X

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

44Myrthe44

X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 09:34

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 03-11-25 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Re: Hond op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:39

16 m² is 4*4 ... zijn er uberhaupt honden toegelaten op kamers?
Hoe vaak ben je weg/thuis? is er mogelijkheid tot opvang bij iemand?

In principe is een hond imo op kamers wel doenbaar, maar hou er rekening mee dat je voor ieder plasje ermee naar buiten moet. op een dergelijk beperkte ruimte zal je ook zeker 2-3 maal per dag een langere wandeling moeten doen (dus voldoende vaak thuis zijn ervoor) en/of een opvang zoeken.
een hond 8-10 uur per dag opsluiten op een kamer (waar ze ook dingen kunnen kapot maken en niet kunnen plassen) is geen strak plan. Let ook met blaffen of ander lawaai maken, gegarandeerd dat je anders je medebewoners op je kap krijgt ...
Als je de hond voldoende beweging en mentale uitdaging kan geven zie ik er geen probleem in, ik zou dan wel opteren voor een kleiner ras, een duitse dog neemt de helft van je kamer in nl ...
Als je erg actief bent kun je opteren voor een chichuahua of een dobermann pincher.
Als je wat minder actief bent kan een cavalier king charles erg leuk zijn, of bv een franse bulldog oid

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:45

Duhelo schreef:
Als je erg actief bent kun je opteren voor een chichuahua of een dobermann pincher.
Als je wat minder actief bent kan een cavalier king charles erg leuk zijn, of bv een franse bulldog oid

Een dobermann???????? :wow: :wow: :wow: Enig idee wat voor honden dat zijn?
Cavalier King Charles zijn leuke hondjes, maar het ras is enorm doorgefokt helaas. Enorm veel gezondheidsproblemen. Daarnaast niet kortharig (wat TS graag wil).

TS: je kamer is wel heel erg klein. Dat je een hondje wil is begrijpelijk, maar ik denk dat je het beter als droom kan bewaren tot je op een betere plek woont.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:49

:wow: wat dacht je van geen hond.

Vaak mag het ook niet van huisbazen.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:50

Waarom wil je precies een hond (in tegenstelling tot andere huisdieren)?

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:50

Er staat nog pincher achter he! :+ Anders was het niet best nee.

Maar ik zou je inderdaad afvragen of je er wel genoeg tijd voor hebt. Want als je studeert dan is het sowieso niet fair voor de hond. Opvang kun je wel over nadenken (of een uitlaat service).

Ik zou gewoon even alles op een lijstje zetten hoe lang je per dag weg bent voordat je beslist.. Een hond heb je niet voor even namelijk.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:57

Ik had als student in Wageningen ook een hond - en 2 katten - op mijn studentenkamer.
Hond kwam uit het asiel en was erg lief, ze ging mee naar college...dat mag nu vast niet meer!
Wel vaak wandelen en fietsen etc, dan kan de hond de rest van de tijd prima rustig binnen zijn.
Succes en laat eens weten hoe het gaat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:00

Want een kleine hond is rustig van karakter?? Waar komt die logica vandaan?
Op 16m2 moet je geen hond willen houden, die kan er zijn kont bijna niet keren, daar komt bij dat je op je kamer waarschijnlijk niet eens een hond zal mogen hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:01

4*4m klein voor een ( kleine) hond??

denk dat tegenwoordig honden dol gelukkig zouden zijn met zo'n ruimte,daar wordt nl 1m2 als ruim genoeg gezien om ( grote) honden úren in op te sluiten....

ik zou voor een leuk klein hondje in het asiel kijken :j

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:02

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:04

Ik zou ervoor kiezen geen hond te nemen maar bijvoorbeeld een actieve vrijwilligerstaak bij een asiel nemen.

Hond op kamers.. hoe bedenk je het.

Mijn kamergenoot had een kat en die werd al gek.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:05

Nee ik vind het niet kunnen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:06

Ik zou het ook niet doen. Mijn huis is een stuk groter en dat vind ik zelfs al te klein :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:06

gabyfedde schreef:
Duhelo schreef:

Een dobermann???????? :wow: :wow: :wow: Enig idee wat voor honden dat zijn?
Cavalier King Charles zijn leuke hondjes, maar het ras is enorm doorgefokt helaas. Enorm veel gezondheidsproblemen. Daarnaast niet kortharig (wat TS graag wil).

TS: je kamer is wel heel erg klein. Dat je een hondje wil is begrijpelijk, maar ik denk dat je het beter als droom kan bewaren tot je op een betere plek woont.

haha, ik zou voorstellen dat je eens googled op dobermann pinscher :D

Cavaliers zijn idd niet kortharig, maar kwa karakter wel hele leuke mensgerichte hondjes, die zowel in zijn voor een dagje luilekkeren als voor een actieve dag.
De ruimte vind ik ook geen bezwaar, genoeg honden die 8 uur per dag in een bench zitten, en snachts dan ook nog eens. Zolang ts er voldoende tijd en activiteit kan investeren zie ik het probleem niet. indien ts fulltime naar school gaat en een bijjob heeft en paarden, dan zie ik het inderdaad niet goedkomen.
Voordeel van de hele kleine rassen is dat ze vaak in een tas passen en dus in principe overal mee naartoe kunnen, bij een cavalier is dat al moeilijker.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:07

Knert schreef:
Ik zou ervoor kiezen geen hond te nemen maar bijvoorbeeld een actieve vrijwilligerstaak bij een asiel nemen.

