Een aantal jaar geleden heb ik een aantal ratjes gehad. Het begon met Lady en Diva en toen beide ratten dames waren overleden, mistte ik het toch wel heel erg om ratjes te hebben. Toen zijn Vagebond en mevrouw pebbles (verzonnen door een vriendin) gekomen. Toen deze er ook niet meer waren, waren mijn ouders het zat om knaagdieren te hebben
Ik kon de verzorging niet aan en vond het ook super lastig om ze er consequent eruit te halen. Ik was ongeveer 9/10 jaar oud.Maar nu, ik ben 17 jaar en zit nu op het groenhorst college in Barneveld. Hier doe ik de opleiding dier en managment in 2 jaar ipv. 3, omdat ik een HAVO diploma heb. En stiekem miste ik het toch wel weer, knaagdiertjes die ik mijn zak konden slapen. Ik weet nu wat ik fout heb gedaan en ga dit dan ook 100% verbeteren. Mijn ouders hebben nog hun twijfels, maar stemden in. ''Het is ook belachelijk een toekomstig dierverzorger geen dieren toe te vertrouwen.'' En ik heb weer op MP gezocht naar een kooi. Ik heb twee kleinere kooien op de kop kunnen tikken en mijn vader (hij is 180 graden gedraaid en vind de ratten ook super leuk) heeft de beide kooien verbonden met een paar buizen. Zo hebben de ratjes alle ruimte die ze nodig hebben.
Via MP ben ik ook bij een fokker terecht gekomen. Nu heb ik in de loop der jaren geleerd dat niet alle dierenwinkels even goed met de dieren omgaan en om toch een beetje controle te hebben met wat ik in huis haal, heb ik voor een fokker gekozen. Mijn geduld is op de proef gesteld, steeds als ik school de jonge rittens zag of foto's kreeg toe gestuurd, kon ik niet langer wachten. Maar afgelopen woensdag heb ik de dames kunnen ophalen!
Dit zijn ze geworden, Sap en Sok (de namen heb ik wel lang over na moeten denken, ik wou graag iets grappigs wat echt bij de dames past):
Nog bij de fokker:

En nu heb ik een site gemaakt om mijn vrienden die er interesse in hebben, op de hoogte te houden. Om nou heel FB vol te spammen, vind ik ook weer jammer
Misschien zijn er bokkers die het ook leuk vinden om de avonturen van Sappie en Sokkie te lezen? Dit is de website link:http://sapensok.weebly.com/
Ik probeer ook de leuke dingetjes in dit topic bij te houden!
Rattengroetjes van Sap, Sok en Bente
De fokster begint al in het nestje met het tam maken van de rittens, dit is ook heel erg fijn
ik heb ooit een ratje van de buurvrouw een week lang verzorgt, alleen die beet me alleen maar