Papegaai hoest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elias93

Papegaai hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 22:47

Help!
Grijze roodstaart papegaai is sinds kort aan het hoesten. En dan niet een klein schattig hoestje maar echt een flinke..

Ik denk dat het griepvirus van dit jaar ook overdraagbaar is naar vogels. Mijn vader begon zo'n 3 weken geleden met hoesten en verkouden zijn en nu heeft onze arme Jip dezelfde hoest.. arme vogel. :+

Weet iemand het recept voor een papegaaien hoestdrankje?

Dit is trouwens de arme stakker

Afbeelding

Amalarab

Re: Papegaai hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:48

Oh oh wat een boefje! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:23

Lach er maar om, maar mijn imiterende grijze roodstaart heeft zo eens 550 euro gekost. :Y) :')
Hij zat in een dierenpension tijdens onze vakantie en daar dachten ze dat hij verkouden was.
Dus hop vogel naar de dierenarts gesleept:
Dierenarts: wat een prachtige vogel, mooi in de veren, perfecte voedingstoestand en gewicht, longen klonken goed en zijn bloed en ontlasting is top.
Pension: maar hij hoest echt.
Dierenarts: dan moet ik foto's maken.
Hop beest op de foto, waar per toeval een lichte longschimmel gevonden werd, wat veel voorkomt bij papegaaien.
Hij heeft er nooit last van gehad trouwens.
Beest aan de antibiotica, pijnstillers??? :roll: en antischimmel.

Bij thuiskomst kregen we de rekening: 550 euro bovenop het verblijf. :oo :')
Daar zat wel een tweede foto bij, maar dat tikt lekker aan! Het pension gaat niet gratis naar de dierenarts met je dier. :=
Ik heb hem gelijk van de pijnstillers gehaald trouwens, iedereen was er verkouden dus hij heeft de boel echt gefopt.
Hij kan echt een rokershoest nadoen, en levensecht niezen en kuchen.
Zelfs het geluid van je neus ophalen doet hij. :+

Hier hebben wij een Coco, tweedehandsje is het dus de naam was niet meer te veranderen. :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 00:39

Ik zat er ook aan te denken immiteert hij het niet, die van ond=s kon perfect de piepende schuifdeuren nadoen en ik maar denken dat er iemand binnenkwam, tot ik het doorhad

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 08:16

moonfish13 schreef:
Lach er maar om, maar mijn imiterende grijze roodstaart heeft zo eens 550 euro gekost. :Y) :')
Hij zat in een dierenpension tijdens onze vakantie en daar dachten ze dat hij verkouden was.
Dus hop vogel naar de dierenarts gesleept:
Dierenarts: wat een prachtige vogel, mooi in de veren, perfecte voedingstoestand en gewicht, longen klonken goed en zijn bloed en ontlasting is top.
Pension: maar hij hoest echt.
Dierenarts: dan moet ik foto's maken.
Hop beest op de foto, waar per toeval een lichte longschimmel gevonden werd, wat veel voorkomt bij papegaaien.
Hij heeft er nooit last van gehad trouwens.
Beest aan de antibiotica, pijnstillers??? :roll: en antischimmel.

Bij thuiskomst kregen we de rekening: 550 euro bovenop het verblijf. :oo :')
Daar zat wel een tweede foto bij, maar dat tikt lekker aan! Het pension gaat niet gratis naar de dierenarts met je dier. :=
Ik heb hem gelijk van de pijnstillers gehaald trouwens, iedereen was er verkouden dus hij heeft de boel echt gefopt.
Hij kan echt een rokershoest nadoen, en levensecht niezen en kuchen.
Zelfs het geluid van je neus ophalen doet hij. :+

Hier hebben wij een Coco, tweedehandsje is het dus de naam was niet meer te veranderen. :P

Oef, dat is weer minder grappig..
Hier gaan ze als dat nodig is terug naar de fokker. Heeft er gelukkig wel veel verstand van.

Wij vermoeden dat Jip misschien toch een Janneke is :=

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 08:20

franka75 schreef:
Ik zat er ook aan te denken immiteert hij het niet, die van ond=s kon perfect de piepende schuifdeuren nadoen en ik maar denken dat er iemand binnenkwam, tot ik het doorhad

Ja hij doet dit na. Het was ook een grapje. Hij doet ook onze hond na. Als je dan gaat kijken wat ie toch allemaal doet is ie nergens te bekennen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:41

Ben nu natuurlijk wel heel benieuwd naar een filmpje hihi

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 01:27

ohja prettig zo eentje

Britta31

Re: Papegaai hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:34

Ik ken iemand die een beo had overgenomen van een kettingroker.En het diertje kon dus een lekker rochelhoestje nadoen.