Voor de slangenkenners onder ons even een vraagje; Ik heb vandaag op de beurs in Houten een leuke koningspython gekocht, na lang (jaren) wikken en wegen of en welk reptiel ik zou nemen.
Alles aangeschaft, me nog extra laten informeren en uiteindelijk een 75 watt warmtelamp meegekregen, die zou voldoende moeten zijn voor mijn 75 x 50 terra.
Thermometer erin.. En het is nu naast de warmtespot (thermometer tegen het raam geplakt) al 34 graden, terwijl de temp volgens mij tot 32 mag zijn?
Is dit schadelijk en/of is er iets waarmee ik het nu kan oplossen?
Alvast bedankt!
Dani
Geplaatst: 25-10-15 18:10
Zolang er ook een plek in het terrarium is die een stuk koeler is, kan de slang zelf beslissen waar hij gaat liggen. Morgen bij de bouwmarkt even een dimmer kopen, die kan je er tussen zetten en dan kan je de temperatuur beter regelen.
Was het gister beurs in Houten? Ik dacht dat dit vorige week was. (even wat gemist volgens mij )
Een 75W lamp voor een terrarium van dit formaat is best veel. Met een dimmer kan de temperatuur al een stukje naar beneden gebracht worden. Mag ik vragen waarmee je 's nachts bij verwarmd? Als dit met een infrarood lamp is, zou ik die ook even goed checken of deze niet te warm wordt.
Misschien is het een idee om de warmte lampen eruit te gooien en een warmte kabel + thermostaat in gebruik te nemen. Dan heb je geen omkijken meer naar je temperaturen.
Je kan natuurlijk altijd een thermocontrol (pro) pakken. die stel je dan in op 32 graden. en zodra die temperatuur bereikt is gaat hij uit. Maar dat vind ik met een warmtelamp die ook licht geeft niet ideaal. Dan gaat om de zoveel tijd de lamp aan en weer uit.. Dat is wel op te lossen door voor een keramische heater te kiezen(evt vanuit china, ipv in de reptielenzaken)