Niet kapot te krijgen bal oid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Niet kapot te krijgen bal oid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 22:44

Hallo allemaal!

Sinds zondag hebben wij een heerlijke rottweiler (kruising) reu van 3,5 in huis.
Hij komt uit een asiel en is nog goed aan het wennen hier <3

Nu een probleempje waar we tegenaan lopen; de grote vriend vind spelen geweldig, maar tennisballen overleven het nog geen minuut met zijn meedogenloze kaken die druk tekeer gaan tijdens het apporteren.
Daarom hadden we gister een hele stevige jolliebal gekocht in de hoop dat deze goed zou blijven, maar ook hier zit al een goed gat in.
Opzich zijn gaten geen groot probleem maar hij vreet op wat hij los heeft (eten krijgt hij trouwens zat := ) . We hebben wel zo'n flostouw om mee te spelen, maar door het overmatig kwijlen is deze na 2 keer gooien eigenlijk niet echt tof meer om aan te moeten pakken, want die is dan verzadigd van kwijl en zand.

Nu zijn er op bokt vast veel meer mensen met zo'n vriendelijk monster, hebben jullie tips over ballen/gooibare dingen die niet kapot kunnen maar niet zo verschrikkelijk vies worden? Bij voorkeur een balvormig iets?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:47

even naar een kong zoeken en dan naar de zwarte das de sterkste eer dat ze die kapot hebben heb je het geld er al uit.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:51

speurneusc schreef:
even naar een kong zoeken en dan naar de zwarte das de sterkste eer dat ze die kapot hebben heb je het geld er al uit.

Klopt helemaal! Hier een boxer van 2 jaar en die vind de Kong wubba helemaal geweldig.. die blijft inmiddels al 2 maand heel! :)

mika11

Re: Niet kapot te krijgen bal oid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:03

Voor mijn hond heb ik de kong sqeeze bal, dat gaat goed en je hebt ze in verschillende maten.
Ik heb er wel een paar op voorraad maar hij doet er maanden mee.
Gelukkig vindt hij die ook hartstikke leuk, ik hoef zelfs bij behendigheid geen voertjes mee te nemen zolang hij weet dat ik die bal bij me heb.
Hij heeft alle andere balletjes en speeltjes zo kapot.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:18

Onze rottweiler vroeger sloopte ook alle tennisballen en had toen op een gegeven moment een massieve rubberen bal. Volgens mij vergelijkbaar met de kong.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:19

mijn monster had helaas na 5 weken de zwarte kong bal toch echt vakkundig gesloopt.
Dat is voor hem lang trouwens; iedere andere bal is binnen 10 min of uiterlijk 1 middag kapot.
Binnenkort maar weer eens een nieuwe bestellen.

Zo'n massief rubberen bal (geen kong) heeft hij ook gehad. Die bal heeft 13 jaar lang mn herder overleefd (moet ik wel zeggen dat zij die bal niet prettig vond; te zwaar. Zij gaf de voorkeur aan tennisballen), hij had hem binnen 2 weken stuk. Sloper eerste klas is het...gelukkig beperkt hij die sloopkracht tot zn eigen speeltjes :+

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:46

De kong extreme is een aanrader. Die is echt voor de extreme kauwers.

Ook had ik voor de hond van mijn moeder ergens ook een keer een groene bal vandaan. Niet stuk te krijgen. Maar weet het merk niet meer...

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:07

Een tak? je kan altijd een nieuwe pakken als hij vies is :=

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:21

Een Hol-EE roller !!!! Te koop bij o.a. K9shop :-)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:24

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:31

Avelienvd schreef:
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... l-aan-touw

Producten van starmark zijn erg sterk

Super aan te raden! Wij hebben 11 jaar lang gezocht naar een product wat wel eens langer dan een dag zou volhouden. Kind Kong Rood? Zo kapot. King Kon Extreme? Een dag had ze nodig. Maar dit product na driekwart jaar ONGESCHONDEN! Je kan er ook nog snoepjes/brokjes in doen voor nog meer plezier. Maar wat een top product en nog goed geprijsd ook; wij willen niks anders meer! :D

http://www.agradi.nl/starmark-voerbal-t ... um-7cm.htm

Ook verkrijgbaar in andere maten.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:15

xJikke schreef:
Avelienvd schreef:
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... l-aan-touw

Producten van starmark zijn erg sterk

Super aan te raden! Wij hebben 11 jaar lang gezocht naar een product wat wel eens langer dan een dag zou volhouden. Kind Kong Rood? Zo kapot. King Kon Extreme? Een dag had ze nodig. Maar dit product na driekwart jaar ONGESCHONDEN! Je kan er ook nog snoepjes/brokjes in doen voor nog meer plezier. Maar wat een top product en nog goed geprijsd ook; wij willen niks anders meer! :D

http://www.agradi.nl/starmark-voerbal-t ... um-7cm.htm

Ook verkrijgbaar in andere maten.

