Ik hoef niet te horen dat het zielig is, ik heb namelijk al veel andere dingen geprobeerd en steeds gaat ze weg. Ik heb dus een apparaat en aan de schutting hangen nog metalen beugels waar ik gaas aan had. Er zitten gaatjes in die haken daar heb ik het draad door gedaan, de aarde pen is erg lang en die zit ongeveer 75 cm in de grond.
Ik ben een schrikdraad leek dus heb hulp nodig, het metalen hartje heb ik aan het draag vast geklemd. maar het draad geeft geen stroom, maar als ik het hartje aan raak voel ik het wel. Wie weet raadt, er zitten wel isolatoren bij. kan ik die beter in de schutting draaien en daar het draad door heen halen?
Als de kat niets aanraakt dat geleid, heeft stroomdraad geen enkele zin. De schutting is van hout, als die nat is zal ze wel een schok krijgen, water geleid, maar als die droog is zal het niet werken.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-15 10:33
Dus die haken niet gebruiken en de isolatoren in de schutting draaien?
Shirley
Geplaatst: 18-09-15 10:34
Ooh..wat zielig!
Zorg dat je draden geen contact maken met ijzer, dus of isolatoren gebruiken of een stukje tuinslang oid als doorvoer van de opening bij de bestaande beugels! En een ijzeren stripje bovenop je schutting maken...
Sielugg Volgens mij bestaan er speciale katten- en honden schrikdraad systemen. Ik zal ff voor je googlen (opent ander tabblad) http://www.schrikdraad.com/schrikdraadc ... rtkit.html Die isolatoren lijken verdacht veel op de gewone. Kan je denk ik bij iedere Welkoop of Boerenbond kopen.