Bokkers met een whippet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Bokkers met een whippet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:18

Is dat een soort windhond? Een wat? Een wippeRt? :') een van de eerste dingen die ik vaak hoor als mijn whippet weer eens met hoge snelheden door het bos rent om alle andere honden voor te blijven.

Ik heb nu al zo'n dikke twee jaar een geweldige schat van een whippet en vroeg me dan ook af of er meer bokkers zijn die genieten van dit geweldige ras! Misschien leuk om ervaringen en andere dingen met elkaar te delen!

Even wat info over mijn whippet:
Naam: Lancelot
Leeftijd: iets meer dan 2 jaar
En tjah... Hij is wat groter geworden dan de bedoeling was := maar ach dat maakt hem niet minder lief! ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:47

Ik ben er echt helemaal weg van. Hebben een kruising bordercollie greyhound gehad en onze kleine rat is russel/whippet. En ze is ook een echte mix ervan. Russel karakter met de gevoeligheid van een whippet maar perfect wildrein, deels bouw en bovenkaak van de russel. Maar ze heeft de dunne trutpootjes en onderkaak van een whippet. En haar gang is typisch whippet inclusief haar snelheid en specifieke speciale uitgerekte galop. Een goede mix.

Ik zit nu vol met honden maar wie weet in de toekomst toch een volle whippet of weer een kruising.
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-09-15 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Re: Bokkers met een whippet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:54

Ik heb zowel Greyhounds als Whippets gehad.....en ja, het zijn geweldige honden!!
Heeft jou Whippet een stamboom of is het een goed gelukte kruising?
Hij oogt namelijk niet alleen groot, maar heeft ook een forse kop.
Maar ik ben al weer enkele tientallen jaren uit het hele club gebeuren en weet dat er inmiddels weer een en ander veranderd is qua type e.d.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 08:14

RaafSmits schreef:
Ik heb zowel Greyhounds als Whippets gehad.....en ja, het zijn geweldige honden!!
Heeft jou Whippet een stamboom of is het een goed gelukte kruising?
Hij oogt namelijk niet alleen groot, maar heeft ook een forse kop.
Maar ik ben al weer enkele tientallen jaren uit het hele club gebeuren en weet dat er inmiddels weer een en ander veranderd is qua type e.d.

Hij is 100% procent whippet, en zou ook een stamboom moeten hebben. Ik heb er alleen toen ik hem van de fokker overnam voor gekozen deze er niet bij te kopen. Dit scheelde namelijk aanzienlijk in de prijs, en daarbij wist ik toen al zeker dat ik niet met hem naar shows wilde of met hem wilde gaan rennen oid.

Hij is idd nogal groot en heeft een vrij forse kop maar dit is puur een gevalletje te veel gegroeid. Ik heb zijn beide ouders gezien bij de fokker en ook foto's voorbij zien komen van zijn broertjes en zusjes toen ze volgroeid waren... hij is de enige die zo groot geworden is terwijl hij in het nest de kleinste was :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:20

In het windhondentopic zitten ook meerdere mensen met een whippet :)

Ik heb zelf een afghaan.

Leuke hond heb je! Inderdaad niet een typisch whippet hoofdje, maar who cares :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:30

8nnemiek schreef:
In het windhondentopic zitten ook meerdere mensen met een whippet :)

Ik heb zelf een afghaan.

Leuke hond heb je! Inderdaad niet een typisch whippet hoofdje, maar who cares :D

Niemand, het viel me gewoon op.
Mogelijk zit er iets Amerikaans bloed in.
Die fokken al járen een soort bodybuilder qua type.
Ik hou persoonlijk toch meer van het klassieke type in zowel ren als show uitvoering.

( mijn honden liepen allemaal op de renbaan. )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:15

Klopt, amerikanen moeten altijd enorm overdrijven, dat zie ik bij de afghanen ook. Honden met een enórme vacht, veel te lange halzen en ruggen, veel te rustig karakter, en dan krijg je honden die gewoon niet meer kunnen waar ze oorspronkelijk voor gefokt zijn, met gezondheidsklachten, en die alleen nog maar braaf hun showrondje lopen.
Ik hou ook veel meer van de gezonde, klassieke honden :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 11:06

Toen wij hem kochten was het ook de bedoeling dat hij rank zou blijven, net als zijn ouders en zijn broertjes en zusjes ook gebleven zijn. Maarja toen hij eenmaal zo groot geworden was ging ik hem natuurlijk niet meer weg doen alleen om die reden ;)

Afghanen vind ik ook altijd erg mooi om te zien! Ik vraag me alleen altijd af, heb je niet veel last van al dat haar in je huis? Ik heb nog nooit een hond met lang haar gehad, voordat ik mijn huidige hond kreeg had ik een jack russel dus ook niet echt veel last van haar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:12

Ik zou ook nooit een dier weg doen om zijn uiterlijk :) Waarschijnlijk valt het sowieso haast niemand op, of je moet al toevallig iemand uit het show-wereldje tegenkomen.

Die haren in huis vallen hier heel erg mee. Een afghaan verhaart niet namelijk, de vacht blijft gewoon doorgroeien. Het duurt dan ook een aantal jaren voordat een afghaan de lange oorharen en buikharen heeft waar ze om bekend staan. Wel verliezen de teefjes na hun loopsheid hun zadel (rughaar) en vallen er hier en daar wat plukken tussenuit. In die periode moet ik dus extra stofzuigen en borstelen, maar verder verliezen ze minder haar dan ik zelf :+

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:19

Natuurlijk ga je hem voor de looks niet weg doen......ben jij mal.
Nee, ik ben wat thuis geweest in dat wereldje en dan valt je dat soort dingen op.
Was ook niet bedoeld als een vervelende opmerking hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.
Er is helemaal niks mis met je hond en ik vind het leuk om hem hier te zien.

Ik kan veel honden "leuk "vinden, maar ik vál voor windhonden.