Die groene bal bedoelde ik! Super bal. Niet stuk te krijgen!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:01

speurneusc schreef:

Ik heb deze bal ook voor mijn stafford, doet hij nu al 4 maand mee. Normaal is elk speeltje na 5 minuten kapot. Voor mij geen ander speeltje meer dus :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:21

Zwarte kong inderdaad of de kong squeeze bal die houd het ook redelijk goed uit.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:24

__Elizabeth schreef:
Een tak? je kan altijd een nieuwe pakken als hij vies is :=

Bert hier geen takken meer..
Hond had een splintertje van zo'n tak onder zijn tandvlees gekregen en dit moest met een kleine operatie weg gehaald worden! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:27

Takken zijn gevaarlijk. Al genoeg foto's gezien waarbij tak vast heeft gezeten achter in de keel.

Tennisballen zijn sowieso gevaarlijk. Die van mij train ik alleen met tennisballen. Maar verder krijgt hij ze niet. Meerdere verhalen gehoord dat tennisballen vast achterin de keel zaten en waardoor honden gestikt zijn.

Onze mechelaar laat alleen de kong heel en zijn flostouwen (issie zuinig op) rest moet allemaal kapot en gaat kapot.

Dus lees graag even mee.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:34

heb vanochtend deze gekocht bij de Welkoop; kostte 8,79

ziet er tot nu toe veelbelovend uit, zelfs de zwarte kong had nu al de eerste tandafdrukken erin staan. Deze is nog steeds puntgaaf. Kunt net als bij de kong er brokjes in doen.

Afbeelding

oeps, lol had ff de kwijl eraf moeten halen voor ik de foto maakte :o ziet er wat onsmakelijk uit zo...SORRY

in ieder geval benieuwd hoe lang deze mee gaat.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:36

Herkenbaar.. :+

Wij hebben voor onze hond een lederen voetbal.. en dan zacht genoeg dat hij em kan vast pakken zonder te slopen, maar hard genoeg dat hij rond blijft van model (dat rolt makkelijker als je em weg schopt).. ;)

Hij is er helemaal lyrisch mee.. _/-\o_

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:27

Is wat voorbarig misschien, maar gezien de sloopkracht van mijn monster, durf ik het aan om al te updaten:

Na een dag spelen en flink knagen erop (rubber maakte zulke dramatische geluiden dat ik het ergste vreesde) is er nog steeds geen krasje of wat voor beschadiging dan ook te zien op het groene kegel ding waar ik eerder vandaag een foto van postte.
De zwarte kong bal was destijds al aardig beschadigd, dus ik ben zeer hoopvol dat ik eindelijk HET speeltje te pakken heb.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:08

interessant Cynn, ook de prijs :) Morgen maar eens even bij de plaatselijke Welkoop kijken :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:13

en als je nueens zo'n kleinere jolybal voor paarden (met een handvt) koopt? superstevig mteriaal. De dikke haflinger die bij mijn paard staat gaat er zelfs bovenop staan en ding leeft al 2 jaar. Ik neem aan dat het een hond dan ookwel aankan :p http://www.agradi.nl/jolly-ball-rood-25cm.htm

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:16

Onze hond heeft ook een jollybal en vind het echt helemaal geweldig. Voordeel is ook dat als die in de sloot rolt oid dat je hem dan makkelijk terugvind.

Ze kunnen de bal niet lek bijten, maar ze kunnen er wel stukken af kouwen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 14:22

PocoGaucha schreef:
Onze hond heeft ook een jollybal en vind het echt helemaal geweldig. Voordeel is ook dat als die in de sloot rolt oid dat je hem dan makkelijk terugvind.

Dat zie je verkeerd. Ik had dus zo'n kleine harde jolly bal. Hij heeft 10 minuten geleefd toen was hij kaduck. Ik kan er straks wel een foto van maken hihi :=

Bedankt voor alle tips en ervaringen! Daar kan ik wat mee!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:30

smurffie schreef:
PocoGaucha schreef:

Dat zie je verkeerd. Ik had dus zo'n kleine harde jolly bal. Hij heeft 10 minuten geleefd toen was hij kaduck. Ik kan er straks wel een foto van maken hihi :=

Ja, cool! foto van de gesloopte jolly bal!!!
Die van mij sloopt ook wel eens speeltje, maar gelukkig niet in die mate als ik hier lees van sommige honden.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:52

smurffie schreef:
PocoGaucha schreef:

ah jammer, onze hond kauwt er gelukkig totaal niet op in tegenstelling tot andere ballen. maar je weet het nooit en anders is het toch veel geld.
Ik heb gewoon zon grote rode die eigenlijk voor paarden is.