ik heb 2 honden cayla grote kruising 9 jaar, eigenwijze zelfstandige hond, jazz is kleine kruising 8 jaar heel trouw aan mij, waar ik ben is hij, luisterd goed en mensgericht,
cayla ligt altijd beneden in de bench of op de bank, ze is een hele slechte eter behalve als ze van de pot mee eet, daar wordt ze helemaal hyper van als ze dat krijgt, dan eet ze gelijk alles op, brokken staan er soms de hele dag, nu laatst leek het of ze onverzadigbaar is ze eet ineens heel goed, en nu komt het ze komt s´nachts naar boven en wilt ook op bed liggen, maar ja ze is een beetje groot zou ze het koud hebben of wordt ze ineens aanhankelijk, wil haar ook niet steeds wegsturen, vindt het ook zo sneu, jazz is altijd boven bij ons, zal ik boven een extra mand gaan neerzetten, mijn vraag is waarom ze nu steeds naar boven zou komen
Vind ze gezellig denk ik. Onze hond ligt het liefst altijd bij/tegen ons aan. Wil ook altijd mee naar de slaapkamer en dan op bed. Soms mag ze en soms niet, maar altijd even goede vrienden. Maar ik denk omdat je het toegelaten hebt? Dat ze denkt proberen of t weer mag.
ze zijn drie weken geleden een weekend bij een oppas geweest, waar jazz anderhalve dag weg gelopen is en daarna weer gevangen en terug bij hun is gekomen, zou ze misschien bang zijn dat we weer weggaan, ze is normaal een makkelijke hond met alleen laten end, tegenover jazz die blaft en huilt wel eens als we weg zijn, ze zijn beide geholpen dus schijnzwanger kan niet
Kan ook zijn met het ouder worden dat ze wat onzekerder wordt. Mijn onverschrokken nergens opgewonden boxer is nu 9 jaar. De laatste paar maanden valt het ons op dat hij niet meer buiten wil liggen als wij binnen zijn, hij blaft opeens als de deurbel gaat, komt woest naar de poort gevlogen, wil overal bij zijn. Wij in de keuken, hij ook, wij buiten, hij ook, wij in de kamer, hij ook, wij boven, hij....wil ook maar weet dat het echt niet mag maar soms doet hij het toch. Ik wijt het aan ouderdom. Hij heeft ook gezondheidsproblemen als deze opspelen is het helemaal erg.
Hun conditie gaat achteruit dus ze gaan meer steun zoeken wat ik wel logisch vind. Wij hebben een jongere hond (7 jaar) maar die is van zichzelf heel onzeker dus krijgt hij geen steun van.
Schijnzwanger gaf die van ons zeer weinig symptomen van behalve melkproductie.. Verschilt natuurlijk wel per hond
Misschien is ze indd bang dat jullie Jazz weer 'verdwijnt' en wil ze hem in het oog houden? Als het sinds dat weekendje weg is lijkt me dat een logische verklaring. Natuurlijk afhankelijk of ze veel op elkaar gericht zijn?
Btw, brokken weghalen als ze die niet eet, worden ze verwend van als ze er altijd maar staan. Geef je hond een x aantal tijd om de brokken op te eten, doen ze dit niet dan weghalen. Krijgen vanzelf een keer honger en eten het dan wel. Zeker verwend als ze dan van de pot mee mag eten..
Misschien wel de ouderdom ja, ik zou gewoon lekker een mandje neer zetten voor je honden. Het hele roedeltje bij elkaar.
elenaMM77
Geplaatst: 01-10-15 21:42
eigenlijk geef je zelf het antwoord al..
je behandeld ze eigenlijk als mensen.. dan gaan ze zich ook als mensjes gedragen..
bijvoorbeeld het eten.. ze rekent erop dat ze uit de pot mag mee eten, dus waarom je brokken aanraken als je hoogstwaarschijnlijk ook nog een lekkere prak kunt krijgen.. omdat ze voldoende haalt uit het overvloedige mensenvoer, verkiest ze dat boven haar brokken en blijft het staan.Het veranderde eten kan aan van alles liggen.. Wellicht ben je anders gaan koken (minder vet, minder zout, of juist meer) waardoor haar brokken net zo goed smaken als de prak, dus wachten op een prak is dan niet zo bijzonders.
Ze heeft nu gewoon in haar koppie, dat ze ook boven bij de gezellige warmte wil liggen.. en aangezien je het een hond al toestaat ziet ze het niet meer dan normaal dat ze dat ook mag. Immers in haar ogen is het slechts een keuze waar ze wil slapen, er is geen toegewezen slaapplek.
beste is haar drinkpatroon in de gaten te houden als ze ouder wordt.. drinkt ze meer en plast ze meer en dergelijken naast het veranderde gedrag, dan is het handig om eens bij een DA langs te gaan.. Maak je je zorgen door het veranderde gedrag, dan kun je ook rustig bij de DA langs.. een apk'tje kan nooit kwaad, 9 jaar gaat richting oud voor een grote hond