Ik kreeg weer een brief dat mijn honden weer de jaarlijkse entingen nodig hebben. Alleen lees ik steeds vaker dat elk jaar niet eens nodig is.
Mijn labrador is nu 2.5 jaar. Heeft gewoon de puppy entingen gehad en vorig jaar de grote cocktail plus ziekte van Weil en kennelhoest.
De Mechelse herder is nu 1.5 jaar en heeft vorig jaar de puppen entingen gehad. En dit jaar zou hij de grote cocktail moeten krijgen plus ziekte van Weil en kennelhoest.
Nu las ik op een site dat grote cocktail nu om de 3 jaar is. Maar ziekte van weil en kennelhoest wel elk jaar. En dat de laatste enting nu via de neus gaat?
Mijn labrador zou dan alleen de laatste 2 entingen moeten krijgen? Maar ziekte van Weil komt geloof ik weinig voor rond deze tijd van het jaar. En enten via de neus ben ik geen fan van. Plus dat ik met hem toch geen examens doe of naar shows ga. Dus als ik pas met hem over 2 jaar weer heenga, dan zou het voldoende zijn toch? Ziekte van Weil komt geloof ik toch weinig voor hier. En als ze zwemmen is het altijd in stromend water.
Maar nu zit ik met de Mechel. Met hem train ik ipo. En ga ik november vzh examen doen. Volgend jaar ipo 1 en dan ook wat wedstrijdjes draaien. Dus hij moet dan sowieso alle entingen krijgen toch? Kennelhoest gaat iig niet gebeuren als dit via de neus moet.
Hopelijk is het een beetje duidelijk

Groetjes, [***].
) en nog nooit wat van opgelopen.