[VOLG] Sap en Sok.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

[VOLG] Sap en Sok.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:39

zijn mijn nieuwe ratten vriendjes <3

Een aantal jaar geleden heb ik een aantal ratjes gehad. Het begon met Lady en Diva en toen beide ratten dames waren overleden, mistte ik het toch wel heel erg om ratjes te hebben. Toen zijn Vagebond en mevrouw pebbles (verzonnen door een vriendin) gekomen. Toen deze er ook niet meer waren, waren mijn ouders het zat om knaagdieren te hebben -O- Ik kon de verzorging niet aan en vond het ook super lastig om ze er consequent eruit te halen. Ik was ongeveer 9/10 jaar oud.

Maar nu, ik ben 17 jaar en zit nu op het groenhorst college in Barneveld. Hier doe ik de opleiding dier en managment in 2 jaar ipv. 3, omdat ik een HAVO diploma heb. En stiekem miste ik het toch wel weer, knaagdiertjes die ik mijn zak konden slapen. Ik weet nu wat ik fout heb gedaan en ga dit dan ook 100% verbeteren. Mijn ouders hebben nog hun twijfels, maar stemden in. ''Het is ook belachelijk een toekomstig dierverzorger geen dieren toe te vertrouwen.'' En ik heb weer op MP gezocht naar een kooi. Ik heb twee kleinere kooien op de kop kunnen tikken en mijn vader (hij is 180 graden gedraaid en vind de ratten ook super leuk) heeft de beide kooien verbonden met een paar buizen. Zo hebben de ratjes alle ruimte die ze nodig hebben.

Via MP ben ik ook bij een fokker terecht gekomen. Nu heb ik in de loop der jaren geleerd dat niet alle dierenwinkels even goed met de dieren omgaan en om toch een beetje controle te hebben met wat ik in huis haal, heb ik voor een fokker gekozen. Mijn geduld is op de proef gesteld, steeds als ik school de jonge rittens zag of foto's kreeg toe gestuurd, kon ik niet langer wachten. Maar afgelopen woensdag heb ik de dames kunnen ophalen!

Dit zijn ze geworden, Sap en Sok (de namen heb ik wel lang over na moeten denken, ik wou graag iets grappigs wat echt bij de dames past):
Nog bij de fokker:
Afbeelding

Afbeelding

En nu heb ik een site gemaakt om mijn vrienden die er interesse in hebben, op de hoogte te houden. Om nou heel FB vol te spammen, vind ik ook weer jammer :') Misschien zijn er bokkers die het ook leuk vinden om de avonturen van Sappie en Sokkie te lezen? Dit is de website link:
http://sapensok.weebly.com/

Ik probeer ook de leuke dingetjes in dit topic bij te houden!

Rattengroetjes van Sap, Sok en Bente
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Maureen95

Re: Sap en Sok.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:41

Hé wat leuk! Veel plezier met je ratjes! Zijn ze makkelijk tam te maken?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:45

Maureen95 schreef:
Hé wat leuk! Veel plezier met je ratjes! Zijn ze makkelijk tam te maken?

Ja, dat is het leuke aan tamme ratjes, ze zijn heel erg slim en makkelijk tam te maken :j De fokster begint al in het nestje met het tam maken van de rittens, dit is ook heel erg fijn :j Mijn oude ratjes is door een collega van mijn moeder (wij gingen op vakantie en hij vond het super leuk om op te passen) aangeleerd om bij een bepaald fluitje al te komen kijken. Dan lieten ze bij wijze van spreken alles uit hun pootjes vallen om te komen knuffelen <3

Een vriendin van mij heeft ook ratten en die heeft er twee uit de opvang en eentje vanaf ritten af aan en die heeft de twee opvang ratjes ook erg tam gemaakt, net zoals de ritten. Maar toch is de ritten nét wat knuffeliger dan de opvang ratten, deze zijn nog steeds, na een paar maaden, een beetje schuw en bangig.

