Onze BC is extreem bang voor onweer nadat het is ingeslagen op nog geen 10 meter afstand, resultaat, een bange hond voor onweer, maar nog erger, vuurwerk.
Het is dan wel nog drie maanden wachten maar de baasjes hebben alweer een tijd stress. Want hoe ga ik het de hond weer zo makkelijk mogelijk maken tijdens de jaarwisseling?
We hebben nu twee jaar verschillende dingen geprobeerd, maar helaas schreeuwt hij de boel bij elkaar. Schreeuwt? Ja schreeuwt...
Mijn laatste optie, het thundershirt, wie heeft er ervaring mee? Helpt het echt?
Ik weet dat het werkt vanuit positieve ervaringen, en met een zacht druk, maar werkt het echt?
samirah
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek
Voor onze oude hond heeft het echt geholpen. Ze moest het even leren kennen, daarna was het goed. Zij was door nare ervaringen voor onze tijd o.a. bang voor vuurwerk, sirenes etc.
Wij hebben het op de hondenschool (naar mijn weten) nu 1 keer toegepast. Dit hondje was tijdens de lessen ( en ook thuis) alleen maar met zijn omgeving bezig, blaffen naar andere honden, fixeren enz. alles behalve op je baas letten. Thundershirt geprobeerd en het was bijzonder om te zien hoe de hond veranderde, vrijwel meteen. Ze bleef veel meer ' bij zichzelf', wat meer down to earth zeg maar. Baasjes hebben weer de aandacht en zijn helemaal blij
Ik heb voordat ik zo'n shirt kocht voor mijn hond met onweersangst, haar gewoon een keer ingebandageerd. Dat had idd een opvallend snel en goed effect, dus ik heb ondertussen zo'n shirt liggen - en sindsdien nog geen onweer gehad
Dus ik zou zeggen, test het eens uit met een bandage. Ik neem aan dat je die wel hebt liggen.
Anoniem
Geplaatst: 10-04-16 10:41
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Zo is onze hond bijvoorbeeld echt pánisch voor de dierenarts, nadat hij daar een nare ervaring heeft opgedaan. Misschien helpt dit hem als hij er nogmaals heenmoet(tenzij ze echt op zijn lijf moeten zijn want dan moet ie natuurlijk uit... )
Ik ben echt super tevreden, het thundershirt is echt fantastisch. Wij hebben het gebruikt voor de jaarwisseling en zijn geruime tijd van tevoren begonnen met trainen hiervan. Ging echt super.