de peewee kattenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

de peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 19:07

Het is hoog tijd voor en nieuwe kattenbak hier en aangezien ik de uitloop van het grit en de plaslucht die soms uit de kattenbak komt goed zat ben, ben ik me eens gaan inlezen(vooe de zoveelste keer -O- ) voor mijn twee kattenkinders.

Heb van alles geprobeerd, van normale houtkorrels tot kristallen(waar ze op weigeren te gaan met als resultaat NAAST de bak alle behoeften vinden) grof grit, fijn grit, klontvormend, klei, 1 bak 2 bakken, 3 bakken noem het allemaal maar op.

Nu kwam ik de peewee kattenbak tegen,een kattenbak met houtkorrels en een dubbele bodem, de filmpjes op YouTube en de ervaringen die ik lees op internet zijn allemaal positief dus ik heb het starterspakket besteld en ik kan niet wachten tot het binnen is *\o/* zal dit DE op;ossing zijn voor mijn kieskeurige monsters

iemand hier ook ervaringen met de kattenbakken van peewee??

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:13

Ik weet niets van peewee kattenbakken af of andere mooie merken :P We hebben hier een simpel goedkoop ding staan voor mijn poezebeest.. En sinds twee weken woont het kattenkind van mijn broer hier ook en die weigerde het de eerste week hier in de kattenbak te doen. Een tweede kattenbak erbij en probleem opgelost. Katten zijn schone dieren en willen het niet in een vieze kattenbak doen en al helemaal niet een kattenbak met poep en plas van een andere kat! Heb je dus ooit al eens twee kattenbakken geprobeerd om het probleem op te lossen? Blijkbaar weten ze wel dat ze het op de bak moeten doen, anders zouden ze het wel overal en nergens doen.. Maar je vind het er wel naast.. Dus misschien ligt het er toch aan dat ze een eigen bakje willen en geen bak willen delen.

Zo heeft mijn moeder vier katten en die heeft vier bakken.. Eerst wel anders geprobeerd, maar niets werkte.. Ik stelde vier bakken voor en huppa, probleem opgelost. Wel vervelend, ruimte voor vier bakken vinden.. Maar toch beter dan onzindelijkheid.

Liselot

Re: de peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:15

Ik heb de peewee met de originele korrels (je moet hem ook echt niet met andere korrels gebruiken) en niets dan lof!
Mijn katten gaan er graag op, hij stinkt niet, de korrels lopen niet door mijn hele huis heen en het schoonmaken is echt een eitje. Tel daar bovenop dat je heel zuinig kan doen met de korrels

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:22

Wat gebeurt er dan als je niet de originele korrels gebruikt?
Ben er gewoon benieuwd naar ;-).

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:23

Gewoon een bak per kat nemen, goedkoopste korrel, klein laagje, er in en elke dag leeggooien en schoonmaken. Ik werk in het asiel en er is hier werkelijk geen enkele kat onzindelijk, ook al worden ze gebracht omdat ze in huis plassen.

Ook hebben wij bakken zonder kap, zodat die vieze geurtjes niet in de bak blijven hangen, maar ik kan begrijpen dat dat niet altijd handig is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:23

Emma: Die vallen niet zo klein uit elkaar als de originele korrels en dan werkt het schudden dus niet meer :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 19:28

ElineS schreef:
Ik weet niets van peewee kattenbakken af of andere mooie merken :P We hebben hier een simpel goedkoop ding staan voor mijn poezebeest.. En sinds twee weken woont het kattenkind van mijn broer hier ook en die weigerde het de eerste week hier in de kattenbak te doen. Een tweede kattenbak erbij en probleem opgelost. Katten zijn schone dieren en willen het niet in een vieze kattenbak doen en al helemaal niet een kattenbak met poep en plas van een andere kat! Heb je dus ooit al eens twee kattenbakken geprobeerd om het probleem op te lossen? Blijkbaar weten ze wel dat ze het op de bak moeten doen, anders zouden ze het wel overal en nergens doen.. Maar je vind het er wel naast.. Dus misschien ligt het er toch aan dat ze een eigen bakje willen en geen bak willen delen.

