heb net de honden uitgelaten met de scootmobiel op een iets andere plek dan normaal. Omdat de oude plek nu opengeschept wordt en het mooi weer is ben ik een stukje verder gegaan.Ook daar ligt een fietspad op een dijkje aan de rivier tegen een woonwijk aan. Honden kunnen er zwemmen. Alleen de grote wil het water in maar deinst achteruit en gaat heel vreemd staan snuffelen. Drijft er iets in het water. Een wit tam konijn met rechtopstaande oren. Helaas dood maar slap nog niet helemaal nat. Moet er dus net in liggen. Ik kijk verder drijft er ng een creme kleurige, zelfde maat zelfde oortjes ook dood.
Nu drijven normaal tamme konijnen niet in een rivier rond en zeker niet half droog aan de kant. Toen ik de dijk op kwam was hij leeg al zag ik wel twee mensen de dijk afkomen op het punt waar de beestjes dreven. Meteen de niet spoed lijn van de politie gebeld en de locatie zo duidelijk mogelijk uitgelegd. Erbij gezegd ik blijf nog wel even hier omdat het lastig te vinden is. Telefoonnummer hadden ze voor alsmze het niet konden vinden.
Een uur later maar weer gebeld, beestjes dreven inmiddels verder de rivier op en in het riet. Werd ik meteen daarna gebeld door twee handhavers. Dat ze waren kijken maar niks hadden gezien. Maar op de totaal verkeerde locatie. Geen telefoonnummer gekregen en niet doorgekregen dat er een scootmobiel met twee honden stond te wachten. Erg stom eigenlijk.
Maar ze gaan nu op zoek naar een groot schepnet om de nijntjes eruit te vissen om te kijken hoe ze zijn doodgegaan. En vandaar uit onderzoek doen.
Ik hoop zo dat er een kind op school zegt dat zijn konijntjes of die van de buren opeens weg of dood zijn. En de verantwoordelijke gestraft wordt. Als ze al zelf waren dood gegaan (zo zagen ze er niet uit kwa lighouding) breng ze dan naar de gemeente toe of begraaf ze. Wil je ze levend kwijt geef ze dan weg.maar dump ze niet op een drukke wandellocatie naast een woonwijk in het water.
Misschien als ze direct naar de juiste bestemming waren gekomen hadden ze die 2 personen nog aan de tand kunnen voelen!?
. Een dier is toch verdorie geen wegwerpproduct
.
. Hope heb ik zelf, zwanger en al, van straat geplukt hier in de buurt. Het mannetje was niet benaderbaar, helaas. Heb later nog iemand die daar woont gesproken en ze werden daar gevoerd en als ze jonkies bleek te hebben maakten ze die gewoon maar dood, want er zijn er al zoveel.....
Wat een rotstreek.