Hallo,
ik ga samenwonen met mijn vriendin. Ontzettend leuk natuurlijk, maar zij woont in een kleine flat, dus alleen mijn hamster kan mee.
Ik heb ook nog een konijn. Ik merk gewoon dat ik ongemerkt veel meer tijd besteed aan mijn honden, verzorgpony en hamstertje dan aan haar. En nadat haar vriendin overleed, is er geen konijn meer bijgekomen.
Meenemen is geen optie, daar ben ik al uit.
Binnen is er weinig ruimte. Het balkon is ook geen optie, gezien ik geen aparte afvoer van regenwater heb (en ik heb geen container meer waar ik het vuile stro in kan doen.) Ik denk niet dat de buren blij zijn met drijvende drolletjes op hun balkon bij een goede regenbui die mijn konijntje uit het hok heeft geschopt.
Thuis houden is ook geen optie. Mijn ouders willen geen konijn meer, ik besteed er te weinig tijd aan en ze zit maar alleen in het hokje. Het is een lief dier en ze verdient beter.
Maar hoe vind ik dan de juiste nieuwe baas? Ik ben bang dat ze terecht komt bij kinderen die er snel op uitgekeken zijn. ( Net zoals ik bij mijn eerste konijn toen ik 8 jaar oud was) of nog steeds alleen in haar hok zit. Hier in het dorp is er een knaagdierencentrum, maar daar zit ze dan mogelijk ook weer een lange tijd te wachten op een nieuwe eigenaar en ik zoek liever zelf een nieuw adres uit.
Wat is dan het juiste medium? Facebook? Marktplaats? Toch het knaagdierencentrum?
Alvast bedankt voor het meedenken.