Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
oomens schreef:Hier niet echt problemen met giftige planten, of althans, dat hoop ik niet. Wel problemen met de combinatie (jonge) kat en kamerplanten.
Iemand tips hoe je een kat kamerplantvriendelijk krijgt?
succes!Anoniem schreef:Plantenspuit staat al een tijdje op de boodschappenlijst. Hier staan alle planten die heel moeten blijven nu op de slaapkamer, en zelfs daar wordt de zonnedauw van de vensterbank gegraasd. Ben er nog steeds niet achter of die gewoon lekker was of dat ze geen concurrentie duldt bij het vliegenvangen.oomens schreef:Hier niet echt problemen met giftige planten, of althans, dat hoop ik niet. Wel problemen met de combinatie (jonge) kat en kamerplanten.
Iemand tips hoe je een kat kamerplantvriendelijk krijgt?
succes!
Als je een kat hebt die zich ook maar iets aantrekt van stemcorrectie of plantenspuit dan kunnen ze dat echt wel prima leren. Maar dan nog blijft de kans groot dat jij een keer thuis komt en plantlief het loodje gelegd heeft.

Dee_Es schreef:Ik had laatst een soort klein boompje die een beetje vetplant-achtig was, die aten ze niet op. Helaas gooien ze wel alle planten (ook grote) op de grond vanuit de vensterbank waardoor ik putten in mijn laminaat heb en heb geen bloempot meer over.
Ik heb bij de bloemist eens gevraagd naar katvriendelijke planten en heb toen een plantje meegekregen, die vonden ze zo lekker dat hij er nog geen maand heeft gestaan. Zo iets:
[ Afbeelding ]
Dat was dus ook geen succes. Ik haal nu soms bloemen in huis ipv planten. Daar blijven ze soms wel vanaf (en soms ook niet en dan kan ik dweilen).
Dee_Es schreef:Ik had laatst een soort klein boompje die een beetje vetplant-achtig was, die aten ze niet op. Helaas gooien ze wel alle planten (ook grote) op de grond vanuit de vensterbank waardoor ik putten in mijn laminaat heb en heb geen bloempot meer over.
Ik heb bij de bloemist eens gevraagd naar katvriendelijke planten en heb toen een plantje meegekregen, die vonden ze zo lekker dat hij er nog geen maand heeft gestaan. Zo iets:
[ Afbeelding ]
Dat was dus ook geen succes. Ik haal nu soms bloemen in huis ipv planten. Daar blijven ze soms wel vanaf (en soms ook niet en dan kan ik dweilen).
moet je dus toevallig niet zo'n grapjas in huis hebben. 
Hij heb zich er 1 x aan gestoten en daarna niet meer neer gekeken. De aloe vera planten leven nog en staan nu apart van de kat