Sinds kort heb ik iemand op Facebook (via een site ontmoet) die honden opvangt. Zowel Nederlandse, als buitenlandse (Griekenland) , en dit gaat veel via haar vriendin in het buitenland.
Zij zoekt dan fostergezinnen en adoptanten, of is zelf foster en zoekt dan een adoptant.
Nu kwam er toch zo'n leuke pup voorbij! Ik was opslag verliefd!
Een vriend die daar in een restaurant werkt heeft een pup opgevangen. Echter kwam er een paar dagen ook een andere pup langs die erg veel op haar leek. Zij was ruwhariger en een tint geler, maar verder als 2 druppels water. Ze leken elkaar ook echt te kennen. Dit moesten wel broer en zus zijn.
Deze man had eigenlijk geen plek voor nog een hond, maar goed, een echte dierenvriend en is toch deze pup gaan zoeken om ook op te vangen. Dit is gelukt en nu zitten zij samen bij deze man.
Het teefje had al snel een adoptant in Nederland, en komt volgende week aan in Nederland. Ook broerlief gaat mee op transport en samen komen zij dan aan. Ze zochten dus met wat spoed een foster
of adoptant voor het Reutje, Snoopi genaamd.
Wij willen al een tijd een hond maar hadden zoiets van we wachten even tot ons zoontje iets groter is (goed lopen ivm uitlaten etc) Nu lijkt de tijd ons rijp en hebben wij ervoor gekozen om foster met optie tot adoptie te zijn voor deze lieverd. Eigenlijk vind ik wel dat er genoeg dieren zijn in Nederland die een goed huis zoeken maar dit liep zo, kwam op ons pad en voelt goed. Snoopi is echter gezond verklaard en heeft alle inentingen tot nu toe gehad incl ontwormen en ontvlooien.
Volgende week donderdag komt Snoopi aan in Nederland, echter gaan wij de donderdag erna 3 dagen naar Berlijn met het werk van mijn man. We zitten dus ontzettend te twijfelen wat we moeten doen.
Ons zoontje gaat dan naar oma en opa en daar is dan ook de hond van mijn schoonzusje en zwager logeren die met vakantie gaan. Een pup erbij zal erg druk zijn.
Mijn ouders hebben een oude hond die liever met rust gelaten word en is een pup ook te druk.
We kunnen dus Snoopi volgende week ophalen van het vliegveld en dan de woensdag erna naar de vrouw brengen die dit regelt en dan de zondag als wij terug zijn weer ophalen, of Snoopi komt gelijk bij deze mevrouw en halen wij pas na Berlijn op.
We zouden het geweldig vinden als hij gelijk bij ons komt, want we willen niets missen van hem! Maar wellicht is het wel warrig en onrustig van hem. Deze mevrouw heeft nu ook een spoedgeval om op te vangen en is niet handig voor haar, maar wel mogelijk.
Als hij gelijk naar ons komt is dit wel gelijk zijn thuis, waar hij ook weer naar terug keert. Het is niet onze eerste hond, maar ons vorige hond was een pup van de fokker vandaan.
Ik schrijf dit topic omdat ik blij ben dat hij bij ons komt en ik het lijk vind om dit te vertellen,
maar wellicht hebben jullie ook nog advies betreft het gelijk naar ons komen of na Berlijn

Ook denken we na over een eventuele andere naam. Maar dat heeft geen haast, wellicht wordt het ons
wel ingeven zodra hij hier is, maar suggesties is altijd leuk!
Zou het waarderen als het vriendelijk blijft en geen discussies komen.
. Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid. Wij hebben ook voor een pup gekozen samen met onze zoon van 6,had niet beter kunnen lopen. Pup is inmiddels bijna 9 maanden en absoluut geen spijt van gehad. Die puppy tijd is zo leuk en ze groeien samen met het kind op dat wil je voor geen goud missen. Vooral foto's blijven spammen. Heb je enig idee wat voor ras het is? Lijkt heel erg op een labrador.