Voedsel intolerantie > Hond;TIPS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Voedsel intolerantie > Hond;TIPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 19:52

Het leek mij leerzaam om elkaars ervaringen te delen, op het gebied voeding van de hond.

Deel je verhaal over positieve en negatieve ervaring betreft voeding. Klachten die je hond heeft (gehad) en hoe je het opgelost hebt met voeding!

Hier mijn verhaal.

Mijn hond heeft 2 jaar lang gekwakkeld met de voeding na dat ze gesterliseerd was; Een complete ramp. Vanaf haar pup tot voor de Sterlisatie op 6jarige leeftijd kreeg ze Cavom koud geperste brok compleet. Na de sterilisatie kreeg ze heftige uitslag en jeuk tot haar uitval aan toe. Alle voorzorg gedaan; Extra ontvlooien met overdosis / ontwormen, na 3 maanden geen verandering. Toen overgestapt op Farmfood 1e 4 weken aanzienlijke verbetering daarna weer berg afwaarts GRRRRR. Dierenarts ingeschakeld de DA vond een allergie test niet 100% betrouwbaar, voedsel intolerantie dieet was een heel lang traject volgens de DA. Ik was zo hopeloos waardoor ik besloten heb om drastische maatregelen te treffen; Van Carnivoor naar herbivoor te transformeren. Mijn hond heeft 4 weken lang enkel Rijst en verschillende soorten blikjes (gekookte) groentes gehad. Op dit rijst en groente dieet zag je de hond opbloeien, jeuk ging over uitslag ging weg. En nu? Na 4 weken voorzichtig geprobeerd naar vers vlees over te gaan, ze reageerde het beste op Smuldier. Nu de brokken nog voor het gemak, ik was als de doods voor een terug val. Ik was altijd zeer content met Cavom voeding, op de gok de Cavom Lam en Rjjst geprobeerd en daar staat ze nu nog steeds geen uitslag en jeuk; Helemaal happy!!!!

Ze krijgt 1 xr daags eten. Cavom brok en Smuldier(800gr) vlees dagen afgewisseld.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:42

Ik heb een hond met zowel intoleranties als allergieën. We hebben er niet helemaal de vinger op kunnen leggen waar hij exact allergisch voor is, maar sommige voersoorten gaat hij direct jeuken en andere voersoorten moet hij het opbouwen. Voor ons is de oplossing geweest om renske vers te voeren. Door de smaken kip, lam, kalkoen en eend/konijn iedere anderhalve dag af te wisselen en als beloningsbrokjes nutro choice lam en rijst te gebruiken hebben we het voedingsgedeelte goed onder controle.

Hij heeft helaas ook pollenallergie en dat wordt ook ieder jaar erger. Vorig jaar heeft hij er uiteindelijk bijna een half jaar voor op de prednison gestaan maar we hadden een zombie in huis, zelfs op eigenlijk te lage dosis. Dit jaar zijn we begonnen met druppels: Puur Pollen en toen de jeuk te erg werd zijn we ook Puur Jeuk gaan geven. Hiermee is hij niet volledig jeukvrij, maar is het wel goed te doen. Hij hoeft geen kap om en bijt zichzelf niet kapot.

Hij beet zichzelf vorig jaar letterlijk tot bloedens toe open, zijn halve staart was kapot, zijn liezen waren kapot, de achterkant van zijn bovenbenen. Echt triest.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:55

Onze hond deed het dus niet goed op cavom. Ook de lam en rijst brok wordt dierlijk afval en dierlijke vetten in verwerkt. Er staat dus niet specifiek bij wat voor... Ook de brokken van prins en smölke bevielen niet.

Nu al een tijdje op wolfsblut wide plains. Gaat perfect, brok op basis van zoete aardappel en paardenvlees en paardenvet. Misschien op papier niet de beste brok. Maar de hond heeft minder jeuk, geen oorontstekingen en stukken betere poep.

Hij is een kruising japanse akita x duitse herder en hij krijgt nu 3x per dag een mok vol brok.(weet zo niet welk gewicht)