Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja schreef:Joelle1996 schreef:Ik heb hem aan de lijn gedaan tuurlijk. Maar wat ik bedoel is dat mijn hond alleen maar feller word aan de lijn terwijl er los niks aan de hand is.
Daar zit ook nog een werkje dan, want da's denk ik ook niet helemaal de bedoeling.
tiwi1969 schreef:Ik ben het helemaal met TS eens, met een hond-agressieve hond heb je niets te zoeken in een losloopgebied.
Sonja schreef:tiwi1969 schreef:Ik ben het helemaal met TS eens, met een hond-agressieve hond heb je niets te zoeken in een losloopgebied.
Klinkt mij in de oren als: 'met een niet-verkeersmak paard moet je in de bak blijven'. Dan brult meteen heel Bokt: 'en WAAR moeten we 'm verkeersmak maken dan?? Daarvoor moet je de weg op!'
dus ook voor mijn hond is losloop gebied niet een vrijkaartje voor welk gedrag dan ook Tinkermuts schreef:Ook ik heb geen makkelijke hond, maar staat enorm goed onder appel, gaat nooit naar een andere hond toe en is vooral met mij bezig.
Ook ik kom wel eens in losloop gebieden, mits het niet te druk is en ik overzicht heb.
Waarom, omdat ik mijn hond ook graag los laat lopen en met een balletje oid spelen en rennen, maar alleen als ik overzicht heb, als ik een andere hond zie roep ik hem voor en lijn eraan.
Ik snap niet waarom het normaal is om je hond maar blind op andere honden af te laten rennen, het lijkt wel of er in een losloopgebied helemaal geen fatsoensnormen meer zijn.
Tref zo vaak honden die als een debiel om mijn hond heen gaan lopen blaffen of er als een debiel op af stuiven en geen baas te bekennen, zodra deze eindelijk in zicht is vraag ik de hond bij zich te houden.....9 vd 10 x hoor je, maar de mijne doet niets hoor...nee dat blaffen en er op af stuiven is lekker sociaal gedrag.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij zulke gasten het soms ook wat minder aardig vraag, mijn hond zit heel braaf onder commando naast me en mag niets doen terwijl er z,on uitdagende soorgenoot omheen stuitert....pffff....waarom, omdat honden daar los Mogen en schijnbaar alles dan geoorloofd is.