Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijati schreef:waarvoor is ze allergisch? het lijkt mij beter om de allergische reactie te vermijden in plaats van de symptomen onderdrukken. Jeuk is energie vretend en erg vervelend.
Drinkt ze meer? Zo ja, dan het zelfs mogelijk zijn dat haar nieren vermindert werken. Dan is het zeker de moeite waard om naar de da te gaan en dit te laten onderzoeken en zeker wat te doen aan de allergieën.
Tinkermuts schreef:Jeetje, ook ik vind het sneu voor de hond, van prednison krijg je honger en dorst en moet je veel plassen....
Arme dier kan daar ook niets aan doen, wees blij dat ze nog zeurt/vraagt en niet gewoon haar plas laat lopen in je huis.
Stoor me ontzettend aan je tegenstrijdige opmerkingen dat deze hond veel voor je betekend maar wel aan weg doen denkt.....ik zou nooit mn zieke dier weg doen als het te lastig word.
Er zijn nog veel meer opties om huid problemen te lijf te gaan als prednisone, internet staat er vol mee.
Ik hoop voor jouw hond dat je instelling veranderd en helemaal ervoor gaat om haar te helpen en wel van haar houd om wie ze is, zo niet dan is ze misschien wel beter af bij een baasje die dat wel wil en doet.

lolotjeh schreef:Ik vind het heel sneu voor het beesie...
Het dier probeerd duidelijk te maken wat het nodig heeft.
Als het niet krijgt wat het vraagt gaat het 'zeuren.'
Antiecipeer daar op en zorg dat het dier goede brok krijgt waar veel energie in zit voor de jeuk. (Cavom)
Zorg er voor dat het dier ook constand water heeft tot z'n beschikking.
Geef het elkedag een lekker krabbel uurtje en ga lekker met dat beest knuffelen.
en ga op vaste tijden met het dier lopen 5x per dag is voldoende voor zo'n hond.
Als je dat doet zal het zeker minder gaan 'zeuren' en heb je een vrolijkere hond.
IMJ schreef:De hond zal ook veel onrust in haar lijf hebben. 5 Baasjes in 4 jaar. Dat doet en hond geen goed.
We hebben haar nu al weer 4 jaar en zijn ondertussen haar 5de thuis. (de hond is 8)Citaat:Ik ben heel gek met deze hond, maar de lol gaat er wel vanaf. Als ik dan wel eens naar andere honden kijk en hoe die zich gedragen vind ik ze eigenlijk soms leuker dan dat luie monster dat thuis ligt te zeuren.