Kat mee naar Center Parcs/Landal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Kat mee naar Center Parcs/Landal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 17:29

Ik las met de reservering van een huisje op een Center Parcs huisje dat je ook je kat kan meenemen.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn er bokkers die dit doen? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:20

Ik heb het wel eens gedaan, 1 van onze katten had de hele tijd ruzie met de andere 2 en ik durfde ze niet zonder echt toezicht met z'n 3en achtergelaten. Ruziemaker is dus meegegaan naar Belgie. Hij heeft het er prima naar zijn zin gehad. Was vooraf niet gepland dus eenmaal op het park doorgegeven, maar was geen probleem. Kattenbak met vulling en speeltjes meegenomen. Wel erg alert geweest met in en uit het huisje gaan en ramen dicht gehouden.
Afbeelding

Edit: Ik zou het nooit voor de lol doen, ze zijn thuis met een oppas beter af als meegesleept en gestresst, maar in dit geval was er geen andere optie aangezien mijn ouders die week ook weg waren, anders was hij daar heen gegaan.

Borisje

Re: Kat mee naar Center Parcs/Landal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:22

Katten zijn over het algemeen heel snel gestressd van verhuizingen en verandering van omgeving. Ikzelf zou het dan ook nooit doen, ook omdat je het gevaar van ontsnappen hebt (en dan vind je ze echt nooit meer terug). Lekker een oppas aan huis regelen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:29

Ik zou het niet doen omdat katten wat gevoeliger zijn voor stress en als hij per ongeluk wel ontsnapt heb je hem niet zomaar terug.
Maar in sommige gevallen kan het wel een uitkomst zijn denk ik.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:36

Ik ken mensen die hun kat altijd meenemen als ze met de caravan op rondreis gaan. Kat mag dan ook los zonder tuigje oid meteen de eerste dag.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:46

ik ben vorige week op vakantie geweest en vind het teveel stress veroorzaken voor de katten. Ik was ook bij landal vennenbos. Maar ik neem mijn katten niet mee hoor... zeker als ze t niet gewend zijn zou ik t niet doen. Ze waren nu lekker thuis met een oppas.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:01

Bij centerparcs al aantal keer meegemaakt dat van mensen hun kat was ontsnapt en kwijt geraakt dus.. Ik zou het niet doen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:03

ook dat inderdaad, en vreemde omgeving etc. Nee ik zou t ook niet doen hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:09

De keren dat ik in Center Parcs ben geweest (jaren geleden overigens) stond er elke keer wel een kat voor het raam... Zou het niet doen. Los van het feit dat het stressvol is, is de kans op "ontsnappen want ik wil naar huis" erg groot.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:14

Hangt af van de kat. Oscar heb ik al sinds hij 6 weken is en sleepte ik altijd overal mee naar toe. Ergens logeren of een middag spelen. Oscar zou ik fluitend meenemen, die rent ook niet weg buiten, hij is een halve hond. Als de ramen openstaan gaat hij wel op pad maar hij komt altijd meteen terug als ik hem roep.

Maar Olijf, dat is een ander verhaal. Met 12 weken opgehaald en geen mensenpoes. Bang voor vreemden, harde geluiden en Oost-Indisch doof als ze naar buiten gaat. Olijf wordt niet gelukkig van logeren of spelen bij anderen. Alles wat vreemd is, is eng.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:36

Ik heb trouwens aantal jaar geleden op centerparcs ook wat leuks mee gemaakt. Katten in de tuin, geloof ongeveer wel 12 uiteindelijk en onder andere ook kittens. Die leven daar dan gewoon verder.... Sommige heel sociaal, anderen schuw. In het park hing ook al een poster van een vermiste kat. Dacht te zien dat 1 van de 12 de vermiste leek. Heb de eigenaar bericht gestuurd, maar nooit wat gehoord. Was al een oudere oproep zag ik toen op internet.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:27

Wij hebben ook eens onze kat meegenomen naar zo'n park. Ze vond het heerlijk en ze kwam zelfs buiten wel onder toezicht. Maar ze was dan ook erg gericht op ons.