Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sokje_6 schreef:Klinkt als een teveel aan energie, zeker omdat hij op de terugweg wel keurig meeloopt. Daarnaast vind ik 1 keer per dag wandelen te weinig.
Franciee schreef:Je geeft aan dat je 1x per dag met hem wandelt? Persoonlijk vind ik dat te weinig en zeker voor zo'n jonge energieke kruising. Dit zou misschien verklaren waarom hij zo trekt: Hij wil gewoon heel graag zijn energie kwijt! De terug weg is hij wel rustig, dus hij kan het wel. Misschien 2 - 3 keer per dag gaan lopen ipv 1x? Dat lijkt mij op het eerste oog het beste.
Je geeft trouwens niet aan of je op een boerderij woont, of in een woonwijk. Dit zou namelijk wel de zaak veranderen (als hij de hele dag buiten is)
Merula123 schreef:Misschien een tuigje ipv een halsband? Ik weet niet of hij daardoor minder gaat trekken, maar dat is in ieder geval wel fijner voor de hond dan zo'n halsband die strak om zijn nek komt te staan als hij gaat trekken.Dan is het ook wat makkelijker om weerstand te geven als hij trekt.
. Hij komt hem -gelukkig- weer terugbrengen, haha.
maj0 schreef:Ik zou haast zeggen welkom in de wereld van de stabij haha. Hier een friese stabij met hetzelfde gedrag zijn er helaas nog niet achter hoe dit op te lossen.
Zelfs inderdaad gaan piepen als je stil gaat staan. Heel herkenbaar.
. Onze andere hond is een FrieseStabij x GoldenRetriever. Doodbraaf, een stuk rustiger, en je hoeft je stem maar iets te verheffen of die schrikt al (niks mee gebeurd. Gewoon erg onderdanig). Dus precies t tegenovergestelde, haha xPearl schreef:maj0 schreef:Ik zou haast zeggen welkom in de wereld van de stabij haha. Hier een friese stabij met hetzelfde gedrag zijn er helaas nog niet achter hoe dit op te lossen.
Zelfs inderdaad gaan piepen als je stil gaat staan. Heel herkenbaar.
Haha Marjolein, irritant he. Onze andere hond is een FrieseStabij x GoldenRetriever. Doodbraaf, een stuk rustiger, en je hoeft je stem maar iets te verheffen of die schrikt al (niks mee gebeurd. Gewoon erg onderdanig). Dus precies t tegenovergestelde, haha
Cinnepin schreef:Grote tuin of niet, lekker wandelen. Een hond is graag met zijn baas bezig. Buiten de tuin ziet hij ook eens andere dingen zoals auto's kinderen en noem maar op. Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.
Het klinkt misschien heel hard, maar als je een hond hebt om in de tuin te laten lopen ( dus niet als waak of werkhond ) die als gezelschap hond dient, neem dan geen hond.
anneliesdj schreef:Wat heeft je hond te doen thuis? Want hij loopt wel los om huis wanneer hij wil, maar gaat hij ook actief met iemand mee, trainen jullie met hem, of fiets je met hem, of is er veel ongedierte waar hij op kan jagen? Zowel jack russel als stabij zijn werkhondjes en als die de hele dag niets te doen hebben, worden ze gewoon vervelend. Dus zorg dat hij iets van mentale uitdaging heeft.