Goed voer voor kat? (Kruising maine coon)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Goed voer voor kat? (Kruising maine coon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:50

Hoi allemaal!

Ik heb hier thuis een kruising van een maine coon zitten (50%) en 25% Europese korthaar en 25% pers.

Hij lijkt qua bouw en uiterlijk op een maine coon maar is niet super groot zoals een maine coon normaal is. Sammie is zo'n 5 kg.

Hij krijgt momenteel al een tijdje Royal canin maine coon kitten, dit mag je voeren tot 15 maanden. Sammie is 11 maanden oud en heb nog een flinke zak staan dus dat gaat sowieso op. Hij doet het heel erg goed op dit voer. Heeft heel af en toe diarree maar dit is 1 keer in de maand en dan een dag.

Maar wat is nou een goede opvolger voor Sammie straks?? Ik hoor goede en minder goede verhalen over Royal canin. Ik bestel altijd op zooplus, dus het zou handig zijn als het daar te bestellen is.

Wie kan mij er mee helpen? Want er zijn zoveel merken en verschillende soorten....
Laatst bijgewerkt door Ruby1995 op 17-09-15 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:55

Je hebt 2 keer het woord voor in je opening staan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:56

Whahaha lekker dom weer :') moest voer zijn. Moeilijk typen.

Liselot

Re: Goed voer voor kat? (Kruising maine coon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:58

Ik voer happy cat, is te bestellen bij medpets.nl
Is goed voer, hoog in vlees en ook nog leuk voor de portemonnee. Mijn katten doen het er geweldig op

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:00

Ik geef Nutrivet als hoofdvoer dat zowel voor kittens en volwassen katten geschikt is met een percentage van 80% vlees of vis.
Daarnaast krijgen ze een mix van Smilla xxl en Sannabella graanvrij
Alle drie bij zooplus verkrijgbaar.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:01

Hier voer ik animonda, katten vinden het lekker en ze zitten goed in hun vel. Heb de variant voor gecstreerde katers die helpt ook tegen haarballen (altijd handig bij langharige katten)

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ten/516902

Als ik jou was zou ik eerst wat proefzakjes aanvragen en kijken wat ze lekker vindt en wat jou portemonnee nog leuk vind

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:12

Ik geef porta21, is een graanvrij voer met een hoog vleesgehalte en niet al te duur

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:13

Ik voer onze kat als natvoer animonda en als droogvoer RC Sensible.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... n_animonda
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... voer/22876

Het hoofdbestanddeel van haar voeding bestaat uit natvoer (2x100g per dag) en daarnaast kreeg ze onbeperkt RC sensible maar krijgt ze nu nog maar 1x per dag een bakje vol. Ze moest namelijk ontzettend aankomen. Ze is 15 jaar en haar vorige eigenaar had haar op hele goedkope brok staan waar voor haar waarschijnlijk onvoldoende eiwitten in zaten.

Katten voer ik het liefste voornamelijk natvoer van hoge kwaliteit omdat ze van nature veel vocht binnen krijgen via hun prooien en daardoor te weinig dorstprikkel hebben. Nierproblemen zouden hierdoor kunnen ontstaan bij droge brokjes. Daarnaast ben ik gaan kijken waar een hoop katten het goed op doen en wat nog een beetje betaalbaar is en waarschijnlijk dat die kat het ging eten. Daar is dus RC sensible uitgekomen (eerst 400g geprobeerd) en het bevalt ontzettend goed. De kat ziet er geweldig uit en eet het erg graag.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:16

hier krijgen ze als hoofdmaal kvv en daarbij een brok met een hoog vlees gehalte en weinig ballast stoffen

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:30

Bedankt voor de reacties! Ik ga het allemaal eens bekijken.

Ik was nog vergeten te zeggen dat Sammie s avonds een half klein blikje gourmet krijgt. Verder eet die 1,5 bakje brok over 24 uur ongeveer.
Hij is nu mooi op gewicht. (Hij gaat nu een half jaar als gecastreerde kater door het leven).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:36

Ik voer mijn maine coons Proplan, bevalt erg goed, heb je ook in de variant voor gecastreerde katten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:38

Ik voer mijn Sphynx Kater de 3 Mix van Greenheart :)

Citaat:
Catfood 3-MIX New Gluten Free!

Perfecte nieuwe mix van Lam, Kip en Vis, vrij van alle schadelijke gluten!

Samenstelling Lam: Kip (43%), rijst, lam (11% ), kippenvet, aardappel, bieten, gehydroliseerd kippenlever, sorghum, erwt, johannesbrood, zalmolie, appel, lijnzaadolie, mineralen

Samenstelling Kip: Kip (54%), dierlijk eiwit extract (10%), rijst, aardappel, kippenvet, bieten, sorghum, gehydroliseerd kippenlever, erwt, johannesbrood, zalmolie, appel, lijnzaadolie, mineralen

Samenstelling Vis: Kip (47%), rijst, vis (10%), kippenvet, aardappel, sorghum, erwt, gehydroliseerd kippenlever, bieten, zalmolie, johannesbrood, appel, lijnzaadolie, mineralen

Speciaal voor:

Alle volwassen katten met een normale energie activiteit.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 13:10

Deze lijkt me ook wel wat:

Afbeelding

Graanvrij en 80% bestaand uit vlees.

Wel wat duurder maar je kan hem daar met een pakket kopen met natvoer, heb ik dat ook gelijk..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:16

Ziet er goed uit! Zeker doordat het vleespercentage bepaald is door het gedroogde vlees te wegen. Als het voer bevalt kan je er een grootverpakking van kopen, dat scheelt een derde van de prijs.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:20

Orijen voor katten, zit geen graan in en hoog in de vlees/visgehalte.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 17:26

Zat even de klantbeoordelingen te lezen over Applaws, las dat de brokjes klein zijn. Nu krijgt hij opzich best flinke brokken voor een kitten en dat gaat goed. Hij had hiervoor de RC kitten en die gingen er al snel in met hap slik weg, vandaar dat ik dit huidige brok heb zodat hij meer kauwt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:01

Heb zojuist de applaws besteld! Ga beginnen met rustig wat mengen.