Ik zie dit gewoon als een foutje van moeder natuur. Je ziet het niet dagelijks maar uniek is het ook zeker niet. Hopelijk is de rest van het nestje wel gewoon gezond
Pandora2
Geplaatst: 06-10-15 18:19
Vreemd ! Nog nooit gezien....arm pupje, maar de natuur heeft het zelf opgelost blijkbaar Ben wel benieuwd wat dit voor afwijking is, doen jullie ook navraag in een kliniek of aan de uni ?
Misschien interessant om een dissectie op te doen om te kijken of het alleen aan de buitenkant zit, of er aan de binnenkant ook iets mis is... Maar dat is niet echt een thuis klusje haha
De meeste DA's zijn wel nieuwsgierig naar mijn idee (Tenminste die van mij wel, toen ik was meelopen en er werd een hond ingeslapen met nier problemen wilde hij hem meteen open maken om te kijken wat er nou was) misschien als je het vraagt en zegt dat je zelf (ook) nieuwsgierig bent?
Ach zonde, pupje is duidelijk niet gezond te zien aan het kopje. Is z'n hoorn ook hard of niet? Lijkt mij idd vooral leuk om op sterk water te hebben, een eenhoornhond, ik denk dat er van binnen niets aan te zien is, behalve de bizarre afmetingen van de schedel/neus/kaak. Watvoor ras is het?
Hij is idd wat raar ontwikkeld... Misschien maar goed dat hij niet leeft Hoe is de rest van zijn lichaampje vergeleken met z'n broertjes en zusjes? Heb je daar foto's van?
Ik zou toch benieuwd zijn of het iets genetisch is, je zou kunnen kijken of ze bij de faculteit in utrecht dit willen onderzoeken. Lijkt mij een mooi vraagstuk voor studenten!
Kelly_J
Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-15 21:21
Petit Brabancon is het ras. Het lichaampje was verder prima ontwikkeld hoor. Lijkt zo op de foto denk ik!
Wat de DA gaat doen; geen idee. Het is ook niet mijn hondje.. zodra ik iets weet zal ik het laten weten! Het hoorntje was niet helemaal hard trouwens. Niet als een botje. Meer als een oortje.
Ik dacht ook aan een wrat, zo ziet het er wel een beetje uit en dat het verder niet hard is bevestigd dat wel. Maar ik denk niet dat dit pupje aan zijn hoorntje is overleden.