Waar haalt bokt haar konijnenhokken vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Waar haalt bokt haar konijnenhokken vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:04

hoi,

anngezien wij de konijnenren willen veranderen, ben ik aan het zoeken voor een konijnenhok.
het is de bedoeling dat het konijnenhok aan de ren komt te staan, dus dat ze altijd in en uit de ren kunnen gaan. Maar ik heb al verschillende sites bekenen maar nog niet de perfecte gezien.

linkjes zijn welkom :)
ook hokken met een grote ren er aan vast mag ook.

dus waar halen jullie je konijnenhok vandaan?
weten jullie nog een goeie site?

groetjes :)

Vampie14

Re: Waar haalt bokt haar konijnenhokken vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:16

Heb je deze site toevallig al gezien? Erg fijn hok vandaan en ook een isolatiehoes, erg blij mee en voor een nette prijs.

http://www.dierenverblijf.com/

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:18

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 11:43

oke bedankt wat zijn leuke dingen voor in de ren en een hok?

ohja en het zijn 2 konijnen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:10

Ik heb zelf jaren geleden een hok als deze gekocht: http://www.dierenhokken.eu/Clapiers/Konijnenhok-prancer
Destijds via zooplus.. alleen was die van mij bijna een meter bij een meter ruim van binnen. met scharnierend dak om het voer in te leggen, en een schuifbak om het hok makkelijk schoon te maken.
En daar heb ik gewoon een enorme ren omheen getimmerd. Palen in de grond, frame gemaakt, en bekleed met voileregaas wat ik ook onder de grond en boven over liet doorlopen.
Na een aantal jaren was er wel wat hout kapot geknaagd, maar het hok leeft nog steeds. De konijntjes niet meer helaas, dus ik heb het dit jaar omgebouwd tot kippenhok :)
Afbeelding

O, en leuke dingen voor in een ren: boomstammetjes, bloempotten of andere verstopplekjes.. Ze hebben graag een hoog plekje waar ze op de uitkijk kunnen staan, en donkere veilige plekjes om snel heen te kunnen vluchten :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:13

Afbeelding

Ik heb een kinder speelhuis van marktplaats gehaald.
Matten er in zodat het in de winter warm blijft.
En natuurlijk een dikke laag stro.
En er komt nog voor de echte winter een verdieping in, zodat ze ook boven de grond kunnen zitten.

Aan de linkerkant van de ren staat een dubbel hok, zodat als er eens onenigheid is ieder wel droog kan zitten.
Deze heb ik via een oudere man op marktplaats gekocht die ze zelf maakte.
De deurtjes heb ik er uit gehaald. Maar wel bewaard, voor het geval van ziekte oid.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:21

mijn vader wou er dan een grote ren om heen timmeren waar ik rechtop ik kon staan :)

dat hoge plekjes opzoeken doen ze nu ook ze springen op het hok en daar zitten ze groot deel van de dag :')

we gaan waarschijnlijk ook grote riolerings buizen halen en die neerleggen of iets ingraven met zand erover.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:24

Zelf maken :)
We kochten een hok in de bouwmarkt, maar wisten al dat deze te klein was. Dus bewust er een heel deel bij aan gebouwd om de konijnen de ruimte te geven. Nu kunnen ze dus het hok gebruiken om wind/regen/tocht vrij te zitten en 2 rennen om lekker buiten te zitten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:33

Een klein, droog, tochtvrij hok in hun ren hebben ze het meeste aan. Deze kun je zelf maken. Of pas bijv. een hondenhokje aan.

Zoiets als die van @nnemiek, heeft best een kleine ruimte waar ze echt helemaal tochtvrij zitten (tenzij het op een tochtvrije plek staat natuurlijk :P ) dus als je zoiets wil, is plastic voor dat gaas wel handig.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:43

Wij hebben idd plexiglas voor het gaas zitten zodat de konijnen een wind/regen/tocht vrije rustplek hebben.

In de zomer halen we een gedeelte van het plexiglas weg, en in de winter zetten we alle plexiglasdelen er weer voor om optimale beschutting te hebben.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 16:52

Anoli schreef:
Wij hebben idd plexiglas voor het gaas zitten zodat de konijnen een wind/regen/tocht vrije rustplek hebben.

In de zomer halen we een gedeelte van het plexiglas weg, en in de winter zetten we alle plexiglasdelen er weer voor om optimale beschutting te hebben.

waar kun je plexiglas goedkoop halen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:54

Dokter plexiglas :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 17:06

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:25

we gaan morgen kijken, weet iemand iets in de omgeving overijssel?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:28

Pets&Co in Raalte heeft veel buitenhokken!

