Verzekering hond, welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Verzekering hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 10:19

Hallo!
Omdat we toch besloten hebben de hond wel te gaan verzekeren vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Het betreft een grote (vooralsnog :) ) gezonde kruizing van 1,5 jaar.

Waar hebben jullie bokkers een goede of slechte ervaring mee?

Bedankt!

xSCWx

Re: Verzekering hond, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:29

Wij zitten al 5 jaar bij hema en helemaal tevreden. Goed de voorwaarden lezen uiteraard. Ik heb het toen helemaal uotgezocht en hema vergoedde wat wij wilden. Tegen HD en ED is toch haast niet te verzekeren tenzij je heel veel extra betaald.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:33

Ik zit bij ohra. Ben er erg tevreden over. Hoop word vergoed en zijn snel met uitbetalen ook Is het indienen erg makkelijk.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 10:46

Bedankt voor jullie reacties! Ik neig momenteel naar Ohra. Heeft er iemand ervaring met petplan, protequedier, kruidvat of inshared?

Wat zijn jullie eigen bijdrages bij Hema en Ohra?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:29

Bij hema is een standaard bijdrage van 45 euro. Je mag rekeningen een jaar opsparen en insturen waardoor je dan maar 1x 45 euro hoeft te betalen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:39

Ik heb mijn hond verzekerd bij Proteq, die hebben een verzekering die veel dekt, ook hd ed etc. en waar je niet de hoofdprijs voor betaald.
De eerste 100 euro in ten termijn van 90 dagen (gaat is vanaf het eerste dierenartsbezoek)zijn altijd voor je eigen rekening. Daarna vergoeden ze 85% van de rekening, tot de 90 dagen voorbij zijn dan betaal je weer de eerste 100 euro zelf.

Ik heb voor deze verzekering gekozen omdat ik een gezonde jonge hond heb, Border Collie van 1,5 jaar, waar ik veel mee sport dus wel wat extra risico heb op het gebied van poten.
Mocht ze een blessure oplopen dan wil ik haar de beste behandeling kunnen geven, dus ook operaties aan de poten moeten zijn meeverzekerd en ik wil geen discussie of het een blessure of aangeboren afwijking betreft.
Kleine dingen kan ik makkelijk zelf betalen, dus daar hoef ik niet voor verzekerd te zijn.

Gelukkig heb ik nog niets hoeven claimen, behalve enten als pup en titeren op 1 jarige leeftijd heb ik nog geen dierenartskosten met haar gehad.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:07

Tiwi, dus eigenlijk betaal je altijd 100 euro zelf... Óf je moet vaker dan 2x in de 3mnd langs de da gaan... Of zie ik het verkeerd?

Bedankt SCW

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:14

Ik wil je als diergeneeskunde student meegeven dat je goed de polis en voorwaarden doorleest. Maak voor jezelf een lijstje wat je graag verzekerd wilt hebben/verwacht van een verzekering. Ik heb laatst ook eens rondgekeken en sommige verzekeringen sluiten zo ontzettend veel uit, dat je beter het sowieso zelf kan gaan betalen.

Over petplan en Proteq hoor ik veel positieve ervaringen. Ook wat betreft dekking. Succes met je keuze!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:39

Als je naar de dierenarts gaat betaal je de eerste 100 euro zelf, over de rest krijg je 85% vergoed.
Ga je binnen 90 dag na je eerste bezoek weer dan krijg je meteen 85% vergoed.
Ga je bijv. 100 dagen na je eerste bezoek weer dan is weer de eerste 100 euro voor eigen rekening en begin je opnieuw aan te tellen voor de 90 dagen dat je meteen 85% vergoed krijgt.

Kleine dingen, bijv een ontsteking die met een kuurtje antibiotica over is, betaal je dan dus zelf. Voor de dingen die in de papieren lopen, operatie bijv. betaal je de eerste 100 euro zelf en de rest is 85% voor de verzekering.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:45

Wij hebben onze kat verzekerd bij de HEMA, maar de honden verzekeringen zijn heel vergelijkbaar. Het grote voordeel van de HEMA is dat ze 100% vergoeden in plaats van maar 70/80% en je maar één keer in het jaar de eenmalige bijdrage betaald (die ook nog vrij laag is vergeleken met een hoop andere verzekeringen, 45 euro geloof ik). Dit was toen wij de verzekering afsloten nergens anders zo. Verder worden er veel behandelingen gedekt en kan je goedkoop extra'tjes als crematie of tandverzekering afsluiten. :) Erg fijne verzekering!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:20

Net even nagekeken, Hema dekt alleen het eerste consult heupen en ellebogen. Dus geen operaties.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:40

tiwi1969 schreef:
Net even nagekeken, Hema dekt alleen het eerste consult heupen en ellebogen. Dus geen operaties.

