel waar ik haar altijd los laat zodat ze lekker kan snuffelen.

Kan niet zeggen als ik veel doe met haar dat ze dan minder plast/poept in huis. Laatst had mijn vriend haar 's morgens uitgelaten, komen ze terug, mijn vriend moest naar de wc had ze gepoept in de keuken en het opgegeten...

Afgelopen nacht is het goed gegaan, er lag vanmorgen niks!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:03

Als ik lees: 'krijgt al jaren dezelfde brok' dan krijg ik kriebels. Wat voor voer geef je? Zijn de nierwaarden gecontroleerd? Een hond met slechte nieren drinkt veel meer (brokhonden drinken sowieso meer) en kan dan de plas niet altijd meer ophouden.
Misschien is het overstappen op ander voer een optie? Of op diepvriesvoer. Met name diepvries KVV geeft een enorme reductie aan ontlasting omdat het veel beter verteert.
Boos worden heeft geen enkele zin.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:12

Barca brok, is een brok zonder allerlei toevoegingen, staat bekend als een goede brok.

Ik ben geen voorstander van vers vlees.

Er is geen bloed afgenomen bij de dierenarts en ik vind niet dat ze meer drinkt dan normaal.

Dat boos worden geen enkele zin heeft weet ik ook wel, maar geloof me, het frustreert wel enorm als je elke dag die stinkzooi mag opruimen omdat vriendlief er niet tegen kan.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:23

Misschien eens savonds voordat je naar bed wil een rondje gaan wandelen... :\

Ik denk dat mijn hond t ook in huis zou doen als ik em enkel in de tuin zou gooien

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:36

Jammer dat je maar selectief leest, tussen half 9 en half 10 laatste keer uitlaten en voordat ik naar bed ga de tuin in en dat is meestal tussen 10 en half 11 en dan is ze 's morgens tussen 05.30 en 06.00 weer aan de beurt om uit gelaten te worden!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:20

Ik ken Barca niet, maar zo te zien is het niet verkeerd. Het is ook niet leuk om elke keer weer plas en poep te moeten ruimen als je uit je bed stapt.
Maar er moet wat aan de hand zijn waarom je hond dit doet. Honden zijn zindelijk en zullen nooit zomaar het eigen bed (of huis) bevuilen.
Kan het dan toch met de schijnzwangerschap te maken hebben? Hormonen hebben natuurlijk veel invloed op de hele reutemeteut daarbinnen.
Hier eentje wel en eentje niet gesteriliseerd. Zodra de ene loops wordt, wordt de andere een beetje incontinent. Na de loopsheid zakt het lekken weer af en wordt ze weer 'droog'.
Steriliseren behelst een risico op incontinentie :\