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 19:37

Suusie22 schreef:
Pets&Co in Raalte heeft veel buitenhokken!

jammergenoeg geen webshop want wil kijken wat ze hebben :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 19:45

Wij hebben een hoog hok van grootplezier.nl. Daar zit een rennetje onder waar ze met een trap omhoog kunnen. Wij hebben die trap dicht gemaakt, zodat ze een afgesloten nachthok hebben en het rennetje onderin afgeschermd. Overdag lopen ze in een grote zelfgemaakte ren er omheen met een soort zonnedoek erboven (tegen felle zon, regen en eksters). En als het regent of guur is kunnen ze zelf in het afgeschermde rennetje onder het hok. :) Mijn tip: koop een goed, fijn hok en bouw die dan zelf uit tot een soort paleisje. Vaak merk je vanzelf wat handig is en voor jou en je konijntjes werkt. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:12

Ik had een houten hok bij Grootplezier vandaan, maar kreeg die op de een of andere manier toch niet helemaal droog, ondanks plexiglas aan de meeste zijdes.

Heb nu het kunststof hok van Ferplast (Grand Lodge Plus 140), konijntjes zijn er helemaal blij mee. Liggen heel veel in het hok en dat terwijl ze de hele dag in en uit kunnen en eigenlijk kunnen gaan en staan waar ze willen. Heb als bodembedekking die korrels van back2nature, daar overheen lekker veel stro en van het hooi maken ze elke avond een holletje en eten ze overdags weer netjes op.

Heb wel het rolluikje erop gemonteerd op het bovendeel en bij het onderste traliesgedeelte heb ik een windzeiltje gespannen.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 17:14

We hebben een hok!

Bij methorst gehaald. Ze zijn er blij mee want nu hebben ze de. Ren als speelplaats en het hok en ren bij de hok als voeder plaats. Maar ze hebben altijd toegang tot de ren hoor :) . Ze zijn er blij mee *\o/*

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:19

Yv_ schreef:
Ik had een houten hok bij Grootplezier vandaan, maar kreeg die op de een of andere manier toch niet helemaal droog, ondanks plexiglas aan de meeste zijdes..

Ook al is het te laat, maar had je hem wel gebeitst? De hokken daar zijn onbehandeld, dus dat moet je nog wel zelf doen. :) Heb hier geen problemen gelukkig. ;)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:21

ik haal ze bij welkoop
blijven jaren goed

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 17:22

Bunn schreef:
Yv_ schreef:
Ik had een houten hok bij Grootplezier vandaan, maar kreeg die op de een of andere manier toch niet helemaal droog, ondanks plexiglas aan de meeste zijdes..

Ook al is het te laat, maar had je hem wel gebeitst? De hokken daar zijn onbehandeld, dus dat moet je nog wel zelf doen. :) Heb hier geen problemen gelukkig. ;)

Ik heb van die man waar wij hem kochten verhalen gehoord over grootplezier want hij maakte daar hokken voor, daar haal ik nooit wat vandaan :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:46

Ja had 'm helemaal gebeutst en ook nog timmerhout eronder geplaatst, omdat dat dunne hout volgens mij niet zo'n lange leefduur heeft.

Hok bleef gewoon nat worden aan de onderkant, heel jammer. Ze zaten dus vaak bovenin het nachthok maar dat vond ik klein. Nu dan dat kunststof hok, daar is de bovenkant (a la nachthok) ongeveer 3x zo groot. Ze zitten dag en nacht los hoor maar wilde ze toch wel een goede warme plek geven mochten ze het op willen zoeken.

Fijn ts! Foto :D ?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 17:51

Yv_ schreef:
Ja had 'm helemaal gebeutst en ook nog timmerhout eronder geplaatst, omdat dat dunne hout volgens mij niet zo'n lange leefduur heeft.

Hok bleef gewoon nat worden aan de onderkant, heel jammer. Ze zaten dus vaak bovenin het nachthok maar dat vond ik klein. Nu dan dat kunststof hok, daar is de bovenkant (a la nachthok) ongeveer 3x zo groot. Ze zitten dag en nacht los hoor maar wilde ze toch wel een goede warme plek geven mochten ze het op willen zoeken.

Fijn ts! Foto :D ?

Te donker :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:20

Morgen :D