Ik heb drie honden die normaliter de hele dag door de tuin in kunnen (mijn tuin is zo'n 45m lang en ik schat 15m breed). Achter in deze buurtjungle staat een schuurtje zonder deur waar mijn honden in en uit gaan als het regent en ze nog niet naar binnen willen.
Gister hoorde ik luid gejoel van onze husky en wild geblaf van mijn AmBull. Toen ik ze riep kwamen ze niet, dus ben ik een kijkje gaan nemen.
Ik trof in deze schuur op een plankje een lapjeskat aan, waarvan ik vermoed dat deze moet werpen, ze heeft nogal een dikke hangbuik. Voor t gemak noem ik haar even Dutchess.
Dutchess ziet er niet uit als een zwerfkat, dus ik foto's gemaakt en een oproepje op Facebook geplaatst. Tot heden geen reacties of tips. Mijn probleem met Dutchess is dat Dutchess ontzettend kwaad is. Niets en niemand komt bij haar in de buurt. Dus ik de Dierenambulance bellen, want mijn honden worden een beetje onrustig dat ze binnen moeten blijven, plus, onze husky lust wel kat. De schuur heb ik afgesloten, zodanig dat Dutchess er wel uit kan, maar mijn honden er niet in.
De Dierenambulance weigerde te komen en adviseerden mij de Dierenopvang te bellen. Zo gezegd, zo gedaan, en de Dierenopvang stuurden een mevrouw die de kat zou komen vangen en meenemen. Omdat Dutchess zó kwaad is, kon/durfde deze mevrouw ook niets en is er een vangkooi met voedsel geplaatst. Dit was gisteravond rond half 6. Tussendoor heb ik nog even gekeken, maar mevrouw liet zich niet zien. Een van mijn honden ging achter mij aan de schuur in en is toen door Dutchess aangevallen, gelukkig kan mijn hond wel tegen een stootje, maar waarvan ik eerst dacht de kat te beschermen tegen mijn honden door de schuur half af te sluiten, ben ik erachter dat mijn honden beschermd moeten worden tegen deze pluizige strijder. Zelfs de husky wil er niet in de buurt komen.
Om het verhaal nog even wat mooier te maken...
Ook hoorde ik sinds gister een belletje, maar ik zag niets dus dacht dat ik gek werd. Vanmorgen toen ik in de schuur stond, zag ik een paar kattenpootjes lopen boven mn hoofd, op het dak dus.
Ik dacht dat het Dutchess was, dus liet de honden ook maar even weer naar buiten. Een van mijn honden liep per direct naar de bank in de schuur, waar een wild en kwaad geblaas vanachter kwam. Dutchess zit dus nog steeds in de schuur, en de kat op het dak is dus het belletje, wat ik sinds gister hoorde. Dit is een oranje kat (Thomas, voor het gemak, onder het mom van Aristokatten). Thomas heeft een halsbandje met belletje, maar ook deze laat zich niet aanhalen en weigert te vertrekken.
Ik wil inmiddels dat mijn honden weer gewoon zorgeloos door de tuin kunnen hupsen, maar ben bang dat Dutchess en Thomas een leger aan het vormen zijn met mijn tuin als hun basis.
Wie heeft tips? Ik ben in verwachting dus durf ook niet echt in de buurt te komen (weetniet of ze geënt zijn en/of ze ziektes met zich meedragen), maar ik ben het nu wel een klein beetje beu.. Mijn hele schuur stinkt naar kattenstront en met haar lijfwacht op mijn dak ben ik ook niet bepaald blij.
Dutchess

Thomas