Plassende teckel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Plassende teckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:08

Veel moeite heb ik gestoken in de opvoeding van mijn nu anderhalf jarige teckel.
En, eigenlijk gaat dat best goed :D
Hij is zoet, luistert netjes, loopt los en weet zich over het algemeen goed te gedragen.
4 dagen in de week gaat hij samen met zijn oude maatje, een jack russel, naar de oppas. Ze worden om 9 uur opgehaald en na werktijd haal ik ze daar weer op.
Ook daar gedragen ze zich keurig!
Maar.....heel af en toe, wanneer ik een paar dagen weg ga, zoals afgelopen weekend, gaan ze naar mijn ouders.
En daar plast de teckel vaak..... Geen territoriaal plassen door zijn poot op te tillen tegen elke deurpost en meubel, maar hij laat 'gehurkt' kleine plasjes lopen.
Ik heb al contact gehad met zowel mijn dierenarts als een gedragsdeskundige en beiden opperen: stress of het zoeken naar aandacht.
Ik vind het echt heel vervelend en ook best een beetje verdrietig eigenlijk.
Iemand ervaringen en hoe dit op te lossen?

snuffie123

Re: Plassende teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:16

Wanneer plast hij dan?

Mijn hond wil uit enthousiasme nog wel eens wat laten lopen (ieniminie plasje). Het kan inderdaad ook van stress komen of aandacht zoeken (al denk ik toch van niet).

Probeer dus uit te zoeken wanneer hij precies plast. Is dat als een van je ouders hem aait of speelt o.i.d.dan kan het van enthousiasme zijn. Of doet hij het als hij er iets gebeurd dat hij niet leuk vind en misschien dus stress heeft.
Probeer dus de oorzaak op die manier te vinden.

Dan kun je er pas wat aan gaan doen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:22

Nee, hij doet het te pas en te onpas......
Dus vaak ongezien

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 13:23

De vroegere 'deemoedsplasjes' heeft hij inderdaad ook gehad. Puur uit enthousiasme. Dat is prima over gegaan door dat te negeren

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:44

Kriel schreef:
Nee, hij doet het te pas en te onpas......
Dus vaak ongezien

Als het vaak ongezien is neig ik toch wel meer tichting het aandacht vragen. Je ouders zijn dan dus niet bezig met je hondje en dus plast hij om weer aandacht te vragen. Want hoe gaan je ouders ermee om? Wat doen ze als ze zien dat hij heeft geplast?

Toch zou ik adviseren om de gedragsdeskundige nog eens te laten komen en samen naar een oplossing te zoeken. Want ik kan wel vanalles gaan vertellen hier,maar de kans is groot dat het niet klopt, omdat ik niet alles zie en op jouw verhaal af moet gaan.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:18

Ik heb laatste bij mijn schoonouders op hun 4 (! :') ) teckels gepast en die doen precies hetzelfde. Niet wanneer mijn schoonouders thuis zijn, maar tijdens de hele vakantie (ruim een week) hebben ze alle vier hetzelfde probleem: plasjes en ook poepen in huis. Zij geven aan dat het typisch iets voor teckels is. Toen ze terugkwamen deden ze het alleen nog 's nachts. Dus die zitten nu 's nachts in de bench en dan gaat het goed.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:57

Onze bijna 3-jarige teckel was eigenlijk heel erg zindelijk, maar nu plast en poept in huis als wij de aandacht er niet bij hebben. Als hij in de gang sneakt doet hij daar iets, plast over schoenen en tassen en heeft al twee keer echt ín een schoen gepoept. Verder als we te lang boven zijn naar zijn mening doet hij het ook. We vragen ons nog steeds af waarom.
De teckel van onze oma deed alleen vreugdeplasjes, verder nooit in huis.
Dus is dat echt iets teckeleigen als ze dat wel doen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 12:03

Dat doet hij dus niet......
Thuis niet, bij de oppas niet, enkel bij mijn ouders

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:10

Oh op die manier. Blijft een raar trekje, haha.