homeopathisch middel voor onrustige/gestreste honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

homeopathisch middel voor onrustige/gestreste honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:54

Ik ben aan het zoeken voor een homeopathisch middel voor mijn hondje wat ie dagelijks kan hebben zonder dat ie versufd of verdoofd wordt, dus eigenlijk een soort middel dat gewoon rust gevend is.
Klinkt misschien vaag, maar inprinciepe heb ik de makkelijkste hond van allemaal alleen hij begint oud te worden ( 12 jaar, jack russel) en krijgt nu af en toe soort van paniek aanvallen.
Dit uit in trillen , hijgen , zenuwachtig rond lopen en deuren krabben . bijv. als mijn man op een bepaalde manier snurkt terwijl ie dit al zijn hele leven doet schiet mijn hondje ineens in de stress alsof het onweert :( , heeft niks te maken met eventueel boven op onze kamer slapen want mijn man doet ook wel eens 10 min. tukkie op de bank en snurkt dan ook en dan schiet ie tegenwoordig ook gelijk in de stress.

Er zullen vast meerdere mensen zijn die ook al hebben gezocht en dingen heb geprobeerd, dus ben op zoek naar goede suggesties zodat het zoeken wat makkelijker wordt :D

Heb de dierenarts ook gebeld voor info maar dan komen ze met dingen zoals valium waar ik nog HELEMAAL niet aan wil beginnen want het is niet altijd, alleen het begint wel steeds vaker en dan niet perse met alle symptomen maar hij trilt bijv. best vaak en daar wil ik hem met zo'n middel graag bij helpen

Delaja

Re: homeopathisch middel voor onrustige/gestreste honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:01

Bach bloesem druppels voor stress, die kan je gewoon bij de drogist halen (DA hier in het dorp heeft het in ieder geval).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:04

Zo te horen klinkt het als een soort van dementie. Dat komt ook bij honden voor.
Ik dacht ook aan bach druppels. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:43

Valeriaan kan ook helpen voor een kalmerende/rustgevende werking :)

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:44

Net al genoemd maar Bach bloesem werkt super!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:49

dit jaar heb ik mijn jack russel voor oud op nieuw ook gewoon een sedatiemiddel gegeven wegens te kort dag. Volgens mijn DA is er een heel ander product dat ook kalmerend en angst verlagend werkt, maar dat je langdurig moet gegeven worden omdat de werking zich langzaam opbouwt. Ik geloof minimaal 6 weken. Mss een andere DA vragen?

Verder denk ik dat wat valeriaan en bachbloesems wel een optie kunnen zijn.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:54

Vanwege een verhuizingsstress hebben we hier een DAP-verdamper van de dierenarts hangen en verder geef ik nog Primeval Stressless (gekocht bij dursydog.nl). Beide lijken goed te helpen. Bach stressless druppels heb ik ook geprobeerd maar dat deed hier niks.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:57

Bach druppels.

Ook heb ik thuis een soort spray, die je door de kamer kan sprayen en op het hondenkleed bijvoorbeeld. Weet alleen even niet hoe die heet.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:59

Hoi, ik volg momenteel een opleiding veterinaire homeopathie en jouw "probleem" is voor mij weer heel interessant. Je mag me een pb'tje sturen met je email adres, allicht kan ik iets voor je betekenen.
Ik moet wel zeggen dat ik nog vrij nieuw ben met het gaan onderzoeken en heb nog niet veel praktijk ervaring maar eens moet de eerste keer zijn ;-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:03

Je kunt ook zylkene tabletten proberen, dit is op natuurlijke basis.
Kennisje van me gaf dat aan haar hond wegens verhuizing en de eventueel daar bij behorende stess en daar hielp het heel goed :j

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 18:36

ik heb vanmiddag 2 flesjes van bach gehaald, bach kids en bach nacht , was namelijk 2e voor de halve prijs en dit lijkt me wel een mooie combo voor de dag en nacht.
nu maar eens ff tijdje kijken of dit werkt :-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:25

cholodin is een tablet voor oudere, demente dieren

Zylkene kan helpen (zit ook in Calm dieet van Royal Canin)