En, eigenlijk gaat dat best goed

Hij is zoet, luistert netjes, loopt los en weet zich over het algemeen goed te gedragen.
4 dagen in de week gaat hij samen met zijn oude maatje, een jack russel, naar de oppas. Ze worden om 9 uur opgehaald en na werktijd haal ik ze daar weer op.
Ook daar gedragen ze zich keurig!
Maar.....heel af en toe, wanneer ik een paar dagen weg ga, zoals afgelopen weekend, gaan ze naar mijn ouders.
En daar plast de teckel vaak..... Geen territoriaal plassen door zijn poot op te tillen tegen elke deurpost en meubel, maar hij laat 'gehurkt' kleine plasjes lopen.
Ik heb al contact gehad met zowel mijn dierenarts als een gedragsdeskundige en beiden opperen: stress of het zoeken naar aandacht.
Ik vind het echt heel vervelend en ook best een beetje verdrietig eigenlijk.
Iemand ervaringen en hoe dit op te lossen?
) teckels gepast en die doen precies hetzelfde. Niet wanneer mijn schoonouders thuis zijn, maar tijdens de hele vakantie (ruim een week) hebben ze alle vier hetzelfde probleem: plasjes en ook poepen in huis. Zij geven aan dat het typisch iets voor teckels is. Toen ze terugkwamen deden ze het alleen nog 's nachts. Dus die zitten nu 's nachts in de bench en dan gaat het goed.