Hond op kamers.. hoe bedenk je het.

Mijn kamergenoot had een kat en die werd al gek.

MEt een hond kun je wel gaan wandelen en hem moe maken, bij een kat is dat al iets ingewikkelder.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:08

De ruimte maakt niet uit maar ik neem aan dat je ook studeert, waar laat je het hondje als jij naar college bent?

Daarbij vind ik het ook niet hygienisch om een hond in je slaap/woonruimte te hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:11

Kaal 16m2 dan zou ik zeggen: best ruim om een hond alleen in te laten als je weg bent. Maar er staan ook nog meubels in je kamer, dus hoeveel ruimte heb je daadwerkelijk over waar de hond kan lopen. Ik vind het echt veel te klein. Naast de vraag of het wel is toegestaan (konijn en kat doen ze vaak al moeilijk over). Als het mag en je bent weg en die hond zit te blaffen (je weet het nooit) dan heb je waarschijnlijk alsnog problemen.

Mijn studio was 30m2 inclusief badkamer. Maar met meubels erin echt alsnog te klein voor een hond. Mijn kat was er gelukkig, maar die benutte ook alle meubels dus had daadwerkelijk 30m2 ruimte. Ideaal was het ook niet, maar we zaten ervoor in een ruim appartement. Dus het was gewoon zo, maar hij vond het allemaal best. Zo niet dan was hij naar mijn ouders gegaan.

Ik zou wachten tot je groter woont.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:13

o jeetje,wij hebben eens met 5 grote honden in een huisje gewoond van net 70m2..

hadden een uitstekend leven overigens,werd nl héél veel mee gelopen en gedaan,zodat ze in huis eigenlijk alleen maar lagen te ronken :Z

oja,en wij werkte toen ook nog beiden full time... 2 honden( argentijnse doggen,dus echt formaatje groot) zaten dan overdags in een kennel van 2,5 bij 3 meter... :(:)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:15

Ik vind dat het wel kan, maar vergis je niet in kleine rassen. Chihauhau's zijn hele drukke en pittige hondjes. En een jack russel bijvoorbeeld zou ik helemaal niet nemen. Misschien een engelse stafford? Zijn over het algemeen wat makkelijker dat een Amerikaanse. Vergis je alleen ook niet bij dit ras het blijven terriërs en ze hebben allemaal een goede en consequente opvoeding nodig. Dat geld trouwens bij elke hond. Vraag jezelf eens af of je daar wel tijd voor hebt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:17

Irisx94 schreef:

Maar ik zou je inderdaad afvragen of je er wel genoeg tijd voor hebt. Want als je studeert dan is het sowieso niet fair voor de hond. Opvang kun je wel over nadenken (of een uitlaat service).

Ik zou gewoon even alles op een lijstje zetten hoe lang je per dag weg bent voordat je beslist.. Een hond heb je niet voor even namelijk.

Ik zou zeggen, probeer het eens met Dwerg Pinscher.

Vergeet het hele Dobermann Pinscher maar onmiddellijk. Zo'n kalf op 4x4? :') :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:19

heb je eerst wel geinformeerd of je sowieso wel een hond mag hebben daar? Want je moet wel heeeeeeeeeeel veel geluk hebben wil dit toegestaan zijn. Over het algemeen is op studentenkamers een hond niet toegestaan. Katten vaak zelfs niet eens.
Vaak, als je al een huisdier mag hebben, is het goudvis of knaagdier wat nog net is toegestaan en daar houd het mee op.
Dus informeer daar eerst eens naar bij je huisbaas, als je dat nog niet gedaan hebt tenminste.

Mag het wel; tja persoonlijk zou ik nog even gewacht hebben tot je van kamers af bent, maar dan zou ik in jou geval kiezen voor een kleine hond.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-10-15 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:19

Irisx94 schreef:

Dobermann Pincher = Dobermann. Zit geen verschil tussen, de officiële naam is Dobermann Pincher. Dobermann is het ras, Pincher het type.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 24-10-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:22

Duhelo schreef:
haha, ik zou voorstellen dat je eens googled op dobermann pinscher :D

Zelf niet gegoogled zeker? Tijd om je kynologische kennis wat aan te scherpen (en sorry, die zit bij mij wel snor).
Bedoel je soms een Duitse Pincher? Of een Dwergpincher?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:26

Bedenk je ook goed wat je toekomst is.
Een hond heb je voor minimaal 10 jaar of langer, wat is jou studie vooruitzicht?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 10:33

Ik studeer zelf en mijn vriend gaat ook naar school. Ook wij hebben een hond ( IJslandse Herder) echter wonen wij in een huis met een oppervlakte van +- 90 m2 dat is wel een verschil. Kwa tijd gaat het prima bij ons.. het langste wat hij alleen zit is 6 uur en dat is maar 1 dag in de week. Natuurlijk weet ik niet hoe lang jij weg bent van huis... Ik vind het heel lastig ik denk dat om te kunnen oordelen je ons wat meer info moet geven over hoeveel tijd je heb etc.