Zo heeft mijn moeder vier katten en die heeft vier bakken.. Eerst wel anders geprobeerd, maar niets werkte.. Ik stelde vier bakken voor en huppa, probleem opgelost. Wel vervelend, ruimte voor vier bakken vinden.. Maar toch beter dan onzindelijkheid.

ik heb twee katten en had 1 bak staan nu 2 en een derde staat ongebruikt dus daar ligt t nit aan

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:31

Citaat:
Emma: Die vallen niet zo klein uit elkaar als de originele korrels en dan werkt het schudden dus niet meer :)

O.k., ik vroeg het me af omdat ik pas geleden de katten van een kennis heb verzorgd en zij gebruikte ook houtkorrels. Die toevallig heel mooi verpulverden, weet alleen het merk niet meer. Het systeem van PeeWee lijkt me wel fijn werken, al ben ik verder zeer tevreden over Cat's Best Eco Plus (klontvormend).

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:38

Stephanie_86 schreef:
ElineS schreef:

ik heb twee katten en had 1 bak staan nu 2 en een derde staat ongebruikt dus daar ligt t nit aan

Hmm, vreemd.. Maar heb even gekeken naar Peewee kattenbakken en lijkt me wel fijn systeem inderdaad. Hoop voor je dat het daarmee is opgelost.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:29

[HTT]--->[BB]

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:38

De 3(!) katten van m'n ouders gebruiken allemaal 1 bak :=
Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel goed!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:41

Sommige katten gaan gerust op de bak van een ander. Wij hebben zelf een kat en als de kat van mijn ouders bij ons logeert hebben we 2 bakken staan, maar uiteindelijk gaan ze gewoon op elkaars bak. Het maakt ze dus niks uit.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:43

Hoe bevalt de peewee, TS?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:12

nou ik heb hem staan maar mijn diva's weigeren om op de houtkorrels te gaan, mijn kater gaat wel als ik de andere bak omdraai zodat ze niet op de "oude" bak kunnen maar mn dametje plast dan gewoon in huis

Nu beide bakken weer "open" zijn gebruiken ze toch echt liever de grintbak met als gevolg dat ik dus nog steeds uitloop heb en een dure kattenbak die mooi staat te zijn

Maaaaaaar mn kater is er wel op gegaan en serieus het is echt ideaal <3 het gebruikt weinig en je ruikt nagenoeg niks

jammer alleen dat mn dametje weigert om op houtkorrels te gaan andes had ik direct nog zon bak besteld

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:16

Ik wil hem ook ooit bestellen.. Heb net een kattenbak cadeau gehad. Maar vind de ellende met pies eruit halen zo'n ellende. En om nou de bak een week te laten staan voor dat ik het eruit haal vind ik ook niks. Maar je bent dus fan?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:29

Qua geur en gemak ben ik helemaal voor Peewee.
Mijn mannen vonden de houtkorrels ook niet zo fijn aan hun pootjes gok ik.
Het gevolg was dat ze hun plas liever ophielden totdat ze naar buiten konden.
Als ze wel op de bak gingen, niets meer dan lof.

Geen geurtjes, heerlijk makkelijk schoonmaken en heel zuinig in gebruik.
Heb voor de liefhebber nog 3 zakken van 10 liter staan. Mogen voor een leuke prijs weg (omgeving Heerhugowaard).

Gebruik nu zelf Biocat's Men.
Een fijne klontvormende korrel die ook echt goede klonten maakt. Ook bij mijn kater die heel veel in een keer plast. Wel moet er een dikke begin laag in die je dan naar behoefte aanvult.

Enige nadeel is de uitloop, maar dat heb ik liever dan vervelende geurtjes.

Baal dus dat de Peewee voor mijn mannen niet werkt, maar heb naar mijn idee een goed alternatief gevonden.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/klontende_kattenbakvulling/biokats/448370

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:47

ja ik ben het helemaal met je eens maaike ik heb ook niets dan lof voor de peewee bak als ze er tenminste op gaan.

Bij mij komen de katten niet buiten en de kater vind het als het echt moet gen probleem om er op te gaan maar mn dametje plast en poept gewoon in huis omdat ze het vertikt om op houtkorrels te gaan helaas