Daarom heb ik ook bewust gekozen voor twee rittens, ik wou ze graag vanaf begin af aan tam maken en helemaal mijn ratjes maken. Dit is toch net wat lastiger bij oudere ratjes.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:48

Oh wat leuk! Dus ze zijn wel echt aanhankelijk naar mensen toe :D ik heb ooit een ratje van de buurvrouw een week lang verzorgt, alleen die beet me alleen maar :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 10:49

Maureen95 schreef:
Oh wat leuk! Dus ze zijn wel echt aanhankelijk naar mensen toe :D ik heb ooit een ratje van de buurvrouw een week lang verzorgt, alleen die beet me alleen maar :(

Jaa dat is dus wel een nadeel, als ze al wat ouder zijn en niet zo tam, is mijn ervaring dat ze dan idd bijterig zijn. Mij lukte het niet meer goed (ook omdat ik nog wat jong was) de ratjes niet meer opnieuw tam te krijgen -O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:54

ah ja. Je moet inderdaad wel weten wat je doet ja :P
Maar leuk hoor! Veel plezier ermee :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:57

Oh ze zijn erg schattig! Ik zou ook dolgraag weer ratten of muizen willen, helaas is mijn vriend er bang voor...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 11:27

Dankje wel Maureen :D

Fjordjes: mijn moeder was het ook altijd door die staarten :P Gelukkig vind ze, ze nu heel erg leuk. Het is trouwens wel handig met vistie, het is altijd gillend er langs rennen haha!

Dit zijn nog een paar foto's van mijn vroegere ratten:
(krijg ze helaas niet gedraaid)
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:32

Wat op dit moment apart is, is dat als er een onverwachts geluid is of een onverwachtse beweging, de ratten schrikken (dit is opzich niet raar), maar dat dan Sap (de stoere vd twee en het minst bang) dan gelijk in de buis gaat zitten, maar Sok niet, die komt nu juist kijken? Terwijl zij de minst stoere is en een beetje het watje?

eclair98

Re: [VOLG] Sap en Sok.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 18:23

Oke, ik weet het ook niet meer, zodra Sap uit de buis is, prop ik er een washandje oid in. Op deze manier krijg ik haar nooit goed tam en kan ik haar ook niet in de gaten houden. Ik heb ook het fok papier terug gevonden en zet zsm een linkje met de website van de fokker en paps en mams op de site!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:49

Wat een mooitjes! Bij welke fokker heb je ze weg?

Ik wil ook heel erg graag ratten, maar mijn vader vindt het niks.. mijn moeder daarentegen wel..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:53

Ik heb ze van Avalon Rats in Apeldoorn!

Mijn vader wou eerst ook niet, maar ik heb beloofd alles zelf te doen en stiekem vind hij het nu ook wel leuk :P

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:58

Wat een leukerds!

Ik heb 2 jaar terug ook een nestje gefokt. Ze waren zo maar tam, maar ik had ze dan ook al vanaf dag 1 in handen :=
Op 1 na zijn ze toen allemaal naar andere baasjes gegaan. (Waren er in totaal 13) zelf hield ik een vrouwtje om gezellig bij haar mammie te blijven. Ik heb ze nog steeds :D

Dit is dr; mijn lieve Muppet :D
Afbeelding

Heel veel plezier met ze!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:02

eclair98 schreef:
Ik heb ze van Avalon Rats in Apeldoorn!

Mijn vader wou eerst ook niet, maar ik heb beloofd alles zelf te doen en stiekem vind hij het nu ook wel leuk :P

Dat hoop ik ook te bereiken, dat hij het goed gaat vinden... maar hij vindt het ongedierte -O- Ik ga hem binnenkort denk ik eens meenemen naar een opvang.

En ik heb je blog even bekeken, wat leuk! Erg mooi, 2 van die zwartjes!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 14:04

Ochossie <3

Dankje wel :D

Ik ben trouwens op zoek naar een andere kooi. Ze worden toch wel te groot en ik baal van het buizen systeem. Ik wil graag een kast kopen en die gaan ombouwen :)

Mijn vader is ook geen dieren fan, maar hij vind het wel super leuk als ze over hem heen stampen opzoek naar eten *\o/*

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:21

Leuk! Weet je al een beetje wat voor kooi je wilt?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 14:44

Mwah, een kastje die op de plek van de huidige kast past. Het moet van hout zijn en een beetje makkelijk te schilderen :P