Hond zichtbaar in het donker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Hond zichtbaar in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:04

Beste bokkers,

Allereerst ik heb de zoekfunctie gebruikt. Hiermee kwam ik op een topic uit 2013, waar ik zelf als laatste gereageerd heb ;) Nogmaals het hele topic doorgelezen, maar de gouden tip zit er niet tussen.

Het betreft mijn (inmiddels) half langharige drukke reu. Hij heeft een krullende vacht, dus zeker als hij weer bijna geschoren moet worden is het een bolletje wol. En hij is ook nog eens zwart. Met het uitlaten wil ik hem eigenlijk verlicht hebben. Ik heb zelf een reflectiejas en een hardlopersband. Maar ook voor hem wil ik verlichting. Zeker omdat hij nogal rond racet over de dijk. En voor mijzelf is het makkelijk om hem 's avonds in de gaten te kunnen houden op het veld :D

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
Lampje aan zijn band: vangt hij en dan gaat het stuk.
Lampje aan zijn tuig (julius K9): wederom, dat wordt gevangen. Je gelooft niet hoe lenig hij is...
Hardlopersband over zijn halsband/los in de nek: zie je niet vanwege het haar
Reflectievestje: blijft niet heel goed zitten en heeft geen eigen verlichting.

Ja wat zoek ik nu? Dat is voor mij ook een beetje de vraag...Wat doen jullie met jullie langharige honden? Wie o wie heeft de gouden tip voor ons?

Groetjes PineApple

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:07

Wij gebruiken dit soort fietslichtjes die we aan het tuigje op de rug vastmaken. Ze zijn vrij plat dus misschien dat hij die niet meteen te pakken krijgt?
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:08

Al eens gekeken naar led halsbanden, tuigjes en riemen?
Afbeelding

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:10

Kun je niet zo'n hardlopersband met klittenband aan het k9 tuig vast maken? Als je met goede lijm er klittenband aan maakt denk ik dat het heel makkelijk is om te maken :j

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door LSnuitje op 13-10-15 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:11

Led tuigje zou misschien nog wel een idee zijn ja, halsband komt zoals gezegd onder al zijn haar te zitten. En hij loopt nogal vaak los, zeker 's avonds, dan mag hij over het veld struinen.

Ik ben bang dat hij ook die lampjes te pakken krijgt. Ik heb er al zoveel lampjes aangehangen. En tot nu toe is alles binnen 2x gesloopt. Ik verwijt mijn vriend, die heeft behoorlijk vaak met een laserlampje gespeeld met de hond. Die rent er achteraan als een kat, erg schattig om te zien. Maar nu dus niet echt praktisch :7

Dat is ook nog een optie, van die band aan zijn tuig. Zou het dan helemaal om het handvat moeten wikkelen denk ik, anders is het alsnog iets wat hij kan vangen..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:12

Waar je ook banden besteld, doe het niet bij Multilijn, waardeloze banden en waardeloze service.

Wij hebben LED-banden (één van Multilijn, die ander is USB oplaadbaar) en een veiligheidshesje. En als het heel mistig is hangen we er van die felle lichtjes aan. :je

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:13

Wij hebben hier halsbanden met led verlichting :) werkt super! Zijn dikke banden dus komen niet onder het haar.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:13

Wij hebben hetzelfde probleem, wat bij ons nog het beste werkt is een lampje op het tuigje aan een soort stok/springveer. Dan kan de hond er niet bij en zit het niet in de vacht!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:14

PineApple schreef:
Led tuigje zou misschien nog wel een idee zijn ja, halsband komt zoals gezegd onder al zijn haar te zitten. En hij loopt nogal vaak los, zeker 's avonds, dan mag hij over het veld struinen.

Ik ben bang dat hij ook die lampjes te pakken krijgt. Ik heb er al zoveel lampjes aangehangen. En tot nu toe is alles binnen 2x gesloopt. Ik verwijt mijn vriend, die heeft behoorlijk vaak met een laserlampje gespeeld met de hond. Die rent er achteraan als een kat, erg schattig om te zien. Maar nu dus niet echt praktisch :7

Dat is ook nog een optie, van die band aan zijn tuig. Zou het dan helemaal om het handvat moeten wikkelen denk ik, anders is het alsnog iets wat hij kan vangen..

Denk je dat hij led strips er af trekt? Aangezien de meesten best plat zijn denk ik dat ze moeilijk te vangen zijn :) Een beetje het idee van deze foto.
Afbeelding

en anders inderdaad om het handvat heen zoals je al zei :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:15

Ik heb al heel veel fietslampjes geprobeerd, maar niks werkte echt goed. Deze led banden die je zelf op maat kan knippen wel http://nl.aliexpress.com/item/Pets-LED- ... 5,201560_4
Ze zijn ook voor de dubbele prijs in Nederland te koop. Geen batterijen, maar opladen via USB. Dit moet wel regelmatig, maar ze geven super fel licht!
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 13-10-15 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:15

smurffie schreef:
Wij hebben hier halsbanden met led verlichting :) werkt super! Zijn dikke banden dus komen niet onder het haar.

