Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het gaat om het belonen van goed gedrag en negeren van fout gedrag. Maar de manier waarop hij haar goede gedrag later in het filmpje beloond dat zou dus een manier zijn waar je hondje baat bij zou kunnen hebben.

. Als je haar 3x negeert en haar de 4e keer toch maar naar buiten laat/gaat spelen heeft zij succes met haar gedrag. En omdat je er niet iedere keer op in gaat wordt haar gedrag alleen maar versterkt. Ze weet immers, als ik volhoudt dan mag ik naar buiten/spelen uiteindelijk, wanneer weet ze niet, maar dat het gebeurt is een feit. Ja is altijd ja en nee is altijd nee, bij af en toe nee blijft de ja dus een optie 
Haarbal schreef:Qua uitdaging en hersenwerk: ik maak wel eens "pakjes" om open te scheuren, of verstop koekjes, of mezelf, maar dan is ze 10 minuten stil en begint ze dus weer. En als ik ga oefenen met zit/blijf/hoog/laag is ze wel even stil, maar zo gauw ik besluit dat we klaar zijn, vindt madam dat we niet klaar zijn, en dan gaat ze me dus "aanblaffen".
Edit: Het bezig houden vind ik het probleem dus ook niet, ik heb er meer problemen mee dat zij bepaalt dat we iets gaan doen. Moet ik haar dan in plaats van wachten tot ze begint gaan wakker maken om te spelen/werken?