kitten wat allemaal in huis halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

kitten wat allemaal in huis halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:24

aankomende vrijdag komt mijn allereerste eigen kitten *\o/*
na bij me moeder meerdere kittens en volwassen katten hebben gehad en ik nu bij me vader woon en wel het kat mis had ik besloten om een eigen kitten te nemen :Y)
en aangezien een tijd geleden de poes van de vriendin van me vader is bevallen heb ik 1 van die kittens uitgezocht en ze is er nu wel klaar voor om het nest te verlaten (eet zacht en vast voedsel al drinkt water er melk is al zindelijk en kijkt eigenlijk helemaal niet meer om naar haar moeder)
maar bij de vorige keren hadden we alles al in huis of haalde me moeder nieuwe spullen en aangezien ik het nu zelf moet doen ben ik beetje het draad kwijt.
want op dit moment heb ik al:
nog een halve zak kitten brokjes (haal morgen nog een hele zak bij)
kattengrind
kattenbakjes
speeltjes
nieuwe kattenbak haal ik morgen ook
reismandje leen ik van me moeder tot ik zelf een goeie eigen heb (wil daar wel namelijk een hele goeie en ben nog niet helemaal uit welke)
een soort mandje achtig iets waar ze ook in kan slapen
en nog wat zachte dingen om op te liggen (oa lamsvelletje kleedjes enz)
en volgens mij kom ik nu al wel een heel eind...
en nog eventuele tips enz zijn altijd ook natuurlijk wel welkom :D

Sleeper

Re: kitten wat allemaal in huis halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:25

Krabpalen of krabkartonnen (zooplus heeft heel goedkoop krabkartonnen) Onmisbaar als je wilt dat je meubels heel blijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:28

Over het algemeen maken katten weinig gebruik van al het lig spul dat je aanbiedt :') de doos waarin bv een mandje komt is leuker dan het mandje zelf. Ze liggen veel liever op plekken waar jij zelf zit haha

Krabpaal met klimmogelijkheden is erg fijn, katten zitten graag hoog en t is een goed alternatief voor in je gordijnen klimmen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:30

Prima hoor. Even goed kijken wat voor voer je wil, en goed kijken naar de prijs kwaliteit verhouding.. (zooplus is bijv goedkoper dan petsplace)
Spaarpotje aanmaken voor chippen,enten,castratie en voor eventuele andere da kosten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:33

- Een zakje van het voer wat ze op dit moment krijgt zodat je kan mengen met wat je wil gaan voeren.
- Minimaal 2 kattenbakken als je het volgens de regels wil doen, hier staan 2 bakken voor 3 katten maar dat schijnt weleens problemen te geven
- Veel krabmogelijkheden om in elk geval een poging te doen je meubels heel te houden (ik ken niemand die het gelukt is met kittens maar dan doe je iig je best :D )

Aangezien je kat alleen gaat zijn (eigenlijk altijd maar als ze samen zijn vind ik persoonlijk een weekje eerder niet zo'n probleem) zou ik altijd tot een week of 12 wachten voor je ze weg haalt bij de moeder. Mijn ervaring is dat het de kans op gedragsproblemen (waaronder slopen) aanzienlijk verkleint. Misschien doe je dat al maar 'hij is al zindelijk' klinkt een beetje als 6-8 weken dus vandaar de tip :)

Hier zijn dozen en van die hangmandjes in krabpalen favoriete slaapplekken, maar dat is echt afhankelijk van de kat dus ik zou gewoon wat dingen uitproberen. Je hebt al katten gehad in het verleden dus je weet al dat de doos soms leuker is dan het dure product dat erin zat, dat scheelt een hoop frustraties :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:38

Krabpaal is inderdaad wel een vereiste, ook om je meubels heel te houden.
Verder ligt het qua speeltjes ook wel echt aan de kat. Zo draait de mijne haar kop voor niets om, behalve als het levende beestjes zijn of een speeltje met kattengras. Mandjes en hoge krabpalen heb ik gehad, draait ze haar hoofd niet naar om en na een paar weken vindt ze het een mooie kattenbak, dus ik heb nu gewoon een halfhoge krabpaal (anderhalve meter ofzo met 4 pilaren om haar nagels te slijpen) en verder ligt ze op de bank of waar ze wil. In elk geval niet in mandjes :').

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 20:57

oja krabpaal was ik helemaal vergeten :')
al mag ze ook wel gerust eigenlijk wel aan de meubelen en gordijnen :+ zijn hele oude stevige gordijnen die wel wat gewend zijn gelukkig
en dat ze liever in een doos zitten of aan mijn kant van het bed ben ik bekend mee maar dan soort mandje achtig iets vond de vorige kitten ook helemaal geweldig en huidige kat kijkt er niet naar om gaat om dat mandje
Afbeelding
.
en de eerste paar dagen mag zo ook nog niet helemaal door het hele huis heen omdat we best een behoorlijk groot huis hebben doe ik het liever rustig aan.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:03

Lijkt er op dat je nu wel aardig compleet bent toch?
Ik zou alleen wachten met nog een nieuwe zak meenemen. Kijk eerst wat ze lekker vind, straks eet ze je brokjes namelijk niet.

Schoenendozen worden hier altijd helemaal geweldig gevonden :+

Edit: Wij hebben een hangmat aan de kachel, zeker in de winter wordt die erg gewaardeerd!

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:10

KellyR schreef:
Lijkt er op dat je nu wel aardig compleet bent toch?
Ik zou alleen wachten met nog een nieuwe zak meenemen. Kijk eerst wat ze lekker vind, straks eet ze je brokjes namelijk niet.

Schoenendozen worden hier altijd helemaal geweldig gevonden :+

Edit: Wij hebben een hangmat aan de kachel, zeker in de winter wordt die erg gewaardeerd!

de brokjes die ik heb zijn hier in groningen in de buurt toch niet verkrijgbaar :=
maar wil morgen namelijk wel naar een degelijke brokjes kijken voor lange tijd die hier in de buurt ook verkrijgbaar is.
maar die hangmat is wel een goed idee! wij hadden ook een kitten (die van die foto) die kroop s'nachts onder de dekens en ging bij je voeten liggen :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:11

Wat een leukerd, heerlijk koppie <3

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:14

Knuffeltje nu in het nest leggen. De geur van het nest zit er dan in. Als je kitten dan opeens 'alleen' is heeft ze nog steeds de vertrouwde geur

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 21:19

XRosalieee schreef:
Knuffeltje nu in het nest leggen. De geur van het nest zit er dan in. Als je kitten dan opeens 'alleen' is heeft ze nog steeds de vertrouwde geur

het mantje+kussentje staan al bij de kittens dus kan de geur daar al in :j

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:29

Haha 1 van ons die beet 's nachts in je tenen als je bewoog, hartstuipen!
Kijk een op zooplus, ik zweer erbij wat betreft eten. Scheelt vaak aardig wat in de portemonnee en ze leveren gratis bij je aan huis (vanaf 30 euro dacht ik) En wij bestellen altijd 24 kilo voor de honden, dus dat is verdomde fijne :o

edit: bol.com heeft soms ook leuke acties maar niet zo een groot assortiment