Ik heb ook een halsband met ledverlichting voor mijn border collie kruising maar dat verdwijnt toch echt onder het haar :(

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:17

Afbeelding

Momenteel gebruik ik zo'n soort halsband, led verlichting en oplaadbaar..ideaal! :j. Ook een reflectievestje voor de hond zelf..

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:18

Waar hebben jullie die banden gekocht, als ik vragen mag?

Welke is die van multilijn op die foto?

Het wordt toch uitproberen, wat hij wel en niet vangt. Tuigje zelf heeft hij geen problemen mee. Vind hij helemaal niet erg om aan te hebben. Maar zodra er iets van een lampje beweegt ohohoh wat is dat leuk. En zolang hij zelf beweegt, beweegt het lampje ook natuurlijk....

Wat voor soort ledstrip is dat? of is dat ook een speciaal tuigje, LSnuitje?

Hoe breed is die band, ArroNnie? Ziet er dun uit, dus lijkt me dat het weer onder het haar gaat verdwijnen...

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:20

Lampje/band die je zelf ook om kunt doen?
Afbeelding

Dat lampje van @ArroNnie hebben wij ook. Is een fijn lampje volgens mij (gebruik ik zelf niet, ik loop 's avonds niet met de honden :') )

arabella2000

Ik heb zo'n band als arronie laat zien bij de cranenbroek gehaald.
en ik ben van plan de led riemen te kopen (ik loop nogal vaak langs de weg ).

Voor het loslopen lijkt mij zo'n tuigje ideaal. En het voordeel is dat het bij aliexpress bijna niets kost. Het leveren duurt wel een hele tijd, maar krijg je het niet binnen 2 maanden, dan krijg je je geld terug.

8nnemiek

Ik heb gewoon een reflectievest gekocht en een hardlopersband er op vast genaaid voor mijn langharige hond. Werkt perfect :) Even zoeken naar een vest wat goed blijft zitten, maar het is wel heel veilig zo.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:21

ArroNnie, die band heb ik ook maar dan in het rood. Hij verdwijnt bij mijn hond wel tussen de vacht helaas :( Sinds dien maak ik hem maar aan het ringetje van zijn Julius k9 tuig vast. Werkt ook bij ons, maar niet voor de hond van PineApple denk ik :=

PineApple, is gewoon een julius k9 tuig. Ik heb even voor je gegoogled en deze kwam ik tegen :http://www.machodog.nl/led-strip
is wel prijzig, maar er zijn er vast meer die betaalbaarder zijn :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:22

Beide, maar die roze is echt waardeloos. Niet alleen bij mij, maar ook bij een vriendin. En nu we er iets van gezegd hebben op Facebook kregen we een grote mond en zijn we geblokkeerd.

Ik heb nu bovenstaand, die visio. Gekocht bij van Cranenbroek, maar je krijgt ze zo goed als overal. :j

KimD

Re: Hond zichtbaar in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:22

Overigens heb ik veiligheids hesjes speciaal voor honden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:23

LSnuitje schreef:
smurffie schreef:

Ik heb ook een halsband met ledverlichting voor mijn border collie kruising maar dat verdwijnt toch echt onder het haar :(

Ik heb een cocker spaniel waarbij hij zeer duidelijk zichtbaar blijft. Een stuk hariger dan de gemiddelde collie. Als er wat haren tegenaan zitten blijft er door de dikte toch genoeg licht zichtbaar.
Banden koop ik gewoon bij de dierenspeciaalzaak hier in de buurt. Heb verschillende die allemaal prima werken.
Losse lampjes verdwenen in de haarbos onder haar koppie. Daarom juist de hele band.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:27

Wij hebben een band bij de Aldi vandaan die net als een gewone halsband om moet

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:28

Bij de aldi hebben ze nu een halsband voor 5,- , geeft erg goed licht !

arabella2000

Re: Hond zichtbaar in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:30

Die banden van de aldi had mijn schoonzus je voor de honden. Wel heel erg rare maten, maar geven wel goed licht. Ik vind ze te lomp en groot en geven naar mijn mening onder een flinke border vacht nog niet genoeg licht.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:32

Ik heb ook siliconen lampjes van de action. Blijven bij onze langharige oud Duitse herder prima zitten. Erg grappig om een lampje heen en weer te zien vliegen over het land in het donker. Al snapt mijn pony er helemaal niets van en vind het maar niets, zo'n flikker lichtje wat hem achtervolgt.. :') Maar of een auto hem hiermee zou zien weet ik niet, niet geprobeerd nog..

- niet echt waardevolle reactie misschien... :o -

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:35

om even een beeld te geven over wat voor soort haar we praten. (heel beschamend, ik heb bijna geen foto's van hem op de computer staan :oo ) Hier heeft hij nat haar.
Afbeelding

Ik denk dat ik zelf toch meer neig naar een tuigje met led verlichting. Dit omdat tot nu toe alle banden onder zijn vacht verdwijnen. Ook zijn eigen halsband *die van de foto* en die is toch een goede 4cm breed. En daar moet ik al naar zoeken als ik hem af wil doen.
En lampjes, tja...hij is gewoon heel speels zullen we maar zeggen ;)

Iedereen in elk geval bedankt voor alle tips tot nu toe!!
heeft er iemand zo'n ledtuig?