Dat klopt, daarom ook goed alle voorwaarden doorlezen TS zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Ik heb de HD/ED foto's vergoed gekregen, was alles bij elkaar toch zoeen 450 euro.
Ik vind jouw verzekering echt duur met eigen bijdrage en percentage wat ze vergoeden. Dan spaar ik zelf wel een potje mocht ze toch HD krijgen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:54

Die verzekering is wel duur maar een goedkoop alternatief voor een verzekering die "poten" vergoedt.
Ik ben gaan verzekeren omdat ik dit jaar heeeeeel veel kosten aan mijn paard heb gehad en daardoor de bodem van mijn spaarpot in zicht kwam.
Hond van een kennis had een knieoperatie van 1500 euro en ik realiseerde mij dat soort kosten eigenlijk onverantwoord zouden zijn.
Voor mij is de zekerheid die ik nu heb de premie wel waard.

Rest van mijn spaargeld wil ik alleen in geval van nood aanspreken, mijn auto is ook al bejaard dus die moet ook een keer vervangen. Al rijd ik ermee door tot het echt niet meer kan.
Gelukkig kan ik wel weer wat bijsparen, maar voor mijn spaarrekening is aangevuld tot voor de kosten van mijn paard duurt nog wel even.

Als mijn spaarpot weer vol is zeg ik de verzekering weer op.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:14

Ik vind het top dat steeds meer mensen erover nadenken trouwens! Het is altijd een moeilijk onderwerp bij de dierenarts om te bespreken hoeveel het nou kost. Met een verzekering heeft de eigenaar en de dierenarts een stuk meer vrijheid en kan een dier vaker geholpen worden. :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:16

Moet er niet aan denken mijn dieren niet de zorg te kunnen geven die ze nodig hebben, hond of paard.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:08

topic is al iets ouder maar wil toch even iets kwijt mochten mensen de zoekfunctie gebruiken.

mn hond is inmiddels 7 jaar en al die jaren verzekerd bij proteq.
nu heeft ze sinds 6 maanden een oogaandoening en heeft daar medicijnen voor helaas dure medicijnen.(€33,- voor haar ene oog per maand,€34,- voor haar andere oog per 6 weken)
nu kreeg ik met declareren ineens nog maar de helft vergoed,wat blijkt een nieuwe regel in de polis,bij chronische aandoeningen wordt na een half jaar nog maar 50% vergoed.

proteq gebeld met de vraag sinds wanneer die regel is ingegaan dat bleek 2013.
met de vraag(uit ervaring) hoe zit het nu mijn hond ouder wordt en andere aandoeningen zoals bijv. artrose en ze zou er metacam voor moeten krijgen? antwoord alles wat chronisch wordt wordt maar 50% vergoed.

nou weet ik met de proteq verzekering van mijn border collie (die gelukkig nooit ziek was tot zn 12de) dat deze bij een bepaalde leeftijd verdubbeld werd ivm ouderdom dus hem er gelijk uitgehaald.

dus om een tip mee te geven en over na te denken proteq is goed tot je hond iets chronisch krijgt is mijn ervaring en helaas komt ouderdom met gebreken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:32

Ik heb gekozen voor hema. Helaas een hond met ed dus fout gegokt.
Ik ga na deze maand rekeningen declareren, daarna weet ik eigenlijk pas hoe hij bevalt :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:43

loulou schreef:
Ik heb gekozen voor hema. Helaas een hond met ed dus fout gegokt.
Ik ga na deze maand rekeningen declareren, daarna weet ik eigenlijk pas hoe hij bevalt :)

Je weet wel dat Hema geen HD/ED zaken vergoed toch? (Op het eerste consult/foto's na)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:00

Ja, daarom staat er ook fout gegokt ;)

Maar hij heeft ook nog hersenvliesontsteking gehad en dat krijg ik als het goed is wel vergoed. Dat is ook een flink bedrag, van het geld dat ik terug verwacht kan ik hem weer laten opereren aan zijn elleboog.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:17

Tis jammer dat je te laat erachter komt dat je fout hebt gegokt :roll:
En ik lees gewoon nooit elke keer de algemene voorwaarden die ze continu veranderen 8)7

Maar goed ik vind t wel een kwalelijke zaak van proteq want bijna elke ouder wordende hond krijgt chronische problemen,voel me genaaid na 7 jaar klant en nooit hoge kosten te hebben gemaakt.

Maar goed die gaan er wel komen. ma(afspraak stond al) moet ze weer naar de da en wil dat ze haar helemaal binnenste buiten keren!foto's,mri,ct scan maakt nu uit wil weten waar ik aan begin voordat ik de verzekering stop zet :+