Konijn gevonden, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Konijn gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:50

Al een paar dagen loopt er een tam konijn bij mijn paard. Vanavond is het gelukt om hem te vangen. Maar ja wat nu? Meneer zit hier nu even tijdelijk in een konijnenkooi in de schuur, dat is opzich allemaal geen probleem we hebben jaren konijnen gehad en nu nog cavia's dus hooi etc hebben we.
Maar hoe gaan we nu uitvinden of iemand hem mist? Ik heb al op amivedi en marktplaats gekeken maar daar staat hij niet als vermist op. Ik heb al in de buurt gevraagd er zijn nog een paar huizen waar ik lang wil. Waar kan ik zo'n konijn nog meer op zetten? Hij is heel leuk maar ik wil niet dat een eigenaar zijn konijn kwijt is terwijl hij gewoon veilig bij ons zit.

zigranta

Re: Konijn gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:52

Briefje ophangen bij de supermarkt?

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:54

Facebook oproepje met foto

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:06

JUIST NIET met foto! Trekt veel verkeerde mensen aan zoals mensen die ze willen als slangenvoer.. Breng m zsm naar de dichtstbijzijnde opvang, daar kan de eigenaar m op komen halen, sexen en koppelen aan een soortgenoot. :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:18

Anniek22 schreef:
JUIST NIET met foto! Trekt veel verkeerde mensen aan zoals mensen die ze willen als slangenvoer.. Breng m zsm naar de dichtstbijzijnde opvang, daar kan de eigenaar m op komen halen, sexen en koppelen aan een soortgenoot. :)

Wat heeft dat met wel of geen foto te maken, zijn die slangen zo kieskeurig? :')

Maar serieus, ben het eens met je oplossing om hem naar een opvang te brengen, mocht hij vermist zijn zou ik daar als eigenaar ook het eerst zoeken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:20

Opgeven bij Amivedi?
Dus zelf erop zetten, bedoel ik.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:06

Anniek22 schreef:

Ik was inderdaad niet van plan om een foto te plaatsen, als iemand dan reageert kan ik vragen welke kleur het konijn dat zij kwijt zijn heeft. Ik ga contact opnemen met de opvang waar onze konijnen vandaan kwamen maar ik wil hem eigenlijk niet wegbrengen tot de incubatietijd van myxomatose is verstreken. Ik ga vanmiddag in ieder geval een briefje bij de super ophangen en ik zal hem inderdaad even bij amivedi opgeven.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:09

pinto_1 schreef:
Anniek22 schreef:

Wat heeft dat met wel of geen foto te maken, zijn die slangen zo kieskeurig? :')

Maar serieus, ben het eens met je oplossing om hem naar een opvang te brengen, mocht hij vermist zijn zou ik daar als eigenaar ook het eerst zoeken.

*Zoekt vind-ik-leuk-knop*