Lonneke2001 schreef:We hebben voor haar een kleine krabpaal, maar die is minimaal, het is zo'n ronde met ik denk 40 cm hoog touw waar ze vaak aan krabt, ze heeft ook een soort huisje, eerst zag ze die als kattenbak maar die tijd is over, die heeft een bovenkant en binnenkant waar ze aan kan krabben, heeft ze een grotere krabpaal nodig? Ze is zeer actief maar we willen haar niet buitenlaten als we weggaan, ze schiet zonder ons geheel in de stress en dat willen we haar niet aandoen.
Is dat ook het enige wat je voor de kat in huis hebt? En de kat is alleen?
Dan vind ik het niet zo gek dat het beestje gaat slopen.
Heeft ze speeltjes ed? Eerst daarvoor zorgen. Vriendje erbij zou ik sowiezo doen, ik begrijp dat de kat vaak alleen is? Das natuurlijk niet gezellig.
Daarnaast ook een lekker grote krabpaal kopen voor dr. Hoeven niet gek duur te zijn. Ik heb er een van VillaXL, hele grote die nu zo'n beetje op is. Is zo'n 2.5 jaar mee gegaan met 4 katten. Erg netjes dus.
En als dat allemaal niet helpt, dan zit het in de aard. Ik had zelf spachtelpoets op de muren. 4 katten, en maar 1 klimt tegen de spachtelpoets op en gebruikt de hele muren als krabpalen. De ander gebruikt vol overtuiging de bank en de rest gebruikt netjes de grote krabpaal.
In het begin ga je nog vol overtuiging in de weer met schreeuwen, plantenspuiten ed, maar t helpt helemaal niets. Je kan een kat best opvoeden hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar als de kat ook in die ruimte is terwijl er niemand thuis is is het onbegonnen werk.
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel, juist ja