Herplaats Rottweiler met mysterieus verleden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Herplaats Rottweiler met mysterieus verleden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:20

Ik wist even geen andere titel, nu zit het zo, sinds 1,5 week hebben wij een geweldige hond erbij! 't is een Rottweiler teefje van 1,5jaar.
We zijn echt enorm blij met haar, we hebben haar van een heel leuk gezin over genomen. Ik heb alle medische gegevens van de hond in de 1,5jaar dat het gezin haar gehad heeft, dit ziet er allemaal goed uit. Maar ons meisje is gecoupeerd................ , Het gezin (wat goed gelovig was) is wijs gemaakt dat de hond onder een roesje in Duitsland is gecoupeerd, wat dat mocht volgens de fokker gewoon.
Nu is het echter zo dat in Duitsland een coupeer verbod is, al jaaaaaaren. Evenals in NL en Belgie.

De ouders van de hond zouden stamboom papieren hebben, ik heb er een kopie van gekregen, heb het allemaal laten na kijken door stichting Rottweiler NL, omdat ik er zelf maar geen wijs uit werd.
Dit "papier" blijkt dus gewoon een vodje papier, wat elke malloot in elkaar kan flansen.
De "fokker" is van Poolse afkomst, en heeft in Polen meerdere bedrijven.
Op de FB pagina van deze mevrouw, staan allemaal foto's afgebeeld van Rottweilers, die gewoon via Google van internet zijn geplukt. Stichting Rottweiler denkt dat het een handelaar is.
Op het stamboompapier staat de naam van de "fokker" en in het paspoort een NL naam van een man, overigens wel op het zelfde adres.

Stichting Rottweiler zei me dat ik het beste met 144 kon bellen. Gister gedaan, maar ze kunnen er niets mee.

Ik ben heel erg blij dat ons meisje gezond is, ze is lief, en knap, en grappig, ze is voor mij perfect!
Maar toen ik haar voor het eerst zag, was mijn eerste reactie; Wat is ze klein!!!!

Nu vraag ik me af, kan deze mevrouw gewoon ongestoord haar gang gaan? Kan ik hier nog iets mee?

Rennie89

Re: Herplaats Rottweiler met mysterieus verleden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:22

het feit dat ze de pups couperen is iets waar je wel iets mee kan doen, dit is gewoon verboden...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:23

Klopt, maar ik weer gewoon niet waar ik nu moet aankloppen, en wie me kan helpen.
Ik weet ook niet waar dit gebeurd is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:28

Is er geen Rottweilerforum waar je je verhaal kunt doen? Daar kunnen ze je vast wel verder helpen en misschien zijn er mensen met hetzelfde probleem?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:29

Dat is wel een idee, alleen zijn ze niet zo actief op dat forum
Augustus is er iets voor het laatst geplaatst

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:24

er is hier in dld heel veel invoer van gecoupeerde rottweilerpups uit polen en andere broodfokbuurlanden.

dus best kans dat de hond inderdaad uit dld komt,gecoupeerd maar geboren is in polen.

geen idee of je tegen iemand iets kan doen die foto's van anderen op haar FB/website plaatst,maar de hond kan weldegelijk als gecoupeerd pools hondje uit dld gekomen zijn.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:28

De mevrouw die ik aan de lijn had toen ik 144 belde zei alleen dat ik de Duitse dierenbescherming eens kon bellen, maar ik spreek geen Duits, ken ook niemand die dat spreekt, en weet niet of ik daar daadwerkelijk iets mee opschiet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:29

nee hoor die doen daar niets aan,in polen mag je couperen en er is geen verbod in dld op het verkopen van poolse puppies,joh hier worden de meeste dobermanpups nog rondom gecoupeerd aangeboden...

zinloze moeite om daar een tierschutz voor te gaan bellen...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:31

:\ dus t is zo als t is? Jammer.... Deze mevrouw kan gewoon haar gang gaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:46

zo te lezen komt jouw hond uit 1 van de broodfokschuren uit polen,en tja...zolang mensen zich aan beperkte regels van dierenwelzijn houden mag je gewoon fokken,dus dat is niet verboden.

couperen gebeurd daar op grote schaal nog,en zal ook niets aan gedaan worden.

websites maken met fotomaterialen van anderen,zullen alleen de fotograven voer aan hebben,maar denk dat je websites maken van rottweilers niet verboden is.

heb je een foto van jou rottiedame?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:54

Ik ben maar 1.57klein,
Afbeelding

Afbeelding

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 11:59

kimmie261 Even in je profiel gespiekt, wat heb jij een gave roedel!!!!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 12:00

wat een blij hoofd :D ,knap hondje hoor!!

lekker van genieten, :+:

qt_shetties schreef:
kimmie261 Even in je profiel gespiekt, wat heb jij een gave roedel!!!!!!

:D ,ja hier lopen al heel wat jaren rotties rond,en die zullen er ook altijd wel zijn :+:

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:54

Echt klein voor een rottweiler is ze niet hoor.

Couperen wordt altijd nog gedaan bij bepaalde rassen en ookal mag het niet, in Belgie wordt het nog vollop toegepast. Zo ook Duitsland wordt bij bepaalde rassen nog best vaak de staart eraf gehaald. Dit wordt vaak door de vingers gezien.

Je zou aangiften kunnen doen tegen verhandelen en illegalen praktijken. Verder kan men niets. Er moet overal bewijs voor zijn en het verkopen van een hond met vals papier kan je alleen maar als opgelicht beschouwen.

Het is een mooie teef!! heel veel plezier met haar en hopelijk zien we meer foto's voorbij komen!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:58

Gave hond, google maar is op Rottweiler met gecoupeerde staart kopen! Er is zelfs een nederlander die honden uit het Oostblok haalt waar het nog wel is toegestaan je kunt hier verder niets mee.
http://gecoupeerderottweiler.synthasite.com/

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:03

Ik zou eens contact zoeken met de persoon die als fokker op papier staat.
Voor de rest kun je er niets mee als je geen bewijzen hebt.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:06

Thnx voor jullie lieve reacties ladies!

jobamara, jeetje.......... heb t ff gelezen en sta er echt van te kijken

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 11:09

anneliesdj : ik heb haar op FB proberen te benaderen, maar ze reageerd niet op mijn bericht wat ik al meer dan een week geleden heb gestuurd

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:24

Ik begrijp uit je bericht dat het een man is, naam van de fokker en in het paspoort naam van een man met hetzelfde adres. Die bedoel ik, of is dat niet de fokker?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 09:51

Op het papier staat een Poolse vrouw.
In het paspoort een NL man.

Gister heeft iemand contact met me gezocht die daar al 2honden vandaan heeft, zij spreekt er vol lof over! Wat ik alleen niet begrijp uit haar verhaal is dat de pups in Polen geboren zijn, en dan met 7weken met moederhond naar NL komen. Honden mogen pas met 15weken ons land binnen ivm de entingen......

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:27

even kort door de bocht gezegd..

zolang de gecoupeerde honden nog plaatsjes vinden,
zal er geen issue zijn voor mensen om er maar mee door te gaan..

Nu is dit een herplaatser natuurlijk, maar dat andere gezin is nu weer 'vrij' van deze hond en kan gewoon weer een gecoupeerde hond aanschaffen bij wijze van spreken.

overigens, je kunt weer niet van iedere hond zeggen dat als ze gecoupeerd zijn dat het illegaal is gebeurd. maar als het legaal was gebeurd, dan was dit gezin met een ander verhaal gekomen..

bij een geboortedefect zoals bijvoorbeeld een geboortebreuk in de staart, mag de staart gecoupeerd worden, omdat deze anders na de breuk ongevoelig groeit.. als ze dan later de staart ergens tegenaan slaan, kan het wondjes veroorzaken en ontstekingen.. omdat de hond dit niet voelt, kan het nare gevolgen hebben..

ik had een parsson jack russel.. De fokster vond haar zo mooi dat ze haar eigenlijk had willen houden (maanoog.. daar waar haar oog bruin was, was ook de kop bruin, waar haar oog blauw was, was de kop wit.. bruin in de kop was ook haar enige tekening). Maar ze zei ook eerlijk: ik houdt wel van het gecoupeerde korte staartje bij jacks, het mag alleen niet meer, dus gebeurd het niet meer.. als we dit teefje gehouden zouden hebben, zou ze gecoupeerd zijn. mijn hondje had namelijk 4 cm voor het puntje een gecompliceerde breuk in het staartje opgelopen bij de geboorte. een soort dubbele knik heel dicht opeen. Het laatste stukje van haar staart kon ze verder ook niet bewegen.. Maar omdat ze voor de verkoop was (gelegenheidsnest verder), hebben ze besloten het zo te laten en het aan de nieuwe eigenaars over te laten. Wij hebben haar niet laten couperen, maar volgens de dierenarts wordt de staart dan in de regel wel gecoupeerd, zij het gewoon asap na de geboorte.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 10:58

Ik weet het van de staartbreuken, maar dat gaat in dit geval niet op aangezien deze mevrouw dus de pups altijd coupeerd. Voor ons was het eerst een issue, hond zonder staart. Maar na veel gesprekken zijn we er toch voor gegaan, na een zoektocht van n paar maanden leek dit meisje zo goed bij ons te passen, en hebben er geen moment spijt van.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:19

qt_shetties schreef:
Op het papier staat een Poolse vrouw.
In het paspoort een NL man.

Gister heeft iemand contact met me gezocht die daar al 2honden vandaan heeft, zij spreekt er vol lof over! Wat ik alleen niet begrijp uit haar verhaal is dat de pups in Polen geboren zijn, en dan met 7weken met moederhond naar NL komen. Honden mogen pas met 15weken ons land binnen ivm de entingen......

Dat is nog niet zolang zo, dus kan best dat dat voorheen zo is gegaan.
Alleen gaat die teef dan weer terug naar Polen? Dat vind ik dan wel weer wat vergezocht.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 11:41

Ja daar begrijp ik ook niet veel van, deze info heb ik gister gekregen van iemand die daar al 2honden vandaan heeft. Deze persoon zweert bij deze fokker

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:48

en deze persoon is 'gestuurd' via die fokker??

joh weet je,er wordt gewoon heel veel gefokt,mensen verdienen daar nu eenmaal een leuk centje mee,en zo is ook jouw meisje op de wereld gekomen,ze zal wel in polen gefokt zijn,en vast wel met een busje bij de nederlandse meneer gebracht zijn,er is ook iemand op MP welke doorlopend rottweilerpups aanbied,ook Oostblokland hondjes,doet uitstekende zaken ermee...

het is niet verboden om te fokken en te 'handelen' in honden...

je weet nu waar ze vandaan komt en ik zou de zoektocht gewoon verder staken tenzij je het echt leuk vind om voort te zetten ,maar verder gewoon te genieten van een lief wijffie wat dan gelukkig bij jouw terecht is gekomen :j :+: