Kan een vissenstaart helen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Kan een vissenstaart helen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 11:18

Ik heb eigenlijk altijd een hekel aan vissen gehad. Ze waren dom en vonden mensen toch maar eng, dus waarom zou ik in hemelsnaam een vis willen?
Maar ik ben al vanaf dag een verliefd geworden op mijn (siamese kemp)vis. Hij is super mooi! Hij herkent me heel goed en komt gelijk aan zwemmen als ik de kamer in kom, hij volgt mijn vinger, hij kijkt altijd naar ons in de woonkamer. Hij eet uit mijn hand en weet zelfs dat wanneer ik mijn mobiel pak dat hij mooi moet gaan doen.
Helaas heeft hij zijn prachtige staart een beetje beschadigd... Hij is achter een plantje blijven haken of aangevallen Door een vis ( die vanmiddag verkocht is) in ons aquarium. Het is niet heel erg beschadigd of zo maar het is toch wat minder mooi dan gewoonlijk, kan dit nog goed groeien? Het plantje dat wat scherper was dan de andere is er overigens al uit gehaald.

ElCid

Re: Kan een vissenstaart helen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:23

Ja, wij hebben Koi's, 1 daarvan had een gezwel aan de staartvin, met tips van de vissendokter hebben we dat stuk vin afgeknipt ( goed ontsmet) en dat is weer helemaal aangegroeid. Dis ik neem aan dat dat bij jouw vis ook goed gaat komen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:26

Als hij niet te erg beschadigd is groeit 'ie gewoon weer aan :j

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 11:38

Dank jullie voor het snelle antwoord! Ik ben blij dat zijn mooie staart waarschijnlijk weer terug komt :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:48

het visje van mijn kleine neefje was ook een deel van zijn staart kwijt. Dat ik nie tmeer aangegroeid, maar beetje zwemt nog altijd vrolijk rond

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:52

Mijn kempvis had een aanvaring gehad met het filter waardoor hij ook een stuk van zijn staart kwijt was. Inmiddels zie je daar niets keer van. Het zijn inderdaad leuke beesten. Inmiddeks is die van ons een kleine 3 jaar en merk je dat hij wat sneller moe is. Hij hangt nu graag op de bladeren van de aquariumplanten. Ondanks zijn ouderdomskwaaltjes blijft hij de pracht in ons aquarium.