Ons konijn vertoont sinds vandaag rare trekjes, onverzorgde vacht en raar languit liggen. Normaal springt hij wel op als we komen maar nu bleef hij liggen. We zagen dus gelijk dat er iets mis was. Toen we later zagen dat hij ook nog niet gepoept en gegeten had ging er een belletje rinkelen. We dachten aan gas.
Konijn is al 7 trouwens.
Hij springt wel op als je hem aanmoedigt en hij was ook erg blij toen hij even naar buiten mocht. S'nachts zit hij sowieso binnen, verder loopt hij altijd buiten. We hebben hem vandaag even buiten gehad en toen deed hij vrolijk zijn rondje, toen hij daarna ging liggen op de natte grond hebben we hem in zijn hok gelegd met een kruik, hij liep zelf maar het hok.
We hebben geen eerdere verschijnselen gezien, hij zag er ook altijd top fit uit en goed op gewicht, altijd vrolijk. Nu dit konijn zich 'laat kennen' houden we hem erg goed in de gaten!!
We geven hem nu met de hand brokken met water, deden we met de drinkfles maar deze komt verstopt te zitten dus dit doen we nu met kleine porties en morgen halen we een spuit. hij heeft een kruik die we om het uur /2 uur overnieuw verwarmen en hij heeft een schoon hok. We houden hem ook nauwlettend in de gaten.
Nu is mijn vraag, wat kunnen we hier nog meer aan doen en welke medicijnen zouden we evt. kunnen geven?
Daarbij, vannacht eruit of met rust laten en even aankijken?
Ik hoor het graag van jullie, andere tips of dingetjes waar jullie aandenken zijn ook welkom!
Ik stel het heel erg op prijs dat jullie als bokt meedenken en daarom open ik dit topic. Opmerkingen zoals NU DA ERBIJ HALEN heb ik helaas niks aan.
Ik hoef ook geen commentaar op het feit dat de DA nog niet is geraadpleegd, jullie kennen de situatie niet. We houden hem heel goed in de gaten en zien nu geen reden om de DA te bellen, mocht hij echt zo danig aftakelen zullen we uiteraard de DA raadplegen. Nu nog niet, alvast bedankt voor jullie begrip!
je hoeft niet direct heen te rennen, maar bellen kan geen kwaad.