Ons nieuwe gezinslid wordt verwacht! (Pup)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Ons nieuwe gezinslid wordt verwacht! (Pup)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 14:56

Hallo bokkers!

Sinds kort heb ik iemand op Facebook (via een site ontmoet) die honden opvangt. Zowel Nederlandse, als buitenlandse (Griekenland) , en dit gaat veel via haar vriendin in het buitenland.
Zij zoekt dan fostergezinnen en adoptanten, of is zelf foster en zoekt dan een adoptant.

Nu kwam er toch zo'n leuke pup voorbij! Ik was opslag verliefd!
Een vriend die daar in een restaurant werkt heeft een pup opgevangen. Echter kwam er een paar dagen ook een andere pup langs die erg veel op haar leek. Zij was ruwhariger en een tint geler, maar verder als 2 druppels water. Ze leken elkaar ook echt te kennen. Dit moesten wel broer en zus zijn.

Deze man had eigenlijk geen plek voor nog een hond, maar goed, een echte dierenvriend en is toch deze pup gaan zoeken om ook op te vangen. Dit is gelukt en nu zitten zij samen bij deze man.
Het teefje had al snel een adoptant in Nederland, en komt volgende week aan in Nederland. Ook broerlief gaat mee op transport en samen komen zij dan aan. Ze zochten dus met wat spoed een foster
of adoptant voor het Reutje, Snoopi genaamd.

Wij willen al een tijd een hond maar hadden zoiets van we wachten even tot ons zoontje iets groter is (goed lopen ivm uitlaten etc) Nu lijkt de tijd ons rijp en hebben wij ervoor gekozen om foster met optie tot adoptie te zijn voor deze lieverd. Eigenlijk vind ik wel dat er genoeg dieren zijn in Nederland die een goed huis zoeken maar dit liep zo, kwam op ons pad en voelt goed. Snoopi is echter gezond verklaard en heeft alle inentingen tot nu toe gehad incl ontwormen en ontvlooien.

Volgende week donderdag komt Snoopi aan in Nederland, echter gaan wij de donderdag erna 3 dagen naar Berlijn met het werk van mijn man. We zitten dus ontzettend te twijfelen wat we moeten doen.
Ons zoontje gaat dan naar oma en opa en daar is dan ook de hond van mijn schoonzusje en zwager logeren die met vakantie gaan. Een pup erbij zal erg druk zijn.
Mijn ouders hebben een oude hond die liever met rust gelaten word en is een pup ook te druk.

We kunnen dus Snoopi volgende week ophalen van het vliegveld en dan de woensdag erna naar de vrouw brengen die dit regelt en dan de zondag als wij terug zijn weer ophalen, of Snoopi komt gelijk bij deze mevrouw en halen wij pas na Berlijn op.

We zouden het geweldig vinden als hij gelijk bij ons komt, want we willen niets missen van hem! Maar wellicht is het wel warrig en onrustig van hem. Deze mevrouw heeft nu ook een spoedgeval om op te vangen en is niet handig voor haar, maar wel mogelijk.
Als hij gelijk naar ons komt is dit wel gelijk zijn thuis, waar hij ook weer naar terug keert. Het is niet onze eerste hond, maar ons vorige hond was een pup van de fokker vandaan.

Ik schrijf dit topic omdat ik blij ben dat hij bij ons komt en ik het lijk vind om dit te vertellen,
maar wellicht hebben jullie ook nog advies betreft het gelijk naar ons komen of na Berlijn :)
Ook denken we na over een eventuele andere naam. Maar dat heeft geen haast, wellicht wordt het ons
wel ingeven zodra hij hier is, maar suggesties is altijd leuk!

Zou het waarderen als het vriendelijk blijft en geen discussies komen.

Afbeelding

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:02

Oh wat een schatje <3 . Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid. Wij hebben ook voor een pup gekozen samen met onze zoon van 6,had niet beter kunnen lopen. Pup is inmiddels bijna 9 maanden en absoluut geen spijt van gehad. Die puppy tijd is zo leuk en ze groeien samen met het kind op dat wil je voor geen goud missen. Vooral foto's blijven spammen. Heb je enig idee wat voor ras het is? Lijkt heel erg op een labrador.
Laatst bijgewerkt door Jazzythecorg op 04-09-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:02

Goed dat je dit doet hoor! Ook ik weet dat er zat honden in NL zijn die óók een baasje zoeken. En ik kan zeggen met de ervaring die ik heb met de hondenopvang hier dat een hond in het asiel in Nederland beter af is dan in een buitenlands asiel. Hoe goed ze het ook bedoelen en hoeveel liefde ze er ook instoppen: het blijft een zielige bedoening.
Hopelijk hebben jullie veel plezier met Snoopi. Hij heeft een hele leuke kop!

Kimbers

Re: Ons nieuwe gezinslid wordt verwacht! (Pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:08

Zou hem toch eerst bij die vrouw laten en pas als jullie echt tijd voor hem hebben hem thuis laten komen. Dan heen en weer verhuis lijkt me te verwarrend.

Snap dat je verliefd bent geworden, wat een scheetje!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 15:14

Claudia85, ras is niet bekend, het waren zwervers en de ouders zijn niet gezien. Wij zien er ook wel Labrador in inderdaad. Zal zeker foto's spammen :)

Palmera Het voelt ook goed om dit te doen ondanks dat ik van mening ben dat er in Nederland genoeg dieren op een huis wachten. Ik zou bijna alle honden en katten wel op willen vangen haha.
We gaan hem fosteren met optie tot adoptie, we gaan er van uit dat het gewoon adoptie wordt! Dat is onze bedoeling. Maar we hebben ook 4 katten wat goed moet gaan, en ik ben 3 dagen in de week gastouder dus er komen best wat kids over de vloer. Dit moet allemaal goed gaan.
Het scheelt dat ik al een filmpje heb ontvangen dat hij en zijn zus met een kat spelen en de adoptant van zijn zusje is daar al een week geweest op vakantie met haar kinderen en ze gaan heel goed met de kids.

Ze zijn trouwens 13 a 14 weken bij aankomst in Nederland (geschat door de DA)

Iemand nog tips qua formaat bench? Hij wordt een kleine middelmaat is geschat.
We willen de eerste tijd hier gebruik van maken zodat niet alles gesloopt kan worden (we hebben ook veel speelgoed ivm opvang en eigen kindje natuurlijk en een nieuwe bank eind september) en vooral ook zodat hij zich even terug kan trekken op zijn eigen plekje als hij rust wilt, en ik hem veilig in de bench kan doen mocht het nodig zijn. Zo hebben wij dit toen ook met onze pup gedaan, en de bedoeling is dat de bench in de loop der tijd dan weg gaat.
Ik wil sowieso even in de winkel gaat kijken hoe de formaten in het echt zijn, maar ben al wat op internet aan het rondkijken.

Het leuke is dat ik ook contact heb met de adoptant van zijn zusje. We wonen helaas niet bij elkaar in de buurt, maar gaan wel een keer meeten met de hond :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:23

Honden moeten 15 weken zijn voordat ze het land in mogen, 13 a 14 weken is dus te vroeg en mogen ze officieel het land niet in. Dit in verband met entingen, heeft ze die wel gehad? Rabiës enting? Dit moet minimaal 3 weken van te voren gebeuren.

Ik zou de pup ophalen als jullie terug zijn van Berlijn, de pup zal jullie huis niet meteen als zijn thuis zien dus om verwarring en onrust te voorkomen zou ik hem na die tijd op gaan halen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 15:31

Dan zal hij inderdaad 15 weken zijn volgende week. Ik kan het terugkijken straks, bij die ene foto staat de geschatte leeftijd bij die datum van foto. Ik had zo snel even uitgerekend laat hij bijna 14 ween zou zijn volgende week maar ka er naast zitten. Hij heeft alle verplichte entingen gehad anders mogen ze niet vliegen. Ze zijn al even bij die man, omdat ze eerst alle entingen moesten hebben voor ze konden reizen.
Na Berlijn lijkt ons inderdaad ook rustiger voor hem.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 15:57

Ik gebruik zelf het liefst een zo flink grote bench. Mijn middenslag poedels (35cm, 7-10kg) zitten ieder in een bench van 120x80, de bench van 50x70 die ik in de auto heb is eigenlijk al te klein voor gewoon gebruik.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:16

Wat een knapperd.
Logisch dat je verlefd op hem geworden bent.

Ik zou zelf pas ophalen na Berlijn.
Anders wordt het wel heel verwarrend voor hem.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 07:57

Ja we hebben besloten hem de 20e op te halen :) Lijkt ons ook rustiger voor hem

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 19:54

Vandaag nog een foto ontvangen van de foster in Griekenland! :)
Deze is van 19 augustus dus hij zal al ietsjes gegroeid zijn hihi

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:37

Heerlijke pup.
Voor je het weet rent hij bij jullie in huis rond.
Hebben jullie alle tijd voor hem.