Hoe tuin konijnproof maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Hoe tuin konijnproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 15:05

Ik woon nu sinds mei in een huis met een tuin, en zodoende heb ik het konijn bij mijn moeder opgehaald om bij mij te komen wonen. Echter vind ik haar hok te klein om haar daar constant in te hebben, bun is namelijk een kruising Hollandse hangoor en het hok is maar 1m x 0,5m x 0,5m ongeveer. Nu binnen mijn huis af is, wil ik me op de tuin gaan richten en daarbij wil de tuin goed af kunnen sluiten zodat bun zich niet een weg naar buiten of de buren kan graven.. En zodra de tuin konijn proof is kan ik er een 2e konijn bij halen aangezien ze dan de hele tuin hebben. Want 2 konijnen in het hok dat ik nu heb past echt gewoon niet.. het is eigenlijk al te klein voor 1 konijn (nieuw hok is wel onderweg, word momenteel opgeknapt)

Mijn tuin: (ja het is een bende, sorry)

Afbeelding

De kieren onder de schuttingen:

Afbeelding

Afbeelding

En mijn (nu nog eenzame) bun:

Afbeelding

Voor de lieve en bezorgde bokkers, er komt dus een vriendje NA dat ik de tuin uitbraak bestendig heb gemaakt.

LauraM

Re: Hoe tuin konijnproof maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:10

Misschien kan je kippengaas een gedeelte in de grond en tegen de schutting aan maken? Zodat ze er niet onderdoor kunnen graven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:23

Kippengaas is niet zo heel erg sterk en roest vrij snel. Je kunt beter wat steviger gaas halen dan heb je er langer plezier van en de nijnen ook.
Je kunt dat prima tegen de schutting aan schroeven, wel een flink stuk ingraven onder de schutting natuurlijk.
Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.giga-gaas.nl/dassen-nertseng ... -254x508mm

Speciaal voor kleine gravers. Doordat het verzinkt is heeft het een zeer lange levensduur en kan het goed tegen vocht.

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 15:34

misschien kun je ook een klein hoekje gras maken zodat ze daar met goed weer lekker wat kunnen knabbelen. let er met de rest van de planten vooral goed op dat ze niet giftig zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:56

Wij willen in de toekomst ook konijntjes, wij hebben daarom deze zomer bij het bestraten van de tuin alvast volieregaas ingegraven, dat is wel echt een aanrader. Wij hebben willen uiteindelijk een stukje bestraat en een stukje gras in de ren aanleggen.