Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Plus op nog meer diverse plekken water, ze drinken bijvoorbeeld ook graag uit een gewone mok, nou ja, dan zetten we die ook maar neer
elenaMM77 schreef:katten eten en drinken van nature niet tegelijk..
sterker nog, vrij levende katten drinken niet in de buurt van hun eten.
als het drinken te dicht bij het eten in de buurt staat is ook bij normale huiskatten geconstateerd dat ze dan minder drinken..
natvoer is daarom minder geschikt door het hoge percentage vocht wat er in zit dan droogvoer + voldoende vocht.
ik denk dat je het advies van de Dierenarts gewoon op kunt volgen en een poosje aankijken hoe je poes het dan doet.
ze is nog niet op parasieten getest, assistente vond het wijs dit eerst te proberen voor ik er een boel geld aan uit ging geven. Mizora schreef:elenaMM77 schreef:katten eten en drinken van nature niet tegelijk..
sterker nog, vrij levende katten drinken niet in de buurt van hun eten.
als het drinken te dicht bij het eten in de buurt staat is ook bij normale huiskatten geconstateerd dat ze dan minder drinken..
natvoer is daarom minder geschikt door het hoge percentage vocht wat er in zit dan droogvoer + voldoende vocht.
ik denk dat je het advies van de Dierenarts gewoon op kunt volgen en een poosje aankijken hoe je poes het dan doet.
Natvoer is juist uiterst geschikt voor katten omdat katten van nature prooidieren geheel eet en daarmee het overgrote deel van zijn vocht via het voer binnen krijgt. Hierdoor hebben veel katten ook een slechte dorstprikkel en leven ze (op het randje van) uitdroging.
Toch kan het in dit geval zo zijn dat de kitten het niet verdraagt, ik zou het dus inderdaad proberen en eventueel de kitten even scheiden terwijl de andere katten natvoer krijgen.