Kattenvoer: Sanabelle Urinary - Smilla Adult Urinary

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Kattenvoer: Sanabelle Urinary - Smilla Adult Urinary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 16:03

Dag bokkers,

Ik heb 2 katten en 1 kat heeft al een aantal keer last gehad van blaasgruis.
Behoorlijk gevoelig hiervoor..
Nu zit in sinds ik gok zo'n kleine 2 jaar op de Sanabelle Urinary droogvoer brokjes, en dit gaat zeer goed! Geen last meer gehad. (Klopt gelijk af ;) )
Alleen ik vind het nog behoorlijk prijzig. Voor een zak van 10 kilo betaal je al snel 43 euro. (Ze eten beide van dit voer, dus dat gaat er dubbel zo hard doorheen.)

Nu wou ik net weer even een nieuwe zak bestellen, en ineens kwam er een 'reclame' voorbij van een ander merk, namelijk Smilla Adult Urinary. En deze is stukken goedkoper. 10 kilo voor 27 euro.

Nu heb ik er eigenlijk niet zoveel verstand van.. Dus kunnen jullie mij misschien helpen met ervaringen misschien?

Dit is de goedkopere waar ik dus benieuwd naar ben:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ult/448477

En deze heb ik dus altijd, waar hij het heel goed op doet:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... oer/100612

Misschien handig om te weten: De kat die echt gevoelig hiervoor is, is ruim 6 jaar, en de ander is 5 jaar.

Ik ben benieuwd!

P.s. ik hoef geen advies voor vers voer, natvoer etc. Ik geef ze zo af en toe wat anders, maar wil droogvoer brokjes houden als de basis.

dancertje

Re: Kattenvoer: Sanabelle Urinary - Smilla Adult Urinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:11

Ken ze beide niet maar de samenstelling van je huidige voer is heel anders dan de goedkope zelfs de ingredieten verschillen denk eerlijk gezegd dat je niet het zelfde resultaat gaat bereiken

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 16:53

Oke, bedankt voor je berichtje.
Ben er zelf ook een beetje bang voor.. Zal vast niet voor niks zoveel goedkoper zijn...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:03

Ik geef dit voer zelf ook ik heb 6 katten lopen.Ik bestel op de duitse zooplus ik heb net een uur terug mijn bestelling binnen.Ik neem de voordeel verpakking en betaal 74 euro voor 2x10 kg en dan gaat daar je trouwe klanten korting nog af.Veel is goedkoper op de duitse zooplus, niet alles dus een kwestie van goed vergelijken.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:13

Wat een supertip Beatje! Dat wist ik niet eens..
Scheelt idd! Hoe zit het met verzenden naar NL? Betaal je daar niet meer voor?

(Gaat vanavond eens aandachtig verder kijken!)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:16

Nee alles boven de 19 euro dacht ik is gratis verzenden.Kreeg de tip ooit van iemand ;die zelf weer bij de engelse zooplus bestelde .Zo doende ben ik de andere zooplus site's eens af gaan snollen.Ik bestel er ook paardesuplementen ,ze hebben er meer als op nl en ze zijn goedkoper.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:40

Top, thanks!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 17:44

Helaas.. Moet 6.99 verzendkosten betalen :(

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:50

Ik ben al jaren trouwe klant van zooplus en vind de nederlandse nog niet eens zo duur.
Ook mijn katten krijgen smilla, dan wel de gewone en nu sinds een week ook de kitten en ik ben best tevreden over dit merk.

Probeer het gewoon eens.

Betreft goed koop....
Mijn ontzettend moeilijk etende deerhound, eet het liefst de allergoedkoopste brokken van zooplus (myfriend) holistische brokken zonder rotzooi.
Alle hebben we al geprobeerd en toch na de ene bestelling koop toch maar weer myfriend.
Dus goedkoop hoeft niet zo zeer een probleem te zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 17:51

Dat is sinds kort veranderd dan ,stom.Ik heb nu ook geen verzendkosten betaald maar ik had over de 100 euro.Zal ik voortaan ook aan denken want ik heb niet altijd zo'n groot bedrag.
Niemand in je omgeving sannabelle nodig of wat anders dat je net over die 99 euro heen komt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:03

Mais, 14% gevogeltevleesmeel, 5% kanen, rundervet, gevogeltevet, rijst (gedroogd en fijn vermalen), 5% vismeel, leverhydrolysaat, suikerbietenpulp, drooglever, 1% appelpulp (gedroogd), lijnzaad, melkproductpulver, natriumchloride, gist (gedroogd), kaliumchloride, 0,06% gerst (gefermenteerd), 0,05% zee-algen (gedroogd), gist (extraheert), 0,04% chicoreiwortel.
Vs.
Rijst, vers vlees van pluimvee (min. 20%), dierlijk vet, vleesmeel, kanen (gedroogd), lever maaltijd te verteren, gedroogde bietenpulp (suiker verwijderd), cellulose vezels, lijnzaad, visolie, gist (gedroogd), calciumcarbonaat, kaliumchloride, cranberries (gedroogd) bosbessen (gedroogd), mossel poeder, chicoreepoeder, goudsbloem (gedroogd), yucca-extract.

Ik zou het beide niet willen voeren aan een kat, laat staan aan een kat die gevoelig is voor blaasgruis. Beide beginnen met koolhydraten, koolhydraten gooien het PH omhoog(wordt basischer).
Als je dan echt perse droog(bij een kat met blaas- of nierproblemen zou ik juist zeker willen zijn van voldoendevochtinname) wil voeren kies dan een brok met geen of zo min mogelijke koolhydraten. Dus ergens achterin de lijst is nog oke.. maar eerste plaats een no go.
Evt zou je dan nog los een verzuurder kunnen toevoegen,to be sure. Als het struviet was dan.

En om de kosten zou ik het niet laten, operatie voor blaasgruis en kuurtjes zijn heel wat prijziger.