Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nog even afgezien van het uitlaten, zit de hond die 3 dagen wel erg lang alleen. Wellicht dat je buren of een familielid de hond wel even willen laten plassen, maar dan zit de hond de rest van de dag dus alleen...amy_leftover schreef:Heel eerlijk.... als ik zelf in deze situatie zou zitten, zou ik niet snel aan een hond beginnenNog even afgezien van het uitlaten, zit de hond die 3 dagen wel erg lang alleen. Wellicht dat je buren of een familielid de hond wel even willen laten plassen, maar dan zit de hond de rest van de dag dus alleen...
Wil je het toch, dan zou ik gaan kijken voor een dagopvang of een uitlaatservice of wellicht dat je de hond voor die dagen bij een familielid/vrienden onder kunt brengen, die wel thuis zijn?
ClaudiaHS schreef:Dan moet 'ie van 7.30 tot 15.20-ish wachten, dat is best lang (toch? Of zijn scholen nu niet meer om 15.15u uit?). Toen ik op de basisschool zat heb ik ook een hond tussen de middag uitgelaten, maar dat was best zielig. Ik had maar een kwartiertje tijd en ondanks de goede bedoelingen van de baasjes, ontwikkelde de hond vrij extreme verlatingsangst.Of misschien buurkinderen die na school de hond willen uitlaten voor een x bedrag.
Hoop dat je iets kan regelen! culaccino schreef:ClaudiaHS schreef:Dan moet 'ie van 7.30 tot 15.20-ish wachten, dat is best lang (toch? Of zijn scholen nu niet meer om 15.15u uit?). Toen ik op de basisschool zat heb ik ook een hond tussen de middag uitgelaten, maar dat was best zielig. Ik had maar een kwartiertje tijd en ondanks de goede bedoelingen van de baasjes, ontwikkelde de hond vrij extreme verlatingsangst.Of misschien buurkinderen die na school de hond willen uitlaten voor een x bedrag.
Onze hond konden we kwijt bij een andere hondenbezitter; had die hond ook een maatje, en uitlaten moesten ze toch, dus kon er net zo goed een hond bijHoop dat je iets kan regelen!

Cinnepin schreef:Een paar uurtjes ok, maar een hele dag? Zonder vriendje? Standaard 3 keer per week?
Het is een roedel dier