ik de afgelopen 3 jaar drie maal verhuisd..
toen ik de eerste keer verhuisde was mijn dierenbende:
* poes, 16
* poes, 10
* hond, 10
eerste keer was naar een vakantie woning met grote tuin..
Eerste dagen binnen gehouden.. daarna achter de 10 jarige aangewandeld.. de 16 jarige drentelde verder alleen nog maar rond in de tuin en een klein stukje mee over het park.
tweede keer:
* kat 18
* kat 12
* hond 12
katten weekje binnen gehouden, kattenluik gemaakt..
12 jarige heeft zich maanden lang uitstekend vermaakt in de buurt en kwam gewoon netjes thuis
18 jarige kat kwam de tuin niet meer uit (te hoge muren) en had er ook geen echte behoefte meer aan om uren buiten te zitten
hond paste ook gewoon door het luik en ging er in en eruit naar behoefte.
3 maanden terug verhuisd naar ons huidige appartement.. hier kunnen ze niet naar buiten helaas..
maar alle drie settelden er prima naar.
Bonnita is inmiddels 19 jaar en heeft totaal geen behoefte meer aan 'buiten'.
Beauty is inmiddels 13 jaar en gebruikt het raam als katten tv, maar heeft ook geen zichtbare behoefte om naar buiten te gaan (dit was echt een buitenkat, kwam alleen binnen om te eten en te slapen eigenlijk).
Onze hond is ruim 13 geworden en hebben we vorige week uiteindelijk moeten laten inslapen na langdurige blaasproblemen die gevolgd werden door twee hersenbloedinkjes op een ochtend.
Verhuizen met oude dieren kan dus prima in mijn ogen, zolang je ze maar rustig laat wennen op een manier die bij hen past..
was je kat altijd een buitenkat.. dan gewoon na een weekje op de arm mee naar buiten nemen..paar dagen later gewoon mee naar buiten laten lopen en in de gaten houden (zeker niet spastisch drie weken binnen houden als hij persee naar buiten wil.. stress op die leeftijd is gewoon niet handig)
---
Ik heb trouwens wel alle keren mijn dieren eerst verhuist, voor de verhuiswagen uit.
Bij de eerste verhuizing had ik de dieren er al enkele dagen met hun eigen spulletjes..
op de dag van de verhuizing zaten ze in de badkamer.
bij de tweede verhuizing gingen ze voor de verhuiswagen uit de badkamer in..
en hier ook enkele uren voor de verhuiswagen..
waarom zou je denken, want dan zitten ze in een onbekend huis alleen..
simpelweg zodat ze de stress van het heen en weer lopen van tig mensen niet 2x hoeven mee te krijgen.. en ze in 'rust' hun nieuwe plekje zien, voor het daar ook hectisch wordt.
(beste zou nog zijn ze gewoon even uit logeren te brengen, voor het grote inpakken begint en in de nieuwe woning te laten als het meeste op orde is, maar die luxe hadden we niet helaas)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 01-10-15 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt