Sinds zaterdag heeft ze andere brokjes, zelfde merk maar een andere smaak. Wel was deze zak al eerder open, maar weer dicht getaped (overgenomen van een vriendin, haar kat kreeg ander voer). Kan het zijn dat ze last heeft van de wisseling van het voer, of dat het voer misschien niet meer goed is? Het zijn gewoon harde brokjes, ze krijgt geen natvoer. Ik kan de houdbaarheidsdatum niet goed vinden op de verpakking, weet iemand waar ik dat kan vinden? (Iam's, zo een grote zak van 10 kg)
Na wat onderzoek op internet begrijp ik dat ik moet zorgen dat ze genoeg vers water heeft, en dat de bak elke dag of twee keer per dag wordt verschoond. Ook las ik licht verteerbaar voer.. Weet iemand wat ik haar dan het beste kan geven? Wordt daar gewoon kattenvoer mee bedoeld? En is natvoer lichter verteerbaar dan brokjes, of andersom? Helpt rijst met sperziebonen misschien? (moesten we haar vorig jaar geven van de dierenarts toen ze niet helemaal lekker was en moeilijk at).
Hopelijk kan iemand me helpen, met name over wat ik haar nu even te eten kan geven.

Groetjes, een bezorgde poezenmoeder

Edit: PS. Ik heb haar dit weekend ontvlooit met ander spul dan normaal: Beaphar Bio Teken- en Vlooiendruppel
Kan het daar iets mee te maken hebben?
We hebben geen honden en daar komt ze ook niet mee in aanraking voor zo ver wij weten (we wonen op de eerste verdieping en hebben een dakterras, ze kan dus alleen op de dakterrassen in onze rij huizen en daar heeft niemand een hond).
(Voorheen niet gedaan en toen had ze nergens last van)
En hij vind het het lekkerst als er een sterke geur aanzit
Hij valt me dan nog net niet aan
Dus rijst vindt ze prima, sterker nog, vindt ze heerlijk haha.