Konijnenren in de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Konijnenren in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 07:04

Ik heb een grote ren waar 1 volwassen konijn in zit en 1 van 4 1/5 maand. aan de ren zit een groot kunststof hondenhok met stro. Als het regent, vochtig is of koud gaat er een dekzeil over heen. Hoe houden jullie je konijnen in de winter buiten?

Ik wil namelijk iets langs de zijkanten doen, plastic eten ze op dus dat is geen optie.

Leffroi

Re: Konijnenren in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:07

Extra stro in het hok, onbeperkt hooi en mocht het echt zo ver komen gaat er nog een zeil oid overheen. Voor de rest ga ik het er op wagen ze gewoon hun normale beweging te geven, ik houd de ren open. Wil nog wel een stuk betegelen, maar ze maken gewoon een wintervacht aan, dus daar ga ik me verder niet druk om maken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:26

Konijnen redden zich wel hoor, ze krijgen een dikke wintervacht en ze zitten samen dus kruipen wel tegen elkaar aan.
Gewoon lekker pak stro in het hok en veel hooi, maken ze wel een lekker holletje.
Mocht het heel gurig weer zijn dan doe ik een sinterklaaszak ( jutte ) voor het hok
De ren is bij mij te groot om af te dekken... Ze zoeken zelf wel een beschut plekje

Zorg iig voor voldoende stro en hooi in het hok

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:29

Ik hang in de winter meestal een oude paardendeken over het hok, dat helpt :j
En inderdaad extra hooi, stro gebruik ik niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:33

Ik heb een groot nachthok (80x80cm) , met daaraan een ren (80x2 meter).
Daarom heen staat een hek (20m2?) en daar kunnen ze overdag in.

In de winter liggen ze heerlijk in de sneeuw, als het regent kunnen ze in het nachthok, maar dat doen ze overdag alleen als het heel heet is (zomer) en als het ernstig hard waait/regent.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:34

Hier hebben ze een hok met 3 verdiepingen waarvan 2 verdiepingen gevuld met stro en 3 dichte wanden. Daarnaast hebben ze nog een ren aan de rechterkant van het hok dat aan 3 kanten dicht is (schuur, schutting, en een plexiplaat voor de wind aan de voorkant) en dan hebben ze nog een ren aan de voorkant van het hok wat helemaal open is en bestaat uit die panelen van zo'n puppyren achtig ding.

Ze redden zich altijd prima de gehele winter :j Ik doe wel altijd extra dik pak stro erin en bij strenge vorst of een zeer koude wind doe ik een deken over het hok heen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:15

Een dikke deken over het hok. En een juten zak aan de voorkant. Zodat er nog maar een kleine opening is. Veel stro in het hok. En ik voer ze bij met wat lucerne. Ik heb bejaarde konijntjes en die kan ik moeilijk op gewicht houden, vooral in de winter. Het hok niet op de grond zetten, maar verhoogd. Hoe dichter bij de grond, hoe kouder het is.

Ze krijgen een heerlijk dikke vacht en ik zie ze lekker veel buiten het hok rondlopen 's winters.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:47

Ik doe veel stro in hun nachthok, meer niet :)