Achterpoot hond bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeEenhoorn

Achterpoot hond bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:28

Hii
Ik weet dat er meerdere van dit soort topics zijn geweest maar was niet echt het antwoord waar ik naar zocht, want ik weet dus niet welk deel van zijn poot bloed, voor zover hangt er wel een nagel te zien maar verder weet ik het niet, wat moet ik doen? :) mijn hond zal dankbaar zijn voor de oplossing, aangezien hij niet op dat pootje wil staan.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:29

heb je foto?

Als het nageltje kapot is kan dat heel veel bloed geven
Even afspoelen onder lauw water kijken of je de wond beter kan vinden

Edit: zoek ook even tussen de teennagels en de voetzool
Laatst bijgewerkt door Tamara_089 op 16-09-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:29

De dierenarts bellen. Niet elke bloeding stopt vanzelf en moet mogelijk gehecht worden.

En toch gaan zoeken waar het bloed en waarom

DeEenhoorn

Re: Achterpoot hond bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:31

Dankjulliewel :) het heeft wel aardig gebloed en is nu wel bijna gestopt of al gestopt, zal even water proberen te gebruiken, vind ie erg gevoelig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:32

Als het al bijna gestopt is heb je misschien geluk. Je loopt alleen de kans in water dat het weer gaat bloeden.

Wat is er gebeurt en waar was hij toen het bloeden begon?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:39

karuna schreef:
Als het al bijna gestopt is heb je misschien geluk. Je loopt alleen de kans in water dat het weer gaat bloeden.

Wat is er gebeurt en waar was hij toen het bloeden begon?

Klopt door het water kan het eventueel gaan bloeden maar zou toch wel willen weten waar het vandaan komt.

Evt bij langharige hond wat haren wegknippen zodat deze niet in de wond kunnen gaan zitten.
Is het een klein wondje hou het de komende dagen even in de gaten en maak het evt na een wandeling schoon tegen ontstekingen.

Is de wond groter kijk dan even waar het zit en of het niet wijkt.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:41

Hij bloed inderdaad niet meer, hinkelt wel, washandje met water vind ie vrij pijnlijk
Hoe het gebeurde weet noch ik, noch mijn moeder, hij begon opeens te blaffen, hinkelen en bloeden. Hij lag gewoon in de huiskamer.
Gelukkig is het niet een soort van tinker of fries met enorme haren bij zn poten :)

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:43

DeEenhoorn schreef:
Hij bloed inderdaad niet meer, hinkelt wel, washandje met water vind ie vrij pijnlijk
Hoe het gebeurde weet noch ik, noch mijn moeder, hij begon opeens te blaffen, hinkelen en bloeden. Hij lag gewoon in de huiskamer.
Gelukkig is het niet een soort van tinker of fries met enorme haren bij zn poten :)

Kan goed een nageltje zijn. dat kan even goed bloeden en ook pijn doen...
Ergens ongelukkig blijven haken kan al de oorzaal zijn.

Wil je het toch weten week dan even het pootje in een teiltje water of onder de douche :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:44

Je gaat toch eerst je hond en dergelijke onderzoeken voordat je een topic op bokt plaatst? Met Google vind je ook vast EHBO voor honden, nog sneller antwoord. En voor een beetje bloed en met (lijkt mij!) algemene EHBO kennis hoef je heus niet meteen een DA bellen. Succes met de hond.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 22:46

Dankjulliewel :) ik had al gelezen dat een nagel er uit getrokken zou moeten worden maar dat ga ik niet doen, straks gaat het weer bloeden, doordat ik bij het leven